Kan vara bristfällig vattenmängd också. Det var snustorrt i kragen.Jag kallsår alltid palsternacka här uppe i Vbtn och får bra resultat varje gång, så har svårt att se hur du skulle kunna vara för tidig![]()
Eller alldeles för gamla frön.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan vara bristfällig vattenmängd också. Det var snustorrt i kragen.Jag kallsår alltid palsternacka här uppe i Vbtn och får bra resultat varje gång, så har svårt att se hur du skulle kunna vara för tidig![]()
Dollarstore!Var får man tag i billiga blompinnar/stöd? Typ 100-120 cm.
Oh, då får det bli ett varv dit i veckanDollarstore!
De kan vara lite sega är min upplevelse, någon gång när man gett upp och sått nya frön dyker alla upp på en gång...Städat och grejat i trädgården. Är nöjd med hur det verkar bli.
Visa bifogad fil 167236
Men ingenting har tagit sig i kragen längst ner till vänster. Sådde palsternacka mm där. I alla andra har det börjat spira och gro, men just där nere är det tomt.
Ska ha bönor där komposten stod innan. Behöver fixa nåt stöd bara.
Men just att ingenting kommit upp. Kollade skyltarna och det ska vara vårlök, morot, rödbeta också.De kan vara lite sega är min upplevelse, någon gång när man gett upp och sått nya frön dyker alla upp på en gång...
Såg denna och tänkte på detta inläggVäldigt märkligt skryt här men jag är så fruktansvärt stolt över jorden i mina pallkragar?
De är inne på säsong fyra och jorden är underbar. Startade upp med allt bös jag kunde hitta i trädgården (grenar, kvistar, löv), ett lass hästskit och någon hjälpande påse med jord. Har sen haft som rutin att gödsla upp med kogödsel på våren, mylla ner allt gräsklipp under säsongen, och sedan alla löv jag kommer över från grannens kastanj och lönn på hösten. I år fick den också ett lass kompost från varmkomposten. Nu är jorden helt magiskt, svart och fet och lucker och allt växer så det knakar!
STOR skillnad från mina blomsterbäddar som består av mest billig påsjord och lite koskit där jorden nu blivit helt vatten-flyende och inte går att vattna upp alls.
Biltema!Var får man tag i billiga blompinnar/stöd? Typ 100-120 cm.
Hur ofta kommer du plocka av froten? Du kan inte bara skruva fast den och sen skruva ur skruvarna när du ska öppna komposten?Jag har tittat på en kompost (eller två) och inser att den enda jag hittar som stämmer på det jag söker är för liten och för dyr.
Jag vill ha en tät kompost så att inte sniglarna tar sig in. Den ska ha en stor öppning= minst en hel sida som går att plocka bort. Den ska helst vara över 500 liter så att den sväljer allt trädgårdskräp för ett helt år. Tanken är också att ha två så att man fyller en det första året som sedan får stå år tv och brytas ner i lugn och ro medans nummer två fylls upp.
Jag har som sagt letat men det verkar vara rätt kört så nu är jag inne på att bygga en av tryckat virke och klä den med typ platonmatta på insidan.
Problemet är hur jag ska fästa fronten så att den blir lätt att plocka av.
Av de fästen jag just nu kan komma på så är det här den bästa lösningen jag kan komma på men jag vet inte vad den typen av fästen heter så jag kan inte googla. Det är helt enkelt ett bleck med urskärning i som hängs över en utstickande pinne.
Jag tar gärna emot andra förslag på fästen som kan fungera för jag är ingen expert på den typen av grejer.
Visa bifogad fil 167237