Bukefalos 28 år!

Trådar ni minns

Rie

Trådstartare
Så mycket roligt/intressanta trådar det har funnits - och finns.

Jag gick in på mitt eget nick och har läst i de olika trådarna jag har skrivit.
Snacka om att det är många olika ämnen som avhandlas här på Buke.....

Har/hade ni någon favorittråd?
Att läsa ?
Att aktivt delta i?
 
Sv: Så mycket roligt/intressanta trådar det har funnits - och finns.

Jag följde med nöje en tråd om hemska eller misslyckade dejter för ganska länge sen. Minns att jag skrattade så tårarna rann. :D
Har flera gånger försökt hitta den men gått bet.
 
Sv: Så mycket roligt/intressanta trådar det har funnits - och finns.

Kom inte på nån speciell först men nu gör jag!!

Den om när ........... hade typ blivit erbjuden ett helt stuteri i Ryssland O_o Det var hur häftigt som helst! Men blev inget sen minns jag, men det var spännande!

Minns inte vem det var, Cilla? Cita? Nåt namn på S eller C har jag för mig :p
 
Senast ändrad:
Sv: Så mycket roligt/intressanta trådar det har funnits - och finns.

Minns för många år sen en tjej som skrev väldigt roligt om sina vedermödor med att fånga en bonde. Nån som minns? Tror nicket började på G?
 
Sv: Så mycket roligt/intressanta trådar det har funnits - och finns.

Ja, Garpens tråd!! Helt underbar!!:love:
 
Sv: Så mycket roligt/intressanta trådar det har funnits - och finns.

Jenny i Mjölby som var förtjust i den tyske läkaren Jan. Hon skrev så himla roligt. Minns tyvärt ej hennes nick - någon?!
 
Sv: Så mycket roligt/intressanta trådar det har funnits - och finns.

Mask-tråden
Blåbärets ocensurerat tråd

Det är nog mina två absoluta favorit trådar. Dock finns ingen av dem längre kvar :(
 
Sv: Så mycket roligt/intressanta trådar det har funnits - och finns.

Den med olika varianter av provridningar är rolig att kika i ibland, och tråden om människors egna sanningar var också underhållande.

Har varit flera trådar om vad vi jobbar med och hur vi hamnade där som jag tycker är roliga att läsa.
 
Sv: Så mycket roligt/intressanta trådar det har funnits - och finns.

Tråden om "the darling captain in Afghanistan scam" var kul, kommer dock inte ihåg vem som hade den :D
 
Sv: Så mycket roligt/intressanta trådar det har funnits - och finns.

För flera år sedan fanns det en tråd som började med att TS lade in bild/bilder på sin kisse och frågade allvetande buke vad de tyckte om misses steg/aktion/schvung och liknande. Det urartade till en fantastiskt rolig tråd där folk la in bilder på sina kissar, det diskuterades vilt om takt och rytm, benlyft och rörelser i högre skolan.

Precis som om det var fina dressyrpållar som var på bilderna. Jag skrattade så jag grät. Den kan ha hetat Misse in action men jag minns inte så det är en chansning..
 
Sv: Så mycket roligt/intressanta trådar det har funnits - och finns.

Det påminner mig om en tråd för länge sen som säkert började med att nån gnällde på att folk övertäckar sina hästar men flummade ur helt. Det slutade med att alla försökte bräcka varandra med vilken lyx de tyckte var nödvändig för hästarnas välmående som TV, musikanläggning, skyddande bubbelplasttäcken osv... Vi hade sjukt roligt, och bäst av allt var att en person kom in i tråden och skällde på oss för att hästar måste få vara hästar, hen argumenterade länge för att vi förmänskligade de stackars djuren :rofl:
 
Sv: Så mycket roligt/intressanta trådar det har funnits - och finns.

Ja, Garpens tråd!! Helt underbar!!:love:

Jenny i Mjölby som var förtjust i den tyske läkaren Jan. Hon skrev så himla roligt. Minns tyvärt ej hennes nick - någon?!

åh, det där känns som hundra år sen, fast också precis som om det var igår! :love:

På den tiden var jag ingen riktig senior utan "tjuvläste" bara, just dessa två trådar följde jag slaviskt! Blev väldigt ledsen när Garpen försvann från buke, har för mig att det var någon som luskat ut vem hon var, och då försvann hon.. :(

Och Jan! jag minns fortfarande när jag och en kompis gick på ett friskispass och insåg att medelgympaledaren var ingen annan än just Jan! Med tysk brytning och härligt flaxiga armar och ben :laugh::rofl:
 
Sv: Så mycket roligt/intressanta trådar det har funnits - och finns.

Är det nån som kommer ihåg "Blind Häst"? Nån la ut en bild på en blundande häst , men jag kommer inte ihåg hur allt faktiskt började. Men den urartade totalt och var hysteriskt rolig! Många år sedan dock...:D
 
Sv: Så mycket roligt/intressanta trådar det har funnits - och finns.

Jag känner mig oerhört senil för jag kommer mest ihåg en som jag då tyckte var en väldigt rolig tråd, men som jag nu har glömt nästan alla detaljer runt om...

Men det är nog å andra sidan nästan tio år sedan jag läste den så det kanske är lite förlåtet att man inte minns allt. Huvudperson var i alla fall Elftor (som jag för övrigt tycker bidrog till roliga trådar väldigt ofta under sin mer aktiva karriär). Det enda jag minns är att det verkade som att någon tjej skrev under dubbelnick, fast det hela på något fiffigt sätt - som jag nu glömt - var regisserat av Elftor. Och så följde en sådär bisarr inläggsföljd "Aha! Du är påkommen" "Va?" "Men det var ju inte jag?" "Johominsann! Erkänn nu"

Detta låter ju dock fantastiskt icke-roligt när man återberättar det sämre än en dålig vitsberättare som glömt punchlinen... men där och då var det väldigt skojigt, så mycket minns jag i alla fall. (Tacksam om någon veteran med bättre minne kan friska upp mitt minne hur det egentligen hängde ihop - och kanske vad det egentligen var som var kul?! :o )

En av alla gamla urspårade trådar som har fäst sig lite extra i minnet var en tjej som tiggde pengar för att köpa en viss häst, alltså inte att någon annan ordnade en insamling utan att hon själv ville att man skulle skänka henne pengar till hästköpet. Det var livat, minns jag. Så länge det varade.

Och sedan fanns det en tråd för inte fullt så länge sedan som lät som en Min Hästnovell med en tjej som berättade att hennes mamma dött och att hennes nya styvmorsa var så elak och hennes styvsyster skulle rida/tävla tjejens ponny (?). Och hon fick inte ha bilder av sin avlidna mamma på sitt rum och allt var allmän tragik.

Och Garpens bondetråd och kattdressyrtråden har också fastnat i minnet hos mig!
 
Sv: Så mycket roligt/intressanta trådar det har funnits - och finns.

Elftor skulle 'hämnas' på nån tjej i nån dubbelnickshistoria. Och det han gjorde var att han klev in i en av hennes trådar och låtsades att hennes nick var hans eget dubbelnick och att han outat sig själv av misstag i tråden. Varpå hon naturligtvis skrev 'men hallå! Du är inte alls jag! Jag är på riktigt!' Han gjorde det så skickligt att man inte visste vad man skulle tro och det var hysteriskt roligt:rofl:

Även hans "spökbilder" i olika såna trådar har varit sjukt roliga.

Garpens tråd, som så många gillar, minns jag mest som en sorglig manifestation av den heteronormativa fällan. Eller vad man nu ska kalla det.:meh:
 
Sv: Så mycket roligt/intressanta trådar det har funnits - och finns.

För flera år sedan fanns det en tråd som började med att TS lade in bild/bilder på sin kisse och frågade allvetande buke vad de tyckte om misses steg/aktion/schvung och liknande. Det urartade till en fantastiskt rolig tråd där folk la in bilder på sina kissar, det diskuterades vilt om takt och rytm, benlyft och rörelser i högre skolan.

Precis som om det var fina dressyrpållar som var på bilderna. Jag skrattade så jag grät. Den kan ha hetat Misse in action men jag minns inte så det är en chansning..

Ja, det var Flip the Frog som lade ut den, men den stängdes då den inte hade på dressyr att göra. Minns att jag skrattade så jag grät.
 
Sv: Så mycket roligt/intressanta trådar det har funnits - och finns.

Sita hette hon va? Avataren hade tre skinkor minns jag :o Den tråden gillade jag också!

Citrons tråd på Förälder minns jag mycket tydligt, otroligt gripande. Men det var ju inte så länge sedan!
 
Sv: Så mycket roligt/intressanta trådar det har funnits - och finns.

Elftor skulle 'hämnas' på nån tjej i nån dubbelnickshistoria. Och det han gjorde var att han klev in i en av hennes trådar och låtsades att hennes nick var hans eget dubbelnick och att han outat sig själv av misstag i tråden. Varpå hon naturligtvis skrev 'men hallå! Du är inte alls jag! Jag är på riktigt!' Han gjorde det så skickligt att man inte visste vad man skulle tro och det var hysteriskt roligt:rofl:

:rofl::laugh::D

Jag saknar faktiskt Elftor!
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 500
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
40 657
Senast: Mineur
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
26 27 28
Svar
543
· Visningar
14 906
Senast: Lingon
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 977
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hönstråden II
  • Akvarietråden IV
  • Avliva aggressiv hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp