Tråden om discgolf

Glimra

Trådstartare
Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd att göra.

Jag är en glad nybörjare som började i slutet på sommaren och redan efter första rundan fastnade. Kanske lite tack vare min pojkväns entusiasm, vem vet. Har hunnit köpa på mig fler discar än nödvändigt och har än så länge besökt de tre banor som finns i mitt närområde. Tanken på att bli medlem i en av klubbarna finns också.

Favoriter än så länge
* Puttern Popcorn och approachern Järn.

Bedrifter hittills
* Tre par varav två på samma hål
* Lyckades hamna mitt under en liten gångbro som går över en bäck av misstag
* Har ännu inte tappat bort en disc
* Har på något vänster lyckats träffa alla träd i skogen (Nåväl, nästan i alla fall)

Mål framöver
* Försöka få till mer stabila kast och således bli mer konsekvent i mina rörelser
* Få mer förståelse för hur discarna flyger och hur jag bör kasta för att komma dit jag vill

Svårigheter just nu
* Alla kast blir för höga även om jag försöker låta bli
* Tar mig två kast att komma samma distans som pojkvännen
* Discarna flyger åt alla möjliga håll och kanter :p:idea:

Försöker komma fram till hur jag bäst ska ta mig framåt. Pojkvännen är inte mycket till hjälp då han bara spelat en säsong längre än mig. Tittar rätt mycket på YT och får många bra tips som helt glöms bort på banan. Även om jag definitivt är klen så är det först och främst tekniken jag saknar. Men det är kul ändå!

Ut och kasta med er folk :banana:
 
IMG_20231016_171635.jpg