TR-ändring

X_tremless

Trådstartare
TR I mom 136 ändras från "På tävlingsområdet ska hästen ledas i huvudlag med bett eller motsvarande." till "se respektive gren TR".

Men i TR II och TR III finns inga nya regler om att man ska leda med träns, betyder det nu att det är tillåtet att leda hästar med endast grimma på tävlingsplats!??:confused::confused::confused:
 
Sv: TR-ändring

Hörde någonstans att man skulle få lasta in och ut med grimma för att sen byta pga risken att hästen kan fastna med bett/tyglar på något i transporten. Den risken måste ju vara betydligt mindre än att ha folk stå och byta från grimma till träns ute på stirriga hästar?! Hoppas verkligen att den personen var felinformerad!
 
Sv: TR-ändring

Det är en miss, kravet skulle ha införts i TR III när det togs bort ur TR I. Det är fortfarande träns som gäller, åtminstone i hoppning. I körning är det annorlunda, dock.

/Lady_S
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 349
Senast: Sootie
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 141
Senast: Karamello30
·
Skola & Jobb Vad är er största besvikelse i en facklig fråga? Jag känner mig nu som jag fått en sista käftsmäll av min föregående arbetsgivare MTR...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 709
Senast: Manji
·
Samhälle Vill inte spamma i Bensinupprorstråden men eftersom frågan uppkom där (också) och jag privat har diskuterat detta en del, samt grubblat...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 619
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp