Tråden om hobbymåleri/ aka ”Vi som målar”.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack @tornblomma!


Tack! Jag har ingen aning om uniformen faktiskt 😅 den är från en random referensbild men jag skulle gissa liknande som dig. Medaljen är en egenkonstruktion då katten är från Ungern (och de tre kronorna är med för att få med Sverige på ett hörn också :D)

Aha! Då var jag inte helt fel ute när jag först tänkte Österrike-Ungerska riket, men de uniformerna var fel. Med tanke på en dubbelbröstad rock med guldbrodyr på uppslaget skulle jag gissa på att din katt är Vice-Admiral :) Så kul att du fått in lite "dold symbolik" i den, tycker sådana detaljer är både roliga och spännande.
 
Hjälp mig tråden! Jag tänkte rama in den här men vet inte om jag gillar träfärgen till tavlan så jag tänkte renovera om ramen. Men vad skall jag gör med den? Funderar på helsvart, matt eller blank. Eller svart med innersta delen förgylld i a la Vermeer, eller kanske helt förgylld men att jag medveten ger den en vintage-look... Syns lite dåligt här men det är koppar och lite guld i bakgrunden så det får inte skära sig med dem.

IMG_20200611_174657~2.jpg
 
Hjälp mig tråden! Jag tänkte rama in den här men vet inte om jag gillar träfärgen till tavlan så jag tänkte renovera om ramen. Men vad skall jag gör med den? Funderar på helsvart, matt eller blank. Eller svart med innersta delen förgylld i a la Vermeer, eller kanske helt förgylld men att jag medveten ger den en vintage-look... Syns lite dåligt här men det är koppar och lite guld i bakgrunden så det får inte skära sig med dem.

Visa bifogad fil 52435

Åh, vad fin!

För mig som inte målat på hundra år, och då bara på gymnasiet, var det en kul idé att själv göra om ramar.
Jag har liksom inte riktigt tänkt så mkt på det förr. Tack för idé!
Tror jag ska testa göra någon med blanksvart och på innersta plocka upp någon färg som syns lite(mycket lite!) i målningen. Kanske blir apfult. Men jag tänker testa! Måste bara ha tid att måla först. :laugh:

Ang din så skulle jag nog köra blanksvart och ev innersta ifylld. Det tror jag blir snyggt.
 
Hjälp mig tråden! Jag tänkte rama in den här men vet inte om jag gillar träfärgen till tavlan så jag tänkte renovera om ramen. Men vad skall jag gör med den? Funderar på helsvart, matt eller blank. Eller svart med innersta delen förgylld i a la Vermeer, eller kanske helt förgylld men att jag medveten ger den en vintage-look... Syns lite dåligt här men det är koppar och lite guld i bakgrunden så det får inte skära sig med dem.

Visa bifogad fil 52435
En fin målning :) Jag hade nog försökt behålla träkänslan även om ramen görs mörkare, svårt tycker jag.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp