Tråden om hobbymåleri/ aka ”Vi som målar”.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag älskar och förfasas över att underkjolen har samma (köttiga) färg som bakverken. Det är så rätt och gastkramande känsligt att jag baxnar. Vilken djävulusisk kompass du har.

Har ju inspirerats av filmen Marie Antoinette. Tror kostymen där fick en Oscar eller likn. Inte speciellt historiskt korrekt men klart effektfull!

Att det blev exakt samma nyans är ärligt för att jag har varit snål och återanvänt färgen som blev över från bakverken. Duken är stor och en liten tub kadmium-röd kostar 400 kr typ 😅
Testade blanda med andra röda toner men kadmium gav det där svulstigt köttiga.
Sen är det tydligen åt helvete giftigt upplyste min konstnärskompis mig om. Meeen lever än ;)
 
Har ju inspirerats av filmen Marie Antoinette. Tror kostymen där fick en Oscar eller likn. Inte speciellt historiskt korrekt men klart effektfull!

Att det blev exakt samma nyans är ärligt för att jag har varit snål och återanvänt färgen som blev över från bakverken. Duken är stor och en liten tub kadmium-röd kostar 400 kr typ 😅
Testade blanda med andra röda toner men kadmium gav det där svulstigt köttiga.
Sen är det tydligen åt helvete giftigt upplyste min konstnärskompis mig om. Meeen lever än ;)
Lita på det du gör.
 
Gjorde en snabb skiss i telefonen hur jag tänkt gå vidare med bakgrunden. Tänker mig ungefär såhär. Men inte rött då ;) utan en svag lite ton i ton så att det anas lite liksom. Och jobba med svaga skuggningar typ. Jag har en skål med färdigblandad bakgrundsfärg som jag kan laborera med och göra mörkare och ljusare typ. Den är en blandning av fransk ultramarin, neapelgul, lite bränd umbra och en touch av kadmiumröd.

Och så har jag tankar på att lägga in ett djur, möjlighet en kakadua på nån slags pinne.

9F3D1C5D-4464-43BD-88CE-853711780D65.jpeg
 
Gjorde en snabb skiss i telefonen hur jag tänkt gå vidare med bakgrunden. Tänker mig ungefär såhär. Men inte rött då ;) utan en svag lite ton i ton så att det anas lite liksom. Och jobba med svaga skuggningar typ. Jag har en skål med färdigblandad bakgrundsfärg som jag kan laborera med och göra mörkare och ljusare typ. Den är en blandning av fransk ultramarin, neapelgul, lite bränd umbra och en touch av kadmiumröd.

Och så har jag tankar på att lägga in ett djur, möjlighet en kakadua på nån slags pinne.

Visa bifogad fil 41176
Den kommer bli helt otrolig. Den är redan orolig, jag är så imponerad av dig!
 
Tack snälla @Flixon
Hoppas bara den kommer passa ovanför schäslongen. Idag började jag tveka ngt. Kanske borde ha ngt mer abstrakt och mindre ”plottrigt”.
Men det ger sig nog!
 
I början på veckan fick jag ett väldigt tråkigt besked om min anställning (älskar mitt jobb, blir f*n gråtfärdig bara av tänka på det) har jag haft väldigt svårt att sätta mig ned och få något gjort med min tavla, men lite mer har det blivit. Jag sitter mycket och funderar på hur jag skall få till illusionen av en flugskimmel utan att fysiskt pricka dit små brungrå fläckar. 🤔

IMG_20191207_182555.jpg
 
I början på veckan fick jag ett väldigt tråkigt besked om min anställning (älskar mitt jobb, blir f*n gråtfärdig bara av tänka på det) har jag haft väldigt svårt att sätta mig ned och få något gjort med min tavla, men lite mer har det blivit. Jag sitter mycket och funderar på hur jag skall få till illusionen av en flugskimmel utan att fysiskt pricka dit små brungrå fläckar. 🤔

Visa bifogad fil 41242

Älska på tavlan, inte på jobbet. Fy vad trist 😔
 
Idag har jag jobbat vidare på bakverk, grundmålat en fot och en sko och grundat det sista på schäslongen i högerkant. Det ska nu torka innan jag kan måla medaljongmönster på schäslongen och mer detaljer på sko och bakverk.
Har även snabbt dragit upp lite riktlinjer för bakgrunden. Ska måla ngn typ av stuckatur där sen.

Svårt att få med hela tavlan på bild men la upp en filmsnutt på instastories.
 
Idag har jag jobbat vidare på bakverk, grundmålat en fot och en sko och grundat det sista på schäslongen i högerkant. Det ska nu torka innan jag kan måla medaljongmönster på schäslongen och mer detaljer på sko och bakverk.
Har även snabbt dragit upp lite riktlinjer för bakgrunden. Ska måla ngn typ av stuckatur där sen.

Svårt att få med hela tavlan på bild men la upp en filmsnutt på instastories.
Otroligt målning. Detta kunde du ju leva på! Jag tänker lite (och ändå inte) på Caroline af Ugglas underbara bilder. Var hittar man dig på Instagram...?
 
Lessnade lite på allt pill och tog fram en gammal duk jag inte målat på på länge. Väldigt kladdigt och väldigt skevt men kul att kladda loss en stund!
Jättestor duk och inget pill!

Visa bifogad fil 41494

Jag kan också bli så trött på småpill med liten pensel att jag vill slita mitt hår. Allt där jag måste byta min 4 filbert mot runda 2 och 0 sliter liksom på hjärnan på något skumt sätt. Gillar verkligen färgerna i den här tavlan! Pthaloturkos (typ) till hennes röda hår och guldfisken funkar så bra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp