Torrt och trist hår

TheRedLightning

Trådstartare
Jag börjar bli galen på mitt hår, klippte av det för en tid sedan då det var riktigt slitet.
Tänkte att håret skulle kunna få en nystart, men nu efter en dusch känns det väldigt torrt och lite tagel liknande. Känns även som jag har någon produkt i håret fast jag inte har det.

I mitten på huvudet ser det redan väldigt slitet ut och "burrar" ihop sig.
Jag har inte ändrat något med schampoo/balsam, det har varit samma som innan. Har även duschat efter frisören när håret inte blev så torrt och kändes friskt och livligt, nu känns det mest bara dött och tråkigt.

Funderar på någon återfuktande inpackning, men känner mig något skeptisk. Har använt Olaplex vilket funkat bra tidigare, vet ej heller om det kan vara så att håret har något vitaminbrist eller liknande, är så kass på hår. :(
 
Jag börjar bli galen på mitt hår, klippte av det för en tid sedan då det var riktigt slitet.
Tänkte att håret skulle kunna få en nystart, men nu efter en dusch känns det väldigt torrt och lite tagel liknande. Känns även som jag har någon produkt i håret fast jag inte har det.

I mitten på huvudet ser det redan väldigt slitet ut och "burrar" ihop sig.
Jag har inte ändrat något med schampoo/balsam, det har varit samma som innan. Har även duschat efter frisören när håret inte blev så torrt och kändes friskt och livligt, nu känns det mest bara dött och tråkigt.

Funderar på någon återfuktande inpackning, men känner mig något skeptisk. Har använt Olaplex vilket funkat bra tidigare, vet ej heller om det kan vara så att håret har något vitaminbrist eller liknande, är så kass på hår. :(
Gå till någon vettig frisör eller apotek och be om hjälp att välja rätt sorts hemmainpackning och använd 1g/v. Evt också en ”fuktcreme” att tämja frizzet med. B-vitamin brukar vara bra för hår och naglar av dålig kvalitet.
 
Bra schampo och balsam kommer jag långt med! Har i lite Uniq one efter tvätt, gör TT kg slipper det värsta burret, skyddar mot värme också.
 
Försökte ta lite bilder på hur det ser ut, säkert svårt att se på en bild men bättre än inget.

Topparna känns riktigt spröda. Kan tyvärr ej besöka frisör eller apotek förrän tidigast fredag. 😕
A8F4012F-305C-4AAF-8C1D-E03EFCAA7A91.jpeg
 
Jag skulle nog bytt schampo. Vad använder du idag?

Mitt hår blev jättefint när jag bytt till ett schampo och balsam med mandelolja från Rusta (av alla ställen!). Det heter helt enkel " Hair schampoo with almond oil".
Efter typ halva flaskan har jag dessutom fått god effekt av Maria Nila Colour refresh. Den kostade en slant och i början var jag inte alls nöjd, men efter lite mer än halva flaskan har jag fått bra effekt både på färgen (min naturliga hårfärg, inte färgat) och på kvaliteten.
 
Redken All Soft tycker jag har varit toppen för mitt frissiga hår. Kör både schampo, balsam, inpackning och hårolja. Jag applicerar oljan i blött hår.

Jag vet inte om jag tolkar bilderna rätt men har du färgat/blekt håret tidigare? Fönat mycket? Sådant sliter också på håret.
 
Jag börjar bli galen på mitt hår, klippte av det för en tid sedan då det var riktigt slitet.
Tänkte att håret skulle kunna få en nystart, men nu efter en dusch känns det väldigt torrt och lite tagel liknande. Känns även som jag har någon produkt i håret fast jag inte har det.

I mitten på huvudet ser det redan väldigt slitet ut och "burrar" ihop sig.
Jag har inte ändrat något med schampoo/balsam, det har varit samma som innan. Har även duschat efter frisören när håret inte blev så torrt och kändes friskt och livligt, nu känns det mest bara dött och tråkigt.

Funderar på någon återfuktande inpackning, men känner mig något skeptisk. Har använt Olaplex vilket funkat bra tidigare, vet ej heller om det kan vara så att håret har något vitaminbrist eller liknande, är så kass på hår. :(
Prova skölja en gång med äppelcidervinäger, 1 msk i 5 dl vatten, och sedan skölja ur även det. Det brukar kunna göra slätt, glansigt och lättutrett. (En gång räcker för ganska länge för mig).

Och mandelolja i håret också, eller annan olja, Arganolja (brr lukten). Men pyttelite, bara så att händerna är lite glansiga och stryk lätt över huvudet och lite mer i längderna, annars ser man ut som en dränkt katt. (eller om man verkligen vill se ut som en dränkt katt, gör det på kvällen och skölj ur på morgonen med vatten i alla fall)

Men vissa håroljor har silikon och annat i sig som bara gör mitt hår etter värre.
 
Använder just nu LANZA HEALING MOISTURE SHAMPOO & CONDITIONER använt lanzas keratin healing oil men inte tyckt den gett nått.
 
Stressad är jag inte, kosten vet jag inte och vet ej hur jag kan få reda på det heller. 😕

Jag har på inrådan av min frisör börjat äta Silicea kapslar från apoteket. Använder även ett specialschampo och balsam från redken (blå flaskor, kan kolla namn senare). Mitt går liksom av efter 10 cm oavsett vad jag gjort innan. Jag inbillar mig att detta har gett resultat men det tar ju tid innan det vuxit ut och börjar synas, men det som är 5 cm närmast huvet börjar se tjockare ut👌....
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Mitt hår gör mig galen. På dagen är det torrt och statiskt och varje morgon är det flottigt och stripigt som om jag sovit i ett...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 905
Senast: CaisaCax
·
Kropp & Själ Mitt hår börjar bli långt! Bestämde mig i början av pandemin för att sluta klippa det, köpte balsam och inpackning från Bruns och håret...
2
Svar
23
· Visningar
2 663
Senast: Lightzone
·
Kropp & Själ Tipsa mig om riktigt bra produkter för torrt hår, som jag inte dör av att använda! Jag var hos frisören härom dagen och försökte...
Svar
8
· Visningar
744
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Okej så nu till slut fick jag röven ur och köpte mig en schampoo bar med tillhörande plåtask. Nyfiken om och hur det fungerar. Köpte en...
Svar
10
· Visningar
1 362
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp