Trädgård 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag behöver smakråd. Jag har påbörjat en utvidgning av en rabatt i trädgården och står precis i begrepp att plantera några buxbomsklot och två brukade pioner där. Men så funderar kag på om jag kanske ska göra rabatten ännu större.

Så här ser det it just nu. Rabatten är ca. 180 cm djup så jag kommer ändå behöva ha trampstenar i den för att kunna sköta den. Längst in mot grannen ska det i vår byggas ett gemensamt plank och mot det tänkte jag ha lite klätterväxter. Hur som helst så funderar jag på om jag ska göra rabatten ytterligare 60 cm djup genom att anlägga den kant i kant med terassens vinkel. Vad tycker ni? Blir det för djupt? Notera att trädgården endast är 8 m bred mellan staketet bakom rabatten och avenbokshäcken i andra änden (syns ej på bild). Jag tänker på balansen.

0B701379-A4BF-4236-8CBB-6B0DF00E8E17.jpeg
 
Jag borde gå ut och göra i ordning växthuset. Och plocka in de sista rödbetorna och löken. Men jag ooorkar inte! Har sagt att jag borde göra det i snart en månad, men inte kommit till skott än.. Hur hittar man motivationen att fixa i en trädgård man inte ska ha kvar?
Vi ska bo kvar men jag har ändå inte röjt ur växthuset :o.
 
Jag tror minsann jag får anlita dig att komma och planera lite trädgård :love:
Vad snällt av dig att säga ett sånt fint beröm. Det gjorde mig glad.

Jag har faktiskt varit med i 1000 trädgårdar två gånger, dvs man har en öppen trädgård och alla som vill får komma och besöka. Första året hade jag 99 besökare och i år 136.

Här är en till trädgårdsbild, bara för sakens skull liksom.....
CD06EC49-F1CC-4BED-97A0-21FF64E3B0CC.jpeg
 
Vad snällt av dig att säga ett sånt fint beröm. Det gjorde mig glad.

Jag har faktiskt varit med i 1000 trädgårdar två gånger, dvs man har en öppen trädgård och alla som vill får komma och besöka. Första året hade jag 99 besökare och i år 136.

Här är en till trädgårdsbild, bara för sakens skull liksom.....
Visa bifogad fil 21648
Jag ger dig tillåtelse att posta hur många bilder du vill på.din trädgård! :love:
 
Jag skulle vika av den bort mot planteringslådan så det liksom sitter ihop. Tycker också gräs är helt överskattat.

Det blev inte ända bort till planteringslådan (som står mer i mitten av trädgården än vad det ser ut som på bilden), men betydligt bredare än tidigare. Nu är planteringen åtminstone 250 cm djup, buxbomen är planterad, min krukade Karen Blixen-ros fick flytta dit och så har jag planterat 171 lökar, varav 91 stycken tulpanlökar. Nu längtar jag efter våren!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Alltså jag börjar gilla det här huset mer och mer... Jag önskar att det blir till salu och vi en dag kan köpa det. Som det är nu, är det...
Svar
0
· Visningar
351
Senast: Seabaz
·
Trädgård & Växter Min mamma hade vår trädgård som sitt hobbyprojekt, så vi har inte behövt bry oss om den. Men när hon gick bort för snart 2 år sedan blev...
2
Svar
20
· Visningar
4 534
Senast: macan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp