TR I 2021 publicerat

Tycker nog bäst om denna
"förbud mot att använda mobilen när hästen rör sig"
Både och. Är man iväg och tävlar helt själv kan man behöva att kolla telefonen. Men det är såklart rimligt att stå till. Dock är en del hästar svåra att ha helt stilla på tävlingsplats och skittar hellre.
 
Men vem rider och håller på med mobilen samtidigt på en tävlingsplats?

Saftig ökning på summan för att lämna in en protest 😳 Har folk okynnesanmält så mkt?
 
Men vem rider och håller på med mobilen samtidigt på en tävlingsplats?

Saftig ökning på summan för att lämna in en protest 😳 Har folk okynnesanmält så mkt?
Jag håller definitivt på med mobilen om jag är på tävling själv för att ha koll på startlistan.
 
Man får väl ha headset?
Det är bara om man håller telefonen i handen som hästen måste stå still.
Nu fick man ju använda telefonen i distans ändå, men de flesta försöker nog stå still så lite som det bara är möjligt eftersom det sänker hastigheten väldigt mycket. Och ska man ringa någon, skriva ett sms eller liknande så måste man ju ändå ta fram telefonen i själva uppringningen.

Så bra att distans var undantaget!
 
Men du rider väl inte runt samtidigt som du tittar i mobilen?
Jag har absolut skrittat samtidigt, ja. På tävlingsplats har många hästar lättare att skritta avslappnat än att stå helt stilla. Dock har jag alltid sett till att situationen har tillåtit det, dvs så att jag aldrig har stört eller varit i vägen för någon annan.
 
Förr i världen brukade man väl fråga ev. personal på framridningen, framhoppningen om de inte själva meddelade när det var dags för start?
Ja, det var ett tag sedan jag var på tävling så jag vet inte riktigt om saker har förändrats?
 
Förr i världen brukade man väl fråga ev. personal på framridningen, framhoppningen om de inte själva meddelade när det var dags för start?
Ja, det var ett tag sedan jag var på tävling så jag vet inte riktigt om saker har förändrats?
Tyvärr har inte alltid dessa funktionärer någon som helst koll alla gånger. Ofta är det yngre tjejer som är tvingade att vara funktionärer och inte vet alls hur det fungerar.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Preliminära versioner av TR I, II, III och IX 2023 – Gemensamma, Dressyr, Hoppning och Reining – finns nu publicerade i både mark...
Svar
16
· Visningar
1 661
Senast: Cactus
·
  • Artikel
Hästnyheter Nästa år, 2021, kommer nya TR, både det gemensamma och grenspecifika. TR 2021 kommer att publiceras allteftersom de är färdiga...
Svar
0
· Visningar
397
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Nästa år, 2021, kommer nya TR, både det gemensamma och grenspecifika. TR 2021 kommer att publiceras allteftersom de färdiga tillsammans...
Svar
0
· Visningar
466
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Nästa år, 2021, kommer nya TR, både det gemensamma och grenspecifika. TR 2021 kommer att publiceras allteftersom de färdiga tillsammans...
Svar
0
· Visningar
289
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp