Tråden om hobbymåleri/ aka ”Vi som målar”.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har börjat på ett nytt kattprojekt :D Mitt andra försök på en tavla av min svägerskas katt som förhoppningsvis ska bli en present.

41FjIe1.jpg


Huvudet ser lite konstigt ut men jag ska försöka göra det rundare och mer fluffigt senare, mer som det ser ut här.
J64lwBg.jpg
 
Alltså den här tråden ger mig sån pepp! Efter att ha smugit runt här i veckan fick jag äntligen ändan ur och drog fram penslarna. Känslan av flyt kom på en gång. Hur ofta händer det? 🥰

Några lager kvar att måla men nu vill jag bara måla hela dagarna!

ot men @Blimblom liten värld jag jobbar som texture artist också. Pluggade i skellefteå men det var länge sen nu 😅
6467F425-6113-4856-BC8D-F10976BC91AD.jpeg
 
Vilket dåligt målarväder det är numera! 😅
Tänkte gå ner och dra igång mina nya projekt idag men ett glas vin, balkongen och solen lockade mer :p
Ska bli toppväder även imorgon men ska tvinga mig att lägga lite grund ett par timmar ändå imorgon.
Har två beställningar på gång och ett par andra projekt som behöver bli påbörjade. Sen är det ingen direkt idé att se på när färg torkar så hinner ändå njuta av vädret efteråt!

Två tavlor sålda idag. Nästan lite vemodigt när de åkte iväg 😅
 
Wow, ramlade över den här videon på youtube idag och kan inte låta bli att förundras över hur detaljrik den är och hur alla hårstrån målas individuellt. Funderar på om det är akryl som används, tror inte det är olja, fast jag kan ha fel.

 
Trotsade det fantastiska vädret och gick ner 15 minuter för att lägga lager 1 på bakgrunden på detta nya projekt. Såhär ligger jag till nu. Har inte målat en skog förr men tror att man kommer fatta att det är en skog när jag lägger på fler lager.

1FBD3E67-3C35-4DCC-A0EE-CEE6B0F8D76E.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp