Torra trampdynor

Favina

Trådstartare
Min hund har en längre tid haft torra trampdynor. Tittade på honom idag när jag klippte klorna och borstade honom att det börjar spricka. Vad kan jag smörja på så att dom blir mjuka? eller skall jag låta dom vara kvar?

Kram Favina :bump:
 
Det jag har fått lära mig är att fett som stänger igen inte är bra, men det som har fungerat på våran vovve är Locobase salva och i kris fall repair... Alltså människor salvor som finns att köpa på apoteket.
 
hejsan det finns en natur salva som är till människor som finns på apoteket tror jag det är nog himla bra !! Pröva den.
Mvh Ikeline :idea:
 
Helosan salva har vi kört med. Fungerar bra, men man får hålla lite koll första minuten så hunden inte slickar av det....
 
Jag går ut i stallet ;)

Använder Equie creme och lotion. Både till hästarna, mina egna fötter/armbågar och hundtassarna :D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
9
· Visningar
1 300
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
731
Senast: Trassel12
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 186
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 148
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp