Totalvikt osv

Pernilla79

Trådstartare
Hej! Behöver eran kunskap :)
Ska köpa en b-korts hästlastbil. Vill dra en husvagn med den också.
Tänkte ta utökat eller BE men vet att den kan ju dra på b med. Kanske räcker...
Vad ska vikten på lastbilen vara & på husvagnen för att jag ska få dra på b kort? Någon som vet?
Mvh
 
Hej! Behöver eran kunskap :)
Ska köpa en b-korts hästlastbil. Vill dra en husvagn med den också.
Tänkte ta utökat eller BE men vet att den kan ju dra på b med. Kanske räcker...
Vad ska vikten på lastbilen vara & på husvagnen för att jag ska få dra på b kort? Någon som vet?
Mvh
Totalvikt bil + totalvikt husvagn = 3500kg
 
Hur tänker du att du ska kunna dra med ett B kort? Lastbilen i sig har ju en totalvikt på 3500 kg? Kan inte tänka mig att det finns husvagnar som enbart är lätta släp ? Kommer krävas BE
 
Tror du behöver BE för det. Möjligen att du kan hitta någon som du kan dra på utökad B, men det är nog bäst att kolla på specifik husvagn + lastbil på transportstyrelsen.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej på er! Jag har en hane på ett år, kastrerad blandras beagle som jag tyvärr har allvarliga problem med. Har haft flertalet hundar...
2
Svar
29
· Visningar
2 584
Senast: jemeni
·
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 286
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 896
Senast: Badger
·
Fritid Min man fyller snart 40år. Tanken är att han ska få ett interrailkort så att vi kan tågluffa genom Europa. Vi ska till Belgien och...
Svar
5
· Visningar
315
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp