Trådlösa hörlurar

@Philosophia, om du är rädd att tappa lurarna kanske något i den här stilen vore passande?
jbl-t110-bt-black(248576)_288474_1_Normal_Large.webp

Jag hade sådana förut, fast med den typen av hörlur som är på din första bild och tyckte det var otroligt smidigt. Just de här finns på Net on net och är från märket JBL, men det finns många liknande :)
 
Jag har haft Jabra Elit i nåt år, när de gav upp ersatte jag dem med ett par från Xiaomi som heter Haylou. De har inte medhörning som Jabra, men tycker de är minst lika bra som mina gamla och ligger betydligt lägre i pris. Fick Jabralurarna från jobbet i present, men blev lite snål när jag skulle betala själv 😊
 
@Philosophia, om du är rädd att tappa lurarna kanske något i den här stilen vore passande?
jbl-t110-bt-black(248576)_288474_1_Normal_Large.webp

Jag hade sådana förut, fast med den typen av hörlur som är på din första bild och tyckte det var otroligt smidigt. Just de här finns på Net on net och är från märket JBL, men det finns många liknande :)

Jag har en liknande modell från JBL när jag klipper gräs och det är riktigt bra ljud i dem med tanke på vad de kostade.
 
Jag är superkräsen när det kommer till ljudkvalité och tycker Jabra elite är de bästa på marknaden när man inte vill behöva betala hur mkt som helst för lurar. De har bra ljud (med EQ i appen så att man själv kan ställa), sitter suveränt (har aldrig någonsin glidit ur) och är till ok pris. Jag slog till på ett par i active-varianten nu på rean då de ska ha högre tålighet mot fukt än den ordinarie varianten. Har haft den ordinarie i ett par år.

Jag har också små öron och brukar ha problem med att alla hörlurar är för stora. Men Jabra funkar!

Jag använder mina för att lyssna på musik och poddar, samt till att prata i telefon/använda i videokonferenser.

Det blev faktiskt Jabra (elite active 75t). Jag hade ett ärende till Webhallen och där fanns de på rea. Visserligen bra mycket dyrare än vad jag hade tänkt, men svett och smutssäkra lät bra, plus att det var många här som rekommenderade Jabra både för passform och ljud. Med minsta propparna så känns det som att de kommer att sitta bra. Jag ska testa dem i stakmaskinen på gymmet imorgon bitti!
 
Det blev faktiskt Jabra (elite active 75t). Jag hade ett ärende till Webhallen och där fanns de på rea. Visserligen bra mycket dyrare än vad jag hade tänkt, men svett och smutssäkra lät bra, plus att det var många här som rekommenderade Jabra både för passform och ljud. Med minsta propparna så känns det som att de kommer att sitta bra. Jag ska testa dem i stakmaskinen på gymmet imorgon bitti!
Jag har önskat mig dem i julklapp och har ungefär samma önskemål som di, återkom gärna och berätta vad du tycker om dem (så jag vet om jag ska be att få revidera mitt brev till tomten eller ej)!
 
Jag har önskat mig dem i julklapp och har ungefär samma önskemål som di, återkom gärna och berätta vad du tycker om dem (så jag vet om jag ska be att få revidera mitt brev till tomten eller ej)!
Jag har haft dem på mig både under lördagens hårda intervallpass och under dagens distanspass i pissigt regn och de har som vanligt suttit som gjutet och levererat perfekt ljud!
 
Jag har önskat mig dem i julklapp och har ungefär samma önskemål som di, återkom gärna och berätta vad du tycker om dem (så jag vet om jag ska be att få revidera mitt brev till tomten eller ej)!

Hittills är jag supernöjd! Bra ljud och sitter riktigt bra. De klarade svettig stakning utan att halka ut. Jag provade även att springa med dem en halvtimme och de satt som gjutna.:)
 
Gammal tråd jag vet men det är också lite av det jag söker.

Jag är på gång att köpa ett par in ears och har kollat av tipsen som finns här, nu är jag intresserad att höra hur nöjda ni är efter att det gått några månader :).

Jag tycker Jaybird Vista och Jabra Elite verkar vara de som bäst motsvarar det jag söker men när jag läser recensioner online verkar en del ha lite problem med dem, t.ex. Jabra att man måste ha telefonen väldigt nära lurarna för att inte ljudet ska brytas. Jag brukar ha telefonen i ficka på benet eller i bh:n eller liggande vid en station som jag rör mig runt på gymmet och det måste lurarna kunna hantera. Jaybird verkar ta upp mycket ljud typ fotsteg om man springer vilket stör mycket. Är detta något som ni upplevt som haft dessa lurar ett tag?

Mina nuvarande hörlurar från JBL har laddningen slutat funkat på, först var det ena luren som bara laddade ibland men nu är det båda, det är nästan alltid 10% i dem eller mindre när de legat i laddfodralet i 20 timmar och sen får jag lägga 30 minuter (!) på att försöka trigga igång dem - ibland funkar det inte alls och jag får gå hemifrån utan att kunna lyssna på något.

Det vore därmed intressant att höra hur ni upplever laddning/bluetoothuppkoppling etc över tid.
 
Har också Jabra Elite, mycket nöjd!

Dessutom ett plus att man kan välja "hear through" eller "hear through off" ifall man behöver prata med någon i närheten när man använder sina lurar.
@Philosophia Jag har Samsungs och de har samma funktion som i citatet. Jag är skitnöjd. Har haft mina ett par år och batteritiden är otrolig. Bra ljud och har aldrig ramlat ur. Men kanske de är för dyra?
 
Gammal tråd jag vet men det är också lite av det jag söker.

Jag är på gång att köpa ett par in ears och har kollat av tipsen som finns här, nu är jag intresserad att höra hur nöjda ni är efter att det gått några månader :).

Jag tycker Jaybird Vista och Jabra Elite verkar vara de som bäst motsvarar det jag söker men när jag läser recensioner online verkar en del ha lite problem med dem, t.ex. Jabra att man måste ha telefonen väldigt nära lurarna för att inte ljudet ska brytas. Jag brukar ha telefonen i ficka på benet eller i bh:n eller liggande vid en station som jag rör mig runt på gymmet och det måste lurarna kunna hantera. Jaybird verkar ta upp mycket ljud typ fotsteg om man springer vilket stör mycket. Är detta något som ni upplevt som haft dessa lurar ett tag?

Mina nuvarande hörlurar från JBL har laddningen slutat funkat på, först var det ena luren som bara laddade ibland men nu är det båda, det är nästan alltid 10% i dem eller mindre när de legat i laddfodralet i 20 timmar och sen får jag lägga 30 minuter (!) på att försöka trigga igång dem - ibland funkar det inte alls och jag får gå hemifrån utan att kunna lyssna på något.

Det vore därmed intressant att höra hur ni upplever laddning/bluetoothuppkoppling etc över tid.
Mina Jabra tappar kontakten när jag typ bär tillbaka mina grejer på gymmet och har lämnat telefonen, det måste vara minst 10 meter innan det börjar brytas för mig i alla fall. Jättenöjd med mina, tills jag tappade bort dom.. ska beställa ett nytt par!
 
Jabra att man måste ha telefonen väldigt nära lurarna för att inte ljudet ska brytas.
Jag har Jabra och har aldrig varit med om att det bryts. Bor visserligen bara i en tvåa men kan ha telefonen var som helst i lägenheten, även inne när jag är på balkongen med stängd dörr. Har även telefonen i fickan och i ryggsäcken utan problem. Har även gått ut i förrådet när telefonen ligger kvar inne, säger ju inte dig så mycket men det är i alla fall längre avstånd än inne i lägenheten.
 
@Philosophia Jag har Samsungs och de har samma funktion som i citatet. Jag är skitnöjd. Har haft mina ett par år och batteritiden är otrolig. Bra ljud och har aldrig ramlat ur. Men kanske de är för dyra?
Liten varning för Buds pro. Många har fått stora problem med öronen, ev pga allergi men verkar oklart vilken. Jag vågade inte chansa, fick med buds pro med mobilen men sålde de direkt i obruten förpackning och köpte Jabra.

Av denna anledning går dessa att hitta billigt begagnat (även i obruten förpackning) om man ändå vill ha dem.
 
Gammal tråd jag vet men det är också lite av det jag söker.

Jag är på gång att köpa ett par in ears och har kollat av tipsen som finns här, nu är jag intresserad att höra hur nöjda ni är efter att det gått några månader :).

Jag tycker Jaybird Vista och Jabra Elite verkar vara de som bäst motsvarar det jag söker men när jag läser recensioner online verkar en del ha lite problem med dem, t.ex. Jabra att man måste ha telefonen väldigt nära lurarna för att inte ljudet ska brytas. Jag brukar ha telefonen i ficka på benet eller i bh:n eller liggande vid en station som jag rör mig runt på gymmet och det måste lurarna kunna hantera. Jaybird verkar ta upp mycket ljud typ fotsteg om man springer vilket stör mycket. Är detta något som ni upplevt som haft dessa lurar ett tag?

Mina nuvarande hörlurar från JBL har laddningen slutat funkat på, först var det ena luren som bara laddade ibland men nu är det båda, det är nästan alltid 10% i dem eller mindre när de legat i laddfodralet i 20 timmar och sen får jag lägga 30 minuter (!) på att försöka trigga igång dem - ibland funkar det inte alls och jag får gå hemifrån utan att kunna lyssna på något.

Det vore därmed intressant att höra hur ni upplever laddning/bluetoothuppkoppling etc över tid.

Jag har oftast min mobil i huset när jag är ute och pillar i trädgården, och jag behöver komma åtminstone 25 meter från dem med mina Jabra för att det ska brytas. På gymmet kan jag ha mobilen i skåpet när jag tränar.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 149
Hästmänniskan Nu är jag grinig :mad: K är försäkrad i Agria, införsäkrad som 2 dygn gammal föl den 16 april 2003. Hon har således årsförfallodag...
Svar
17
· Visningar
1 483
E
Hästmänniskan Jag har ett problem som under de senaste veckorna skapat mycket magont. Mycket text att ta sig igenom, tack ni som läser. Blev absolut...
2
Svar
23
· Visningar
4 044
Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 284
Senast: Spirax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp