Tråden om hobbymåleri/ aka ”Vi som målar”.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag nog tagit mig vatten över huvudet med ett för svårt projekt. Ska ju måla en kropp i vatten bakom en badring. Dels är ju vattnet blått i diverse skiftningar, badringen är rosa MEN genomskinlig. Vilken färg kroppen har beror ju på om den är i vattnet, ovanför och/eller syns bakom badringen. Sen blänker det ju i både vatten OCH badring.
Höll nyss på att tappa det...
För att lägga till ytterligare en parameter så bör det även vara porträttlikt.... 🤯

Jo och just det. Jag har målat 10 timmar idag även 🙄
 
Nu har jag nog tagit mig vatten över huvudet med ett för svårt projekt. Ska ju måla en kropp i vatten bakom en badring. Dels är ju vattnet blått i diverse skiftningar, badringen är rosa MEN genomskinlig. Vilken färg kroppen har beror ju på om den är i vattnet, ovanför och/eller syns bakom badringen. Sen blänker det ju i både vatten OCH badring.
Höll nyss på att tappa det...
För att lägga till ytterligare en parameter så bör det även vara porträttlikt.... 🤯

Jo och just det. Jag har målat 10 timmar idag även 🙄

Det löser du! Så som du utvecklats redan så lär du dig om du knagglar på lite tror jag. Heja!
 
Kan inte sova, så jag försökte göra något konstruktivt. Dvs. rita av Gabi Delgado :angel: är främst van att rita kvinnokroppar eller söta djur, men han har så vackra ansiktsdrag att jag blev sugen. Ha i åtanke att jag gjort den på någon halvtimme bara,men hoppas arbeta vidare med den senare.
Gabi.jpeg
 
Kan inte sova, så jag försökte göra något konstruktivt. Dvs. rita av Gabi Delgado :angel: är främst van att rita kvinnokroppar eller söta djur, men han har så vackra ansiktsdrag att jag blev sugen. Ha i åtanke att jag gjort den på någon halvtimme bara,men hoppas arbeta vidare med den senare.Visa bifogad fil 47590

Jag hade ingen aning om vem Gabi Delgado var men efter en kvick googling ser jag att du är på god väg mot liknelsen. Han hade verkligen striking bone structure!
 
Jag fick för mig att göra en vattenstudie som förberedelse. Tänkte jag skulle göra den i akryl, varför inte, det torkar så fort och bra... Vilket slöseri med tid och färg, urk. Så jäkla missnöjd :wtf::turd:
 
Det löser du! Så som du utvecklats redan så lär du dig om du knagglar på lite tror jag. Heja!

+ @Valerianovna

Jag tror att jag måste träna mer först. Märker också att jag tappar allt kreativt flow när jag måste måla "porträttlikt". Tror inte att jag är redo att "måla av" på det sättet ännu. Jag blir knäpp av att stå och stirra på en punkt i evigheter. Det räcker ju dessutom med att placera en nästipp ngn millimeter fel eller liknande för att det inte alls ska se ut som personen i fråga. Då blir jag helt stirrig och tappar det och blir arg och så kraschar allt flow.

Jag tror att jag ska lämna projektet vilande lite och göra något jag känner mig hemma i. Så nu ska jag dra igång med "märkliga porträtt med människa och djur"-temat" som en break! :D

Tack för pepp, ni är fantastiska!!! :heart
 
Kan inte sova, så jag försökte göra något konstruktivt. Dvs. rita av Gabi Delgado :angel: är främst van att rita kvinnokroppar eller söta djur, men han har så vackra ansiktsdrag att jag blev sugen. Ha i åtanke att jag gjort den på någon halvtimme bara,men hoppas arbeta vidare med den senare.Visa bifogad fil 47590

Alltså detta är FANTASTISKT tycker jag! Önskar att jag kunde måla så!
 
Alltså detta är FANTASTISKT tycker jag! Önskar att jag kunde måla så!
Haha, nej det gör du inte. Finns ingen finess eller teknik alls, jag var hyfsat ok på att rita fram tills jag blev tolv och började få prestationsångest och slutade försöka. Sedan har jag genom åren fått ryck där jag velat börja rita igen, men sedan slutar jag ofta snabbt för att jag blir frustrerad över att det inte blir så bra som jag vill. Proportionerna är ju shit är, och munnen fick jag inte till alls. Men jag tror att hans profil är tillräckligt tilltalande för att jag ska försöka igen. Har ju liksom aldrig hittat min "stil" annat än att rita med blyerts, så behärskar inte riktigt akvarellpennor/akvarell. Egentligen tycker jag att det är snyggast med olja, men det verkar så bökigt och där har jag NOLL erfarenhet.
 
Haha, nej det gör du inte. Finns ingen finess eller teknik alls, jag var hyfsat ok på att rita fram tills jag blev tolv och började få prestationsångest och slutade försöka. Sedan har jag genom åren fått ryck där jag velat börja rita igen, men sedan slutar jag ofta snabbt för att jag blir frustrerad över att det inte blir så bra som jag vill. Proportionerna är ju shit är, och munnen fick jag inte till alls. Men jag tror att hans profil är tillräckligt tilltalande för att jag ska försöka igen. Har ju liksom aldrig hittat min "stil" annat än att rita med blyerts, så behärskar inte riktigt akvarellpennor/akvarell. Egentligen tycker jag att det är snyggast med olja, men det verkar så bökigt och där har jag NOLL erfarenhet.

Jag tycker att känslan i bilden är fantastisk! :love:
 
Funderar på att börja skissa på ett nytt projekt... eller så gör jag det imorgon. Målade tio timmar igår, känns i kroppen idag :p
 
Jag har börjat så smått att förbereda en vägg för en väggmålning, har den perfekta väggen, faktiskt så att den gjordes speciellt för det en gång i tiden med en slät dörr utan speglar på den ena sidan så att även dörren kunde ingå. På väggen finns en påbörjad ursprunglig freskomålning men av någon anledning slutfördes den aldrig utan vägg och dörr tapetserades istället. Jag har egentligen motivet klart, ur skapelseberättelsen och från Edens lustgård, MEN jag har planer på att flytta inom de närmsta åren och det känns liksom inte värt försöka sig på sitt kanske opus magnum så det blir nog en enklare dekorationsmålning på samma tema istället :)

wKyaON5.jpg
 
Jag antar att jag borde börja om på ett nytt ark istället, det är svårt att laga tidigare misstag. Men jag ger mig själv en guldstjärna för att jag ritade på dagen efter iaf, och inte bara kastade bort skiten. :D Den kan hända att jag stod i köket och målade samtidigt som jag lyssnade på DAF och rörde mig lite från sida till sida som bodysynthare brukar :angel:
Gabi2.jpeg
 
Ni är jag igång! Stående på en stege! :rofl:

Här är en liten sneek peek. Ska plåta av hela duken när jag täckt lite till!

Har inte fokuserat på några detaljer utan kör på och täcker (som vanligt i en jävla fart 😅)
Har bara markerat ut dragen och massa detaljer ska ju in sen, men jag har fokuserat på att försöka få till känslan som prio 1 eftersom jag märkt att sätter jag inte den tidigt så går allt åt helvete 🤷🏼‍♀️🎻⚰️

91F17214-7254-44A3-B88A-A944C06235A5.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp