tortyr redskap

http://www.saddleshop.com/largeimg/11-0399.jpg

titta titta.. jag kan le..

info om den dära saken som hästen har på sig..
The STABLEIZER® is the most humane restraint and training system that has been devised and it works on all breeds, sizes, and disciplines of horses. The Stableizer fits over the horse's head and applies steady "adjustable" pressure to acupuncture points, under the upper lip and behind each ear. While the desired restraint is accomplished, the horse is subject to pleasure rather than pain. This enables the trainer to conduct procedures in an acceptable state to the horse without creating bad memories when the procedure is needed to be done again, and allows the horse to remember whatever procedure or training task was performed with a pleasureable association. Comes complete with instruction manual. Specify size
 
Bilden på ditt andra inlägg är inte alls så grym som den kan verka... FEL använt är alla hjälpmedel "hemska"...
Just den "anordniingen" kan man med fördel använda som "en hands brems" den delen som på bilden är i munnen placerar man under överläppen, sedan kan man lätt med "repet" spänna åt om det krävs. Lugnar hästen precis som traditionell bremsning!Den används mycket flitigt i USA!
 
Kan inte så mkt om bett.... Därför tycker jag de ser jätte elaka ut. Men vissa ser ju också mkt värre ut än vad det är.
 
´Har sett flera av dom betten o hjälptygelgrejjsen hemma hos en bukefalist. :angel:
 
Tror inte ens att man under tävling får lov att använda många av dessa bett (häst, hoppning) eftersom de räknas som skadliga.

T.ex. detta:

http://www.saddleshop.com/largeimg/13-7763.jpg

Och det säger en hel del eftersom du får ha vilket bett du vill inom hoppning på häst så länge de inte skadar hästen.
 
Svea du som kan mer om detta än mig.

De med de extremt höga tungfriheterna, en häst kan väl ändå inte vara så hög i gommen, eller?
 
Och får de helt seriöst lov att sälja sådana bett (fattade inte om det var ett svenskt företag eller inte)?

Får man lov att sälja vila sorts bett som helst eller finns det något som säger något om det?
 
ojdå. stackars den som måste hålla på me såna grejer. lr stackars häst! brrr
 
tror jag ska köpa några för att få full kontroll eller vad det nu än står på infon om dom.. funkar säkert super..

(obs ironi)
 

Liknande trådar

Fritid Så, vi ska visst till Oslo alldeles strax. Kommer via E18 från Valdres. Förutsättningarna är att vi måste hitta en parkering till...
Svar
1
· Visningar
484
Senast: Brie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 987
Senast: jemeni
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 241
Senast: Cattis_E
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 730
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp