Tradera - hur fungerar det när man säljer?

Rubynight

Trådstartare
Jag är en nybörjare på tradera. Eller jag har hittat tillbaka dit efter flera år och nu är det mycket nytt så jag blir osäker. Jag har sålt ett par varor på tradera idag men jag undrar då om köparna automatiskt får informationen om betalningen via tradera eller behöver jag skicka det till dom? Eller kan jag bara vänta tills dom skickar pengarna och då skickar jag varan? :confused:

Som jag kan utläsa i villkoren så får jag markera om varan är såld om dom betalar med Swish och om dom betalar via traderas funktion så markerar tradera varan som såld, stämmer det? :)
 
Jag är en nybörjare på tradera. Eller jag har hittat tillbaka dit efter flera år och nu är det mycket nytt så jag blir osäker. Jag har sålt ett par varor på tradera idag men jag undrar då om köparna automatiskt får informationen om betalningen via tradera eller behöver jag skicka det till dom? Eller kan jag bara vänta tills dom skickar pengarna och då skickar jag varan? :confused:

Som jag kan utläsa i villkoren så får jag markera om varan är såld om dom betalar med Swish och om dom betalar via traderas funktion så markerar tradera varan som såld, stämmer det? :)
De får informationen automatiskt. Ja, du kan vänta tills pengarna kommer och sedan skicka sakerna när pengarna kommer in.

Det sista stycket har jag inget svar på. Det är nog inget som jag har funderat på, tror jag.
 
Jag är en nybörjare på tradera. Eller jag har hittat tillbaka dit efter flera år och nu är det mycket nytt så jag blir osäker. Jag har sålt ett par varor på tradera idag men jag undrar då om köparna automatiskt får informationen om betalningen via tradera eller behöver jag skicka det till dom? Eller kan jag bara vänta tills dom skickar pengarna och då skickar jag varan? :confused:

Som jag kan utläsa i villkoren så får jag markera om varan är såld om dom betalar med Swish och om dom betalar via traderas funktion så markerar tradera varan som såld, stämmer det? :)

Betalar någon direkt till dig måste du markera som såld, betalar de via Tradera så sker det automatiskt. Har en markerat fel vara som betald går det att ta bort att den är betald. Jag brukar skicka ett meddelande när auktionen är klar om betalning och ev samfrakt. Köper de bara en vara kan de gå in och betala direkt själva.

Jag har sålt (och köpt :angel:) väldigt mycket på Tradera, fråga gärna om det är något mer du undrar över.
 
Ja nu har jag sålt, fått betalt och skickat min första vara och det var verkligen smidigt. Även om jag oroade mig igår haha! Men sen betalade köparna och allt har löst sig hittills. Speciellt smidigt var det när man kunde gå vidare och betala frakten via tradera också. Väldigt enkelt och bra! Jag ska helt klart försöka sälja fler saker (och köpa :D) för det finns ju en del här hemma som inte används!

Tack för svaren!
 

Liknande trådar

Fritid Ni som säljer på Tradera: Hur skickar ni varan. Mot något slags förskott, eller tar ni betalt i förhand och skickar sårbart? Funderar på...
Svar
6
· Visningar
757
Senast: Elektron
·
Juridik & Ekonomi Jag hade webshop tidigare och folk betalade då med PayPal. Det var inte så poppis och idag tror jag de flesta föredrar Swish. Men, då...
Svar
4
· Visningar
827
Senast: cewe
·
Hästmänniskan Nu ska tilläggas att jag inte är någon av ägarna men jag är berörd ändå eftersom en av personerna är en god vän till mig. En häst ägdes...
2
Svar
38
· Visningar
5 088
Senast: Smedholt
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 070
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp