Tråden om discgolf

Glimra

Trådstartare
Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd att göra.

Jag är en glad nybörjare som började i slutet på sommaren och redan efter första rundan fastnade. Kanske lite tack vare min pojkväns entusiasm, vem vet. Har hunnit köpa på mig fler discar än nödvändigt och har än så länge besökt de tre banor som finns i mitt närområde. Tanken på att bli medlem i en av klubbarna finns också.

Favoriter än så länge
* Puttern Popcorn och approachern Järn.

Bedrifter hittills
* Tre par varav två på samma hål
* Lyckades hamna mitt under en liten gångbro som går över en bäck av misstag
* Har ännu inte tappat bort en disc
* Har på något vänster lyckats träffa alla träd i skogen (Nåväl, nästan i alla fall)

Mål framöver
* Försöka få till mer stabila kast och således bli mer konsekvent i mina rörelser
* Få mer förståelse för hur discarna flyger och hur jag bör kasta för att komma dit jag vill

Svårigheter just nu
* Alla kast blir för höga även om jag försöker låta bli
* Tar mig två kast att komma samma distans som pojkvännen
* Discarna flyger åt alla möjliga håll och kanter :p:idea:

Försöker komma fram till hur jag bäst ska ta mig framåt. Pojkvännen är inte mycket till hjälp då han bara spelat en säsong längre än mig. Tittar rätt mycket på YT och får många bra tips som helt glöms bort på banan. Även om jag definitivt är klen så är det först och främst tekniken jag saknar. Men det är kul ändå!

Ut och kasta med er folk :banana:
 
IMG_20231016_171635.jpg

16 oktober spelades en runda med enbart Kastaplast och lyckades då (förmodligen mer på grund av tur än discarna) få till min första par på vad jag kommit att kalla min hemmabana. Det kändes riktigt kul! I övrigt var vi båda riktigt slitna och vi struntade i att regga på UDisc just för att vi inte orkade. Efter det har det tyvärr inte varit tillräckligt bra väder för att spela och kommer förmodligen inte vara det i helgen heller. Nya tag nästa vecka!
 
Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd att göra.

Jag är en glad nybörjare som började i slutet på sommaren och redan efter första rundan fastnade. Kanske lite tack vare min pojkväns entusiasm, vem vet. Har hunnit köpa på mig fler discar än nödvändigt och har än så länge besökt de tre banor som finns i mitt närområde. Tanken på att bli medlem i en av klubbarna finns också.

Favoriter än så länge
* Puttern Popcorn och approachern Järn.

Bedrifter hittills
* Tre par varav två på samma hål
* Lyckades hamna mitt under en liten gångbro som går över en bäck av misstag
* Har ännu inte tappat bort en disc
* Har på något vänster lyckats träffa alla träd i skogen (Nåväl, nästan i alla fall)

Mål framöver
* Försöka få till mer stabila kast och således bli mer konsekvent i mina rörelser
* Få mer förståelse för hur discarna flyger och hur jag bör kasta för att komma dit jag vill

Svårigheter just nu
* Alla kast blir för höga även om jag försöker låta bli
* Tar mig två kast att komma samma distans som pojkvännen
* Discarna flyger åt alla möjliga håll och kanter :p:idea:

Försöker komma fram till hur jag bäst ska ta mig framåt. Pojkvännen är inte mycket till hjälp då han bara spelat en säsong längre än mig. Tittar rätt mycket på YT och får många bra tips som helt glöms bort på banan. Även om jag definitivt är klen så är det först och främst tekniken jag saknar. Men det är kul ändå!

Ut och kasta med er folk :banana:
Verkar vara inne nu. Men blir det samma öde som för padel 🤔
 
Har funderat på testa då har en banan i närheten, men har inte kommit iväg än 😅 .
Åh kul att det finns en i närheten! Då ger jag dig en vänlig puff att komma iväg när tid och väder passar. Antingen så är det kul eller så har du i värsta fall fått lite frisk luft 🌞
 
Kul med en discgolftråd!
Jag har spelat en del i somras och inspirerat några kompisar så byggt 4 egna hål.

Jag är askass ffa på drive, rätt okej på putt. Har två discar jag kör med…de ligger i bilen så jag fotar dem en annan dag. De är chockrosa så jag ska hitta dem när jag kastat åt fanders
 
Kul med en discgolftråd!
Jag har spelat en del i somras och inspirerat några kompisar så byggt 4 egna hål.

Jag är askass ffa på drive, rätt okej på putt. Har två discar jag kör med…de ligger i bilen så jag fotar dem en annan dag. De är chockrosa så jag ska hitta dem när jag kastat åt fanders
Vad skoj med egna hål! Vad användes för korgar och är ni nöjda? Jag och pojkvännen funderar på att sätta upp ett par hål i den familjeägda skogen.

Har också några rosa, de är toppen att hitta! Särskilt för någon som ofta kastar ut i bushen :angel: Gula däremot är helt hopplösa att hitta. Hittade även någon annans som blivit bortkastad som var grå, var ren tur att jag råkade se den.
 
Vad skoj med egna hål! Vad användes för korgar och är ni nöjda? Jag och pojkvännen funderar på att sätta upp ett par hål i den familjeägda skogen.

Har också några rosa, de är toppen att hitta! Särskilt för någon som ofta kastar ut i bushen :angel: Gula däremot är helt hopplösa att hitta. Hittade även någon annans som blivit bortkastad som var grå, var ren tur att jag råkade se den.
Fatta att jag haft en GRÖN!! Helt värdelöst
Det är hinkar och rep
 
En parantes. Men jag har fram tills väldigt nyligen alltid läst ”discgolf” som discogolf. Har i huvudet trott att man kanske lyssnar på discomusik när man spelar. Skrattade så mycket när jag insåg att jag då länge fattat helt fel. 😅
 
Jag började spela för nån månad sen och har appen udisc. Spelar just nu enbart för skoj så hellre mycket skratt än låga poäng :D Har 3 discar som jag försöker lära känna men spelar mest med min maestro (mid-range) för att få en känsla i de olika kasten.
 
Spelar inte själv, men rör mig mycket i skog och mark över hela Sverige. Har noterat att dessa banor finns på många, många, många ställen.
 
Jag, sambon och sonen spelar ibland. har lite olika banor och välja på. Sambon kan kasta riktigt långt. Jag börjar få in tekniken så den inte går till vänster hela tiden. Men kan inte kasta så långt. Men perfekt aktivitet för familjen. Om barnen inte är för små.
 
Körde en lättare runda på 9 hål och sedan en mer teknisk på 18 hål. Körde hela tiden med en driver idag för att lära känna den. Den kommer nog bli en favorit, nackdelen är att den är vit så ingen discgolf med den när det är snö :cool:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
852
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 487
Senast: AlmostEasy
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 034
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 236
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp