Tråd för random bilder med roliga texter II

1674301528119.png

Absolut, vi kan nästan aldrig veta med säkerhet. Vad vi vet med säkerhet är att oavsett vad han själv var så uppfanns inte homosexualitet förrän på 1800-talet, och asexualitet ännu senare, så han hade ändå inte identifierat sig som det.
Tycker det blir märkligt att säga att homosexualitet uppstod på 1800-talet. Homosexualitet, samt alla andra läggningar, har ju funnits lika länge som människan har funnits.

Tycker det blir märkligt att säga att homosexualitet uppstod på 1800-talet. Homosexualitet, samt alla andra läggningar, har ju funnits lika länge som människan har funnits.
Faktiskt inte. Folk har haft sex med personer av samma kön, absolut, men att definiera det som en fixerad identitet är en rest från 1800-talets medialisering av "avvikande" beteende. Att säga att någon innan dess var homosexuell blir svårt, eftersom de med största sannolikhet inte tänkte i de termerna alls, även om de enbart var attraherade av personer av samma kön.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag vet inte om det finns nån sån här tråd, men om det gör så, så finns det nu en till. Jag börjar:
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
125 183
Senast: lizan
·
Övr. Barn Sitter och fnissar åt den här och kom på att vi kanske ska ha en egen meme-tråd?
2
Svar
27
· Visningar
2 680
Senast: hemlig
·
Samhälle Maten var god. Nu funderar jag på hur nervös jag ska vara gällande drottning Elizabeth II 💔
20 21 22
Svar
430
· Visningar
20 606
Senast: iNHALE
·
Kropp & Själ Så roligt att vi kom till en andra tråd. Fortsätt att ösa på med positiva saker. För mig har den här tråden varit ett lyft jobbiga dagar.
8 9 10
Svar
197
· Visningar
6 234
Senast: Piglet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar