Torrt grus som inte packar sig

cello

Trådstartare
Någon som varit med om liknande?
Vi beställde hem ett lass stenmjöl 0/4 som så många gånger tidigare. Högen är dock kruttorr och trots att vi försökt vattna så packar det sig inte. Det torkar lika snabbt och är som ett torrt pulver som bara rinner åt sidorna. Försökt med både padda och som sagt vattning.

Ringde och frågade om vi fått rätt material, och enligt vad de kunde se hade det vägts upp stenmjöl 0/4.

Vi har beställt sommartid när det varit torrt även tidigare, men det här har jag aldrig varit med om innan..
 
Beroende på var du beställer gruset så ser sammansättningen olika ut. Sedan är det väldigt torrt i vissa delar av Sverige så ibland kan man behöva vattna det lite extra. Vattna mycket eller salta kan hjälpa, alternativt göra det till hösten när vädret är bättre..
 

Liknande trådar

Hundhälsa En Malinois hane 4,5 år gammal, alltid varit frisk och sund innan dessa symptom. 1. flyttade hem till mig i april. magrade av och...
Svar
11
· Visningar
4 103
Senast: Berin
·
E
Utrustning Nu vet jag inte om denna tråd ligger rätt, men annars kanske moderator kan vara snäll att flytta den till en mer passande plats :)...
Svar
10
· Visningar
1 856
Senast: Bison
·
Träning Jag funderar på att grusa upp ledet i en hage+ en bit in i hagen. Jag har ringt och kollat lite priser och kan få ett lass 8-10m3 för...
2
Svar
26
· Visningar
8 867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Den siarlösa ulvleken
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Just nu funderar jag på... Del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp