Trådar av ignorerade användare

Ceta

Trådstartare
Ignorerafunktionen finns ju av en anledning, och de flesta gånger en använder den så vill en ju inte se inlägg av en viss användare. Har dock märkt att det kan bli problematiskt vid utbrutna trådar eller följetångstrådar” där TS egentligen inte är trådägare utan bara råkar ha första inlägget.
Dessa trådar hade jag ju velat kunna läsa i och bevaka utan att se den ignorerade användaren, men i dagsläget är sådana trådar helt osynliga i bevakningar och ”nya inlägg”.

Vill absolut inte verka elak med detta inlägg, eller peka finger åt ett eller annat håll, utan bara hålla det som en generell undran. Går det att göra så att trådar ändå syns av användare en ignorerar, men inte inläggen? Skulle det vara en bra ide? :)
 
Det enkla svaret är antagligen nej.

Jag antar att trådar startade av en ignorerad användare inte kan ses? Jag har aldrig använt ignorera.

Om en utbruten tråd har en ignorerad användare som TS gäller självklart samma sak. För forumsystemet är det exakt samma sak.

Har jag förstått er fråga på rätt sätt?
 
Det enkla svaret är antagligen nej.

Man löser det enkelt genom att den moderator som gör utbrytningen lägger de flyttade inläggen i en ny trådstart, gjord av den själv så slipper vilket random inlägg som helst bli ts.

Såvida inte buke har ett väldigt krångligt system för att sammanfoga flyttade inlägg under en ny trådstart, så är det ju tämligen plättlätt.
 
Vad jag vet går det inte att, på något enkelt sätt, bakdatera ett eget inlägg.
Alltså går det inte att lägga ett eget moderatorinlägg först i en tråd, då alla inlägg sorteras efter datum.

Om man vill ha möjlighet att läsa alla trådar är väl den enkla lösningen att inte använda ignorera-funktionen.

Jag antar att man även missar trådar den ignorerade användaren skapar som inte är utbrytningar. Även dessa kan väl precis som utbrytningar ha en massa intressanta inlägg av andra än den ignorerade användaren?
 
Det enkla svaret är antagligen nej.

Jag antar att trådar startade av en ignorerad användare inte kan ses? Jag har aldrig använt ignorera.

Om en utbruten tråd har en ignorerad användare som TS gäller självklart samma sak. För forumsystemet är det exakt samma sak.

Har jag förstått er fråga på rätt sätt?
Ja, precis så är det. Men är det omöjligt så ör det inget att göra åt :) Tänkte det gick att separera på något sätt i systemet. För som du skriver kan det ju avsolut startas intressanta trådar av användare en egentligen hellre slipper se.
 
Ignorerafunktionen finns ju av en anledning, och de flesta gånger en använder den så vill en ju inte se inlägg av en viss användare. Har dock märkt att det kan bli problematiskt vid utbrutna trådar eller följetångstrådar” där TS egentligen inte är trådägare utan bara råkar ha första inlägget.
Dessa trådar hade jag ju velat kunna läsa i och bevaka utan att se den ignorerade användaren, men i dagsläget är sådana trådar helt osynliga i bevakningar och ”nya inlägg”.

Vill absolut inte verka elak med detta inlägg, eller peka finger åt ett eller annat håll, utan bara hålla det som en generell undran. Går det att göra så att trådar ändå syns av användare en ignorerar, men inte inläggen? Skulle det vara en bra ide? :)
Jag har råkat ut för det där, men löst det genom att scrolla ner på sidan där alla trådarna syns och sen klicka på ”visa ignorerat innehåll” om det finns någon sådan tråd gömd där.
Vet inte om det går att ha den ”visa ignoret innehåll” längst upp i hörnet istället för längst ner, när man bläddrar bland trådarna.
 
Ignorerafunktionen ... Ja det är väl lite som att försöka behålla kakan, men samtidigt snaska i sig den. För min egen del har jag en annan funktion, som är i praktiken idiotsäker, Strunta helt enkelt i de inlägg du inte vill läsa. I förlängningen så betyder det ju att du får strunta i alla de ämnen där du riskerar att möta inlägg du inte gillar.
 
Vad jag vet går det inte att, på något enkelt sätt, bakdatera ett eget inlägg.
Alltså går det inte att lägga ett eget moderatorinlägg först i en tråd, då alla inlägg sorteras efter datum.

Om man vill ha möjlighet att läsa alla trådar är väl den enkla lösningen att inte använda ignorera-funktionen.

Jag antar att man även missar trådar den ignorerade användaren skapar som inte är utbrytningar. Även dessa kan väl precis som utbrytningar ha en massa intressanta inlägg av andra än den ignorerade användaren?
Kan man inte skapa en tråd och sedan flytta alla inläggen till den?
 
Ignorerafunktionen ... Ja det är väl lite som att försöka behålla kakan, men samtidigt snaska i sig den. För min egen del har jag en annan funktion, som är i praktiken idiotsäker, Strunta helt enkelt i de inlägg du inte vill läsa. I förlängningen så betyder det ju att du får strunta i alla de ämnen där du riskerar att möta inlägg du inte gillar.
Jag har själv aldrig använt ignorerafunktionen. Jag tycker att det för mig hade företagit en del av nöjet.

Men jag förstår inte riktigt din liknelse med att ha kakan och äta upp den.
De allra flesta är ju på buke för att det är ett nöje, något man tycker är trevligt. Och om någon väljer bort att se saker som gör denne arg eller ledsen är väl egentligen inte underligare än att de flesta av oss väljer bort en del filmer, musik eller böcker vi inte vill läsa.
Jag tvingar liksom mig inte igenom dåliga filmer om jag inte har lust.

Det enda som stör mig är väl en del. Diskussioner blir märkliga och "goddag yxskaft" när inte alla läser allas inlägg eller när folk tramsar "Jag har hen på ignore bla bla" Men jag skulle ju inte själv tvinga mig att läsa om American psycho för att inte "välja russinen ur kakan" när det finns så mycket annat trevligt att läsa.
 
Jag har själv aldrig använt ignorerafunktionen. Jag tycker att det för mig hade företagit en del av nöjet.

Men jag förstår inte riktigt din liknelse med att ha kakan och äta upp den.
De allra flesta är ju på buke för att det är ett nöje, något man tycker är trevligt. Och om någon väljer bort att se saker som gör denne arg eller ledsen är väl egentligen inte underligare än att de flesta av oss väljer bort en del filmer, musik eller böcker vi inte vill läsa.
Jag tvingar liksom mig inte igenom dåliga filmer om jag inte har lust.

Det enda som stör mig är väl en del. Diskussioner blir märkliga och "goddag yxskaft" när inte alla läser allas inlägg eller när folk tramsar "Jag har hen på ignore bla bla" Men jag skulle ju inte själv tvinga mig att läsa om American psycho för att inte "välja russinen ur kakan" när det finns så mycket annat trevligt att läsa.
De som klagar på att de inte får grepp om en tråd, den är obegriplig, tar underliga vändningar för dem, just för att de blockerar vissa inlägg. Dem menar jag med när jag använder liknelsen med kakan.

Ingen ska tvingas läsa det som man inte vill läsa. Men samtidigt är det då rätt larvigt att klaga på att det man blockerat innehåller sådant man kanske vill läsa.
 
Jag Men jag skulle ju inte själv tvinga mig att läsa om American psycho för att inte "välja russinen ur kakan" när det finns så mycket annat trevligt att läsa.

Men det måste väl ändå vara en helt annan sak? Det finns massor jag inte läser i vanliga livet som helt enkelt inte intresserar, men går man in i en tråd just för att man finner ämnet intressant så ser jag det lite märkligt att vissa tar bort andra skribenters skriverier med ignore. Då är det ju personens sätt att skriva eller sätt att tycka som inte passar, inte ämnet i sig.


Sedan är det ju inte särskilt svårt att hoppa över inlägg heller.
 
Men det måste väl ändå vara en helt annan sak? Det finns massor jag inte läser i vanliga livet som helt enkelt inte intresserar, men går man in i en tråd just för att man finner ämnet intressant så ser jag det lite märkligt att vissa tar bort andra skribenters skriverier med ignore. Då är det ju personens sätt att skriva eller sätt att tycka som inte passar, inte ämnet i sig.


Sedan är det ju inte särskilt svårt att hoppa över inlägg heller.
Vissa användare har en historia av att skriva på ett sätt som, i brist på bättre ord, triggar obekväma känslor. Tycker det är skitbra att det går att filtrera bort såna man vet normalt sett gör en ledsen, men ändå kunna trycka på "visa ignorerat innehåll" när man inser att den ignorerade är en stor del av diskussionen. Men att det då är ett aktivt val att läsa innehåll från personer som normalt sett påverkar en negativt.
 
Men det måste väl ändå vara en helt annan sak? Det finns massor jag inte läser i vanliga livet som helt enkelt inte intresserar, men går man in i en tråd just för att man finner ämnet intressant så ser jag det lite märkligt att vissa tar bort andra skribenters skriverier med ignore. Då är det ju personens sätt att skriva eller sätt att tycka som inte passar, inte ämnet i sig.


Sedan är det ju inte särskilt svårt att hoppa över inlägg heller.
Som sagt, jag gör det inte själv.
 
Vissa användare har en historia av att skriva på ett sätt som, i brist på bättre ord, triggar obekväma känslor. Tycker det är skitbra att det går att filtrera bort såna man vet normalt sett gör en ledsen, men ändå kunna trycka på "visa ignorerat innehåll" när man inser att den ignorerade är en stor del av diskussionen. Men att det då är ett aktivt val att läsa innehåll från personer som normalt sett påverkar en negativt.
Livet är rätt tufft, fullt med saker som kan påverka en negativt...vill ändå inte missa ngt...
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Nålad
  • Artikel
Dagbok Vänligen undvik att i detalj beskriva skadliga handlingar eller handlingar som kan leda till att andra användare skadar sig. Oavsett om...
Svar
0
· Visningar
2 023
Senast: Gunnar
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
813
Senast: Roheryn
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
35 486
Senast: Hedinn
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
26 478

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp