Tråden om hobbymåleri/ aka ”Vi som målar”.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja kanske det! Får flera förfrågningar per dag nu. Men vill verkligen fokusera på att TRÄNA. Känns som att jag har så mkt kvar att lära mig och vill fokusera på det i största möjliga mån.
Något jag tycker är väldigt utvecklande är att måla och teckna levande modell, det ger liksom ytterligare en dimension till det hela och man fångar personligheten hos det man målar på ett annat sätt.
 
Jag tror att få hade gjort det bättre än @Valerianovna ! Jag hade själv inte varit i närheten!
Det skulle krävas väldigt mycket tålamod från min sida och frustration, skulle aldrig palla. Därför jag inte målar sådant själv, (skulle säkert sluta med något liknande "roadrage" fast för målningen istället), men är ändå sjukt imponerad av de som gör med så snygga resultat.

Ska väl erkänna att jag känner mig som en medelmåtta när jag ser allas konst/målningar här inne. Tycker de ser bra mycket bättre ut än det jag gör. Är nog alldeles för självkritiskt och därför jag inte längre målar så aktivt längre.
 
Förgrunden och korrigeringar kvar nu. Jag kan inte bestämma mig för om jag ska lasera kroppen varmare som jag först tänkt eller göra hela målningen svalare. Känner mig jättefrustrerad över att ljuset är så dåligt att jag knappt ser vad jag gör, och alla färger blir konstiga/för mättade... Ett ännu större dilemma är att jag är rejält missnöjd. Likheten finns där men jag tycker bara inte om den. Dock är det för sent att ångra sig nu utan jag får rädda det som räddas kan, bryta ihop och gå vidare.

aX5GCVy.jpg
Tavlan är jättefin, och pälsen är helt fantastisk! Exakt så ser ju päls ut!
 
Förgrunden och korrigeringar kvar nu. Jag kan inte bestämma mig för om jag ska lasera kroppen varmare som jag först tänkt eller göra hela målningen svalare. Känner mig jättefrustrerad över att ljuset är så dåligt att jag knappt ser vad jag gör, och alla färger blir konstiga/för mättade... Ett ännu större dilemma är att jag är rejält missnöjd. Likheten finns där men jag tycker bara inte om den. Dock är det för sent att ångra sig nu utan jag får rädda det som räddas kan, bryta ihop och gå vidare.

aX5GCVy.jpg
Så sorgligt att du inte tycker om den. Den är verkligen helt underbar! Pälsen är fantastisk! ❤️
 
Oh, den stora kan du ha till något bra motiv (du får välja själv :D) och ha hängande pilgrenar som bakgrund! Fatta va snyggt!
Säg till om du behöver andra tips på blommor/träd, jag sätter ihop bildkompendium med dem vi tentar av :)

Ja den lämpar sig kanske bättre till ngt mer ”landskapsaktigt”. Om jag nu någonsin kommer på idén att måla ngt sånt 😅
 
Det där känner jag igen väldigt väl. Men ta mig tusan om JAG är den som skall hålla mig tillbaka från att utvecklas. Ibland är det lättare sagt än gjort att kliva ur vägen för sig själv och vara nöjd med den man är. :)
Visst är det så, i kombination att det inte riktigt finns den tiden man vill ha eller kanske rättare sagt inte tar sig tiden kanske det heter. 🙈😅
 
Nu har jag fått en ny idé! Tänker försöka mig på att göra en egen variant av ”kvinna med hermelin”. Men det kommer bli ”kvinna med nakenkatt” 😅
Köpt en gigantisk duk och börjat skissa upp i mindre format.

Har snabb-skissat upp nu. Rutorna är pga att jag fört över och skalat upp från mindre skisser till den stora duken. Tycker att det är lättare att placera in allt på det sättet och få en översikt liksom vart allt hamnar.
Det ser lite märkligt ut men jag har en plan i mitt huvud... typ ;) Markerat ut vissa skuggor men inte andra. Vill inte skissa för mkt så det blir meckigt när jag börjar måla sen. Tanken är att en stor del av motivet ska ”försvinna” i mörker sen också

76DCE67C-219F-44D6-9F9B-4D712F9B150C.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Den siarlösa ulvleken
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Just nu funderar jag på... Del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp