Tråden om hobbymåleri/ aka ”Vi som målar”.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag fixat lite mer med den, men det är kanske bara jag som ser skillnaden :p Nu funderar jag på vad jag skall göra härnäst... En hund vore roligt men jag äger ingen själv så jag har exakt 0 referenser att jobba utifrån :D Kanske en lite mer impressionistisk grej... har en pärlemorvit skimrande oljefärg jag inte hunnit testa...

Sheldon pastell.jpg
 
Okej. Jag måste ju ha ngn diagnos 🙄

Köpte duk idag efter lunch. Har dörefter skissat/målat åtta timmar stående på en stege och spelat rivig barockmusik :rofl:
Gav upp nyss då jag började känna mig yr i huvudet. Kom då på att jag GLÖMT äta både lunch och middag 😳

Här är jag nu! Dag 1 på nytt projekt!

1FD8ED27-D6FC-46E4-A789-416CB2092A68.jpeg

(Svårt att få rätt ton/kontrast när man lägger upp foton här märker jag... ser bättre ut på insta-stories märkligt nog)
 
Senast ändrad:
Märkligt nog verkar Buke förvanska foton så de blir ”kallare” i tonen, iaf om man jämför med fotot i min telefon. Huden är varmare i tonen.
Jag hade stora problem med att jag tyckte att allt gick fel när jag blandade färgen men jag lät det vara fult och sen rätade det liksom upp sig när jag jobbat på ett par timmar. Tycker fortfarande att det är svårt att måla hud som inte är ”vit” som min egen. Samtidigt mycket intressantare att blanda färgen på ngt sätt.

5C21DD4C-967B-4927-B2F3-777304FD6762.jpeg
 
Okej. Jag måste ju ha ngn diagnos 🙄

Köpte duk idag efter lunch. Har dörefter skissat/målat åtta timmar stående på en stege och spelat rivig barockmusik :rofl:
Gav upp nyss då jag började känna mig yr i huvudet. Kom då på att jag GLÖMT äta både lunch och middag 😳

Här är jag nu! Dag 1 på nytt projekt!

Visa bifogad fil 45666
(Svårt att få rätt ton/kontrast när man lägger upp foton här märker jag... ser bättre ut på insta-stories märkligt nog)
Vad heter du på insta? Om du vill säga så klart :)
 
Jahapp. Nackspärr och träningsvärk i höger arm idag då 🙄🎻⚰️
Får se om jag orkar måla ngt ikväll. Hade isf tänkt dra igång med tyget i klänningen. Jag tänker mig att det ska vara både glansigt och transparent. Detta kan ju gå rent åt helvete men har målat tyg några gånger nu så förhoppningsvis går det vägen.
 
Jahapp. Nackspärr och träningsvärk i höger arm idag då 🙄🎻
Får se om jag orkar måla ngt ikväll. Hade isf tänkt dra igång med tyget i klänningen. Jag tänker mig att det ska vara både glansigt och transparent. Detta kan ju gå rent åt helvete men har målat tyg några gånger nu så förhoppningsvis går det vägen.
Vad använder du för tyg och för färger?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp