Trädgård 2018, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet inte om jag ska vara förbannad eller bara skita i det. Gick ut med hundarna på sista kissen i förrgår och tar ett varv i trädgården, och ser något som ser ut som en död fågel nere vid landen. När jag går närmare så ser jag att det är en skalad och uppäten majskolv:confused: Och när jag tittar upp på mina majs plantor så har rådjursjävlarna varit där och ätit all min majs :mad::mad:

Meeeen, sen var majsen inte så god ändå så känner att det kan dem väl få ha :laugh:

Men till nästa år ska jag plantera fler och godare majs och hinna plocka dem innan djuren är där och förser sig.
 
Vet inte om jag ska vara förbannad eller bara skita i det. Gick ut med hundarna på sista kissen i förrgår och tar ett varv i trädgården, och ser något som ser ut som en död fågel nere vid landen. När jag går närmare så ser jag att det är en skalad och uppäten majskolv:confused: Och när jag tittar upp på mina majs plantor så har rådjursjävlarna varit där och ätit all min majs :mad::mad:

Meeeen, sen var majsen inte så god ändå så känner att det kan dem väl få ha :laugh:

Men till nästa år ska jag plantera fler och godare majs och hinna plocka dem innan djuren är där och förser sig.

Rådjur är satan hantlangare :mad: om än ganska söta... på avstånd... hos grannen :D
 
Vet inte om jag ska vara förbannad eller bara skita i det. Gick ut med hundarna på sista kissen i förrgår och tar ett varv i trädgården, och ser något som ser ut som en död fågel nere vid landen. När jag går närmare så ser jag att det är en skalad och uppäten majskolv:confused: Och när jag tittar upp på mina majs plantor så har rådjursjävlarna varit där och ätit all min majs :mad::mad:

Meeeen, sen var majsen inte så god ändå så känner att det kan dem väl få ha :laugh:

Men till nästa år ska jag plantera fler och godare majs och hinna plocka dem innan djuren är där och förser sig.

Min mangold och rödbetsblast är helt nedbetad. Men jag tänker att så länge de ger tusan i att dra upp rödbetor, morötter och låter bli min kål så är jag nöjd.

När jag var ute på kolonilotten så var det fullt av både rådjursspår och rävspår där jag har grävt upp landet. Eller jag hoppas åtminstone att det var räv - annars har någon roat sig med att ha sina hund lös på koloniområdet. Men jag att det är räv, för jag har nämligen sorkhål på lotten.
 
Min mangold och rödbetsblast är helt nedbetad. Men jag tänker att så länge de ger tusan i att dra upp rödbetor, morötter och låter bli min kål så är jag nöjd.

När jag var ute på kolonilotten så var det fullt av både rådjursspår och rävspår där jag har grävt upp landet. Eller jag hoppas åtminstone att det var räv - annars har någon roat sig med att ha sina hund lös på koloniområdet. Men jag att det är räv, för jag har nämligen sorkhål på lotten.
Min mangold hr dem inte rört. Men det landet ligger lite längre in i vår trädgård, majsen står precis vid åkerkanten.
 
Jag borde städa ur växthuset men har ingen lust. Borde skörda det sista i pallkragarna och leta fram den gula löken, men jag har ingen lust.. Helt tappat trädgårdslusten :(
 
Jag beställde hem lite allium- och anemonlökar. Frågan är vart jag ska ha det :confused:
Är det någon som har någon av dem och vill visa lite bilder?
 
Jag har planterat lite lökar för cirka 2 veckor sedan. Har aldrig planterat lök på hösten innan. Såg nu att det bärjat komma upp blad, ska det göra det? Trodde de skulle komma upp först i vår...?
 
Jag beställde hem lite allium- och anemonlökar. Frågan är vart jag ska ha det :confused:
Är det någon som har någon av dem och vill visa lite bilder?
Oj - svårt att säga när man inte vet vad det är för sorts allium eller anemoner?

Jag har flera olika allium. Från pyttesmå till runt 60 cm höga. (vanlig vitlök är också en allium :) )
Anemoner har jag inte odlat men det finns en massa olika av dem också. Generellt är de dock lite lägre.

Vilka sorter har du köpt? Färger?
 
Gråter över alla förlorade kg äpplen...
USER_SCOPED_TEMP_DATA_MSGR_PHOTO_FOR_UPLOAD_1539334732913.jpg_1539334734920.jpeg
 
Oj - svårt att säga när man inte vet vad det är för sorts allium eller anemoner?

Jag har flera olika allium. Från pyttesmå till runt 60 cm höga. (vanlig vitlök är också en allium :) )
Anemoner har jag inte odlat men det finns en massa olika av dem också. Generellt är de dock lite lägre.

Vilka sorter har du köpt? Färger?

Du tänker så :angel:
Båda sorterna var vita, alliumen typ 50cm hög. Märks det att det var ett impulsköp? :D
 
Såg så fina tulpaner på rean på Ica. Orange och jättefina! Men jag blir trädgårdslös till våren så jag får inte njuta av dem. Jag köpte inget. Men oj vilket habegär de väckte!

Jag vill ha kvar min trädgård! :arghh:
 
@tanten @athena_arabians Ja jag får intala mig det. Sork har vi gott om här :cautious:

Kan kanske ändå köpa några lökar och driva upp i kruka. Ställer man den i kylskåpet borde det gå :angel:

Det finns ju någon sådan där plantering av vårlök man kan göra i kruka (tror jag sett instruktioner på Plantagen och/eller Blomsterlandet). Det är typ flera lager i den. Har inte satt mig in i det hela för jag är en lat jävel :angel: :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Brexz
  • Ingen fart på agilitytävling
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp