Totalrenovering

Kirre

Trådstartare
Fastigheten jag bor i ska totalrenoveras med stambyte och hela baletten vilket den är i stort behov av så det är förståeligt och känns bra. Lägenheterna är små så vi kommer inte kunna bo kvar under tiden så vi kommer erbjudas annat boende alt ersättning. Ägarna pratade om renoveringstid om ett år(?!) och att de eventuellt kommer ändra planlösning i vissa lägenheter. Deras önskan/förslag var att vi erbjuds annan lägenhet och sen bor kvar där. Det är inte intressant för mig dock. Jag trivs där jag bor och har mitt liv där.

Någon som varit i samma situation och har några tips att tänka på så jag inte går i några fallgropar jag inte behöver, står med mer kostnader än jag ska osv.

Jag har ett förstahandskontrakt sen många år tillbaka. Jag är med i hyresgästföreningen och ska prata med dom också nu när jag vet lite mer men bukefolket har ju varit med om allt så känns bra att få input härifrån. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 164
Senast: TinyWiny
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 668
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Jag tjänar för tillfället ganska mycket mer i lön än ordinarie, då jag är utlånad och får massa extra ersättningar för det. Det har...
Svar
0
· Visningar
692
Senast: MissFideli
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 494
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp