Tråden för motvilliga fotomodeller.

Red_Chili

Trådstartare
Vi har nog alla varit med om att våra älskade fyrbeningar inte alltid vill vara fotomodeller.

Ni vet, ute på en fantastisk promenad, vädret är perfekt, ljuset underbart och hunden lika vacker och snygg som alltid. Perfekt läge för en bild! Och så vägrar hunden att vara fotomodell, tycker att fotografen är fullständigt dum i huvudet och gör allt för att inte samarbeta i jakten på den perfekta bilden.

Känns det igen? Häng ut era stackars plågade hundar här ;) Förklara gärna vad ni hade för tanke med bilden (om sådan fanns) och visa hur eländigt det blev att se ut istället. Det behöver såklart(!) inte vara från just en promenad, det kan lika gärna vara en hund som ser glad ut hemma i soffan och plötsligt ser bitter ut så fort kameran kommer fram. Jag vill skratta åt allt!
 
Jag börjar med att hänga ut Aysu som motvillig fotomodell.
Hon är egentligen fin. Jättefin. När hon springer ute och jag tar upp kameran kommer hon gärna förbi, tittar rakt på mig och ser riktigt fjantglad ut.

Nu när hon är så fin tänkte jag fotografera ny helkroppsbild på henne, så att även andra ska få se hur snygg hund hon är...
27709485_997849797030067_2812693725528894864_o.jpg


Jag gick närmare, pratade lite och undrade om hon alls tänkte titta åt mitt håll...
27788169_997850023696711_2675155343088277934_o.jpg


Och ja, det blev åter igen bara "finbilder" på Ebrah :D
 
En väldigt sur Alpina som tyckte att hennes lillasyster var skitdryg och ville inte alls vara med på bild. Trots att jag lämnat lillasyster utanför bild. :angel:

Ck9S4vF.jpg


När lillasyster är hemma är hon lite mer samarbetsvillig! :D

2LVMfGc.jpg
 
Inser att de flesta dåliga bilder på hundarna jag har är när jag fotograferat dem just för att de ser så roliga ut. Annars sköter de sig hyfsat.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 120
Senast: Urigurien
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 150
Övr. Hund Jag har en shetland sheepdog på dryga året, hon har sen hon kom till mig som 8 veckors valp alltid haft väldigt svårt för andra hundar...
Svar
16
· Visningar
2 224
Senast: Monstermom
·
Hundavel & Ras Hej alla bukare! (Ja, detta är tyvärr en till rastråd ;)) Läget är sådant att jag är på jakt efter rasen för mig, eller nått sånt, och...
2
Svar
28
· Visningar
3 326
Senast: Explorer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp