TP betyder vadå???

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare FTW
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 3 698
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TP betyder vadå???

FTW skrev:
Efter en del hästnamn står det TP - vad betyder det?
Vet inte riktigt om det är det du menar, men Team Piaffs hästar heter TP efter sina "förstanamn" t ex Era TP, Gianna TP är de jag kommer på just nu.

Thoroughbred brukar förkortas TB.

Har också sett TP efter namnet på hästar som är uppfödda av Team Piaff.

Är det en svensk häst, så kommer de med all säkerhet från Team Piaff, som Bodil sa, som tex Era TP, som har startat i bla unghäst VM.
Står det i papperen eller i stammen på en utländsk häst, så är det en Tuigpaard, dvs en körhäst. Trevliga, men ger inte gröna papper i ASVH.
mvh

Görel skrev:
Thoroughbred brukar förkortas TB.

Har också sett TP efter namnet på hästar som är uppfödda av Team Piaff.
Ja men självklart...:o
Läste visst lite fel i ursprungsinlägget...

och eftersom vi inte ska diskutera enskilda uppfödare här, så sätter jag P för tråden... ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 283
Senast: Murray
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 577
Senast: Freazer
·
IT & mobiler Jag ska köpa en iphone till min moster. När jag kollar så står det att laddare inte ingår? Betyder det alltså att jag måste köpa en... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
1 040
Senast: Rosett
·
Tjatter Det finns en skylt, blästerf:a står det. Jag läser det jämt på heeelt fel vis :angel: Men vad betyder det egentligen?
Svar
4
· Visningar
548
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Bråkande hundar
  • Uppdateringstråd 31