Tråden om hobbymåleri/ aka ”Vi som målar”.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har du visat vilket foto den målats av? Blev nyfiken!
Kul att se dina grejer iaf!

Här är fotot!
Jag har inte ”målat av” med målet att det ska vara identiskt men det är detta foto jag fick i uppdrag att ”tolka fritt” så att säga! :)
Jag är ju bara halvvägs klar så om ni vill jämföra vänta gärna tills jag är klar ;) Har en bild i huvudet hur jag har tänkt mig ”slutresultatet” liksom. Jag har med avsikt målat i lite mer pastelliga/ljusa toner.

782FA7DB-B415-4811-8087-18177495BD6A.jpeg


Fotografiet är publicerat i Vogue Paris oktobernumret. Fotograf: Michael Jansson
 
Senast ändrad:
Här är fotot!
Jag har inte ”målat av” med målet att det ska vara identiskt men det är detta foto jag fick i uppdrag att ”tolka fritt” så att säga! :)
Jag är ju bara halvvägs klar så om ni vill jämföra vänta gärna tills jag är klar ;) Har en bild i huvudet hur jag har tänkt mig ”slutresultatet” liksom. Jag har med avsikt målat i lite mer pastelliga/ljusa toner.

Visa bifogad fil 39690

Fotografiet är publicerat i Vogue Paris oktobernumret. Fotograf: Michael Jansson

Kul att se!
Första tanken var att jag vill ha hennes klänning och hår! :love::laugh:
 
Hon är en kromfohrländer så det är mera en terrier personlighet än Russel :D men det finns likheter ;)
Tack!

Haha, förlåt, det borde jag ju vetat från hundforumet. :D Jag hoppas att du tar det som en komplimang i alla fall! I mitt hjärta har russels stora härliga personligheter som skiner, så det var förstås bara det jag menade! ;) :heart
 
Nu ger jag upp för idag! Har lagt till lite detaljer på håret och sånt smått. Tror ljuset blev lite bättre här (svårt att fota med mobilen).

Visa bifogad fil 39666

Nu får det torka i ett dygn eller två tänkte jag. Och sen blir det att måla klänningen, fler detaljer/finlir och bestämma vad jag ska göra med bakgrunden. Jag smoothade till bakgrunden lite nu med händerna för det var så jäkla smetigt och tjockt med färg bitvis så jag ville inte att det skulle torka och bli helt skrovligt. Det kommer bli fler lager på den, men jag vet inte riktigt hur jag vill ha den än.

Älskar den!!!! :love:
 
20191114_215003.png

Nu ville jag ge mig på en häst men då jag inte har en egen så lånade jag @Fibusen s söta ponny (hoppas att det är okej!) :angel: Mycket grått men det var roligt med alla prickar (främst för att jag upptäckt en pensel för det :love:)
Och så gjorde jag den lite i lena furbergs stil med flit då jag har övat på den genom så många år i barndomen att det är en stil jag är bekväm med, plus så är den förbannat söt :love:
 
Visa bifogad fil 39708
Nu ville jag ge mig på en häst men då jag inte har en egen så lånade jag @Fibusen s söta ponny (hoppas att det är okej!) :angel: Mycket grått men det var roligt med alla prickar (främst för att jag upptäckt en pensel för det :love:)
Och så gjorde jag den lite i lena furbergs stil med flit då jag har övat på den genom så många år i barndomen att det är en stil jag är bekväm med, plus så är den förbannat söt :love:

Åh vad fin! :love: Gjorde du den nu? Hur snabb..?!
 
Ett problem jag har är att jag är för otålig och snabb :cautious: Jag har inte tålamod till att syssla med en och samma målning i timtal och flera dagar. Vilket gör att detaljerna och speciellt bakgrunderna (vilka bakgrunder? :confused::angel:) kan lida ibland och jag kan inte göra storskaliga målningar. Vilket iochförsig betyder att mina målningar blir färdiga snabbt men det är inte alltid så bra ... :cautious:
 
Åh vad fin! :love: Gjorde du den nu? Hur snabb..?!
Haha skrev just om det ovan, jag är för snabb pga otålig 🙈 Men ja, jag gjorde den nu efter hunden. Men jag skulle vilja ha sånt tålamod som du..! Jag blir uttråkad om jag ska sätta mig ned med samma målning dagen efter typ :o därför skyndar jag mig att göra färdigt dem på samma kväll :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Löss
  • Fjordingtråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp