Tråden för ickedumma frågor

Jag har en riktigt dum fråga som jag har klurat på ett tag men som jag tycker att jag är lite för gammal för att ställa, so here we go..

Badrumsmattor. När en sån ligger placerade utanför duschen, är det meningen att man ska kliva ut på den när man duschat då? Eller ska man putta den åt sidan först? Fattar verkligen inte :laugh: Nu står jag lite halvt på mattan och lite halvt på golvet eftersom jag inte vet vad som är rätt. Ska jag stå på mattan så att golvet inte blir blött eller på golvet så att mattan inte blir blöt? :rofl:
 
Jag har en riktigt dum fråga som jag har klurat på ett tag men som jag tycker att jag är lite för gammal för att ställa, so here we go..

Badrumsmattor. När en sån ligger placerade utanför duschen, är det meningen att man ska kliva ut på den när man duschat då? Eller ska man putta den åt sidan först? Fattar verkligen inte :laugh: Nu står jag lite halvt på mattan och lite halvt på golvet eftersom jag inte vet vad som är rätt. Ska jag stå på mattan så att golvet inte blir blött eller på golvet så att mattan inte blir blöt? :rofl:
Jag brukar stå på mattan. Vet inte vad som är ”rätt” dock… :bag: Man får se till att de torkar mellan gångerna bara. För det mesta brukar våra inte bli blöta under. De har ju liksom gummi under hela. Däremot har det ibland kommit in vatten från sidan och under så att säga. Det är ju inte så bra, där torkar det ju inte så lätt och det kan bli mögel…
 
Jag har en riktigt dum fråga som jag har klurat på ett tag men som jag tycker att jag är lite för gammal för att ställa, so here we go..

Badrumsmattor. När en sån ligger placerade utanför duschen, är det meningen att man ska kliva ut på den när man duschat då? Eller ska man putta den åt sidan först? Fattar verkligen inte :laugh: Nu står jag lite halvt på mattan och lite halvt på golvet eftersom jag inte vet vad som är rätt. Ska jag stå på mattan så att golvet inte blir blött eller på golvet så att mattan inte blir blöt? :rofl:
Har alltid tänkt att de är till för att torka fötterna så man inte halkar på kaklet när man kliver ur duschen!
 
Jag har en riktigt dum fråga som jag har klurat på ett tag men som jag tycker att jag är lite för gammal för att ställa, so here we go..

Badrumsmattor. När en sån ligger placerade utanför duschen, är det meningen att man ska kliva ut på den när man duschat då? Eller ska man putta den åt sidan först? Fattar verkligen inte :laugh: Nu står jag lite halvt på mattan och lite halvt på golvet eftersom jag inte vet vad som är rätt. Ska jag stå på mattan så att golvet inte blir blött eller på golvet så att mattan inte blir blöt? :rofl:
Den ska man stå på med blöta fötter!
 
En sak jag funderat på en tid. Om man har huvudlöss, och bleker håret, överlever lössen (och äggen) verkligen det? Jag antar ju att det inte är så trevligt att bleka håret med ett lössbitet hårbotten dock :p
 
En sak jag funderat på en tid. Om man har huvudlöss, och bleker håret, överlever lössen (och äggen) verkligen det? Jag antar ju att det inte är så trevligt att bleka håret med ett lössbitet hårbotten dock :p

Jag är rätt säker på att de gör det.
 
Bitcoin.
Käner plötsligt att jag inte vet ett smack. Nyheterna pratar om "utvinning" av bitcoin och "bitcoinbrytning". :confused:

Kan nån förklara hur bitcoin skapas och hur man kan bryta bitcoin?

Någon förklarade det för mig en gång. Jag fattade inget... det hela var väldigt abstrakt.

Såg en hel dokumentär om det och fattar ändå inte.

MVH,
Inte den som sköter ekonomin hemma
 
Överlever alltså? Jag menar, blekmedel är ju starkt som attan.
Galet nog så kan löss överleva även de starkaste blekningarna. Löss är duktiga på att utveckla resistens mot det mesta vi försöker döda dem med. Inte ens specifika lusmedel är en 100% metod - därav vikten att även kamma vid behandling.

På 40-talet använde man DDT :eek: som behandling men man lyckades ändå inte utrota dem helt. Vad jag förstått så är det delvis därför löss kan vara så svåra att ta död på idag.

Sjukt imponerande småkryp får jag ändå säga. :p
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 260
Senast: Calmiche
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 285
Senast: Gunnar
·
Småbarn ..om kläder o inskolning osv..! Fick reklammail från pop om vad man ska ta med och herregud, så mycket kläder äger vi inte ens :angel...
Svar
13
· Visningar
1 376
Senast: Badger
·
Äldre Inspirerad av en tidigare tråd om geologi och det faktum att det idag är Europeiska Logopeddagen tänkte jag starta en tråd för att lyfta...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 649
Senast: marengo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp