Bukefalos 28 år!

Jozelle

Trådstartare
Min bengaltjej har ätit Royal Canin Kitten och snart är det dags att byta till "vuxenfoder" och jag vet inte vilket jag ska välja. Har framförallt tittat på Orijen men är inte så kunnig så skulle tacksamt ta emot er hjälp! :)
 
Orijen är ok för att vara torrfoder. Annars finns Canagan som är mycket bra, samt Applaws. Det allra bästa är förstås blötmat eller BARF som det nuförtiden finns fullfoder för katt att köpa.
 
BARF funkade inte, blev dålig i magen trots mjuk övergång. Blötmat får hon dagligen, men hetsäter så får portioner.

Hur står sig Orijen mot Canagan och Applaws? Vad är skillnaderna dem emellan? Både Applaws och Orijen har 80% kötthalt vet jag.


Orijen är ok för att vara torrfoder. Annars finns Canagan som är mycket bra, samt Applaws. Det allra bästa är förstås blötmat eller BARF som det nuförtiden finns fullfoder för katt att köpa.
 
Det har jag också hört, och det märks på priset... :P är Applaws lika bra?

Gah, finns så många märken. Blir tokig :p

Köper man på nätet blir de flesta märken billigare plus att man får det hemburet.

Jag håller på att vänja av mina damer från Eukanuba till vettig (dvs spannmålsfri) mat. De funkar inte med endast blötmat så det jag provar nu är Orijen och Acana.
 
Det har jag också hört, och det märks på priset... :P är Applaws lika bra?

Gah, finns så många märken. Blir tokig :p

Applaws är också bra! Orijen och Applaws är nog det bästa som finns på marknaden. Canagan har jag hört om men inte kollat upp.
Acana är som Orijen på ett ungefär men den innehåller 70% protein och Orijen 80%.
Nackdelen med dessa bra foder är att de skeppats långt. Orijen/Acana kommer från Kanada och Applaws kommer antingen från New Zeeland, Thailand eller England.
Orijen/Acana har visat hur deras djur som hamnar i fodret brhandlas och det är tydligen många tummar upp där så då vet man att man stödjer något som månar om djuren.

Porta21 har också spannmålsfritt torrfoder, jag testar två sorter hemma just nu och den ena verkar gå hem men hur bra den är återstår att se. :)
 
Får nog bli Orijen! Fick en provpåse och fröken kräsen älskade utan att hetsäta = perfekt! Då är frågan vilken smak, men gissar att de är relativt likvärdiga? :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag och min sambo är totalt nybörjare på katt och fick hem en liten neva masquerade för några veckor sedan. Vi köpte samma mat som...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 838
Senast: MJLee
·
Hundhälsa Har läst runt lite och det verkar som det vanligaste är att man byter från valpfoder till vuxenfoder kring året, eller "när hunden vuxit...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 007
Senast: Dentaku
·
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 347
Senast: Jamienoble
·
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
988
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp