Tradera - hur fungerar det när man säljer?

Rubynight

Trådstartare
Jag är en nybörjare på tradera. Eller jag har hittat tillbaka dit efter flera år och nu är det mycket nytt så jag blir osäker. Jag har sålt ett par varor på tradera idag men jag undrar då om köparna automatiskt får informationen om betalningen via tradera eller behöver jag skicka det till dom? Eller kan jag bara vänta tills dom skickar pengarna och då skickar jag varan? :confused:

Som jag kan utläsa i villkoren så får jag markera om varan är såld om dom betalar med Swish och om dom betalar via traderas funktion så markerar tradera varan som såld, stämmer det? :)
 
Jag är en nybörjare på tradera. Eller jag har hittat tillbaka dit efter flera år och nu är det mycket nytt så jag blir osäker. Jag har sålt ett par varor på tradera idag men jag undrar då om köparna automatiskt får informationen om betalningen via tradera eller behöver jag skicka det till dom? Eller kan jag bara vänta tills dom skickar pengarna och då skickar jag varan? :confused:

Som jag kan utläsa i villkoren så får jag markera om varan är såld om dom betalar med Swish och om dom betalar via traderas funktion så markerar tradera varan som såld, stämmer det? :)
De får informationen automatiskt. Ja, du kan vänta tills pengarna kommer och sedan skicka sakerna när pengarna kommer in.

Det sista stycket har jag inget svar på. Det är nog inget som jag har funderat på, tror jag.
 
Jag är en nybörjare på tradera. Eller jag har hittat tillbaka dit efter flera år och nu är det mycket nytt så jag blir osäker. Jag har sålt ett par varor på tradera idag men jag undrar då om köparna automatiskt får informationen om betalningen via tradera eller behöver jag skicka det till dom? Eller kan jag bara vänta tills dom skickar pengarna och då skickar jag varan? :confused:

Som jag kan utläsa i villkoren så får jag markera om varan är såld om dom betalar med Swish och om dom betalar via traderas funktion så markerar tradera varan som såld, stämmer det? :)