Trådskapare

Daff

Trådstartare
Jag märker att jag har svårt att se vem det är som har skapat en tråd och ofta blandat ihop det med vem som svarade senast. Jag vet inte om det alltid har sett ut så här och att det bara är jag som blivit mindre uppmärksam eller om det har skett en ändring?

Är det möjligt att göra trådskaparen namn tydligare?

Det är alltså trådskapare och senast svarat som jag har svårt att skilja på:
19F3211B-9C30-4884-90AB-0C40A2C25D90.jpeg
 
Jag har också tagit fel någongång, men jag blir ju inte mer eller mindre intresserad av en tråd pga vem som startat eller skrivit i den sist.
 
Är det egentligen så viktigt vem som har skapat tråden?
Är det inte trådens fråga/ämne som spelar roll?

För mig kan det spela roll vem det är som har skapat en tråd, en del användares trådar brukar jag tex undvika och en del kan jag läsa för att jag vet att den användaren brukar skriva intressant.

Spelar det inte någon roll alls för dig?
 
Jag har också tagit fel någongång, men jag blir ju inte mer eller mindre intresserad av en tråd pga vem som startat eller skrivit i den sist.

Då är vi olika :).

Jag tycker om att veta vem som är avsändaren av det jag läser och vem som svarat senast kan ibland ge en indikation på åt vilket håll en tråd har utvecklats, speciellt om det är en tråd jag har läst i tidigare.
 
För mig kan det spela roll vem det är som har skapat en tråd, en del användares trådar brukar jag tex undvika och en del kan jag läsa för att jag vet att den användaren brukar skriva intressant.

Spelar det inte någon roll alls för dig?
Jag läser trådar vars rubriker intresserar mig, spelar mindre roll vem som är TS. Skulle det vara någon jag tycker mindre om så spelar det ingen roll, det hänger lite på de andra som svarar i tråden också.
 
Då är vi olika :).

Jag tycker om att veta vem som är avsändaren av det jag läser och vem som svarat senast kan ibland ge en indikation på åt vilket håll en tråd har utvecklats, speciellt om det är en tråd jag har läst i tidigare.
De jag bryr mig om kommer jag liksom ihåg profilbilden på, så det är inga problem
 
Det är möjligt att man kan ta fel på dessa, men jag tror att det kanske ganska snabbt går att lära sig, vem som är vem.
Ex.vis finns det datum/tidsangivelse nära de två användarnamnen. Det äldsta nära trådskaparen.
 
För mig kan det spela roll vem det är som har skapat en tråd, en del användares trådar brukar jag tex undvika och en del kan jag läsa för att jag vet att den användaren brukar skriva intressant.

Spelar det inte någon roll alls för dig?
Nej, för mig är det helt egalt vem det är som skrivit det första inlägget i tråden.
Det är väldigt vanligt att jag läser igenom hela trådar utan att titta på vem som skrivit vilken kommentar. Det är innehållet som är väsentligt för mig.
Iblan bryr jag mig. Vissa trådar läser jag bara vad trådskaparen skriver, då är det bra att lätt se vem som är ts i tråden.
Fast det ser du ju när du har öppnat tråden och läser det som trådskaparen skrivit.
 
Nej, för mig är det helt egalt vem det är som skrivit det första inlägget i tråden.
Det är väldigt vanligt att jag läser igenom hela trådar utan att titta på vem som skrivit vilken kommentar. Det är innehållet som är väsentligt för mig.

Fast det ser du ju när du har öppnat tråden och läser det som trådskaparen skrivit.
Inte om det är en tråd som jag bevakar får jag vill se hur det går.
 
Det är möjligt att man kan ta fel på dessa, men jag tror att det kanske ganska snabbt går att lära sig, vem som är vem.
Ex.vis finns det datum/tidsangivelse nära de två användarnamnen. Det äldsta nära trådskaparen.


Jag tror problemet dels är att det är samma format på båda namnen men också att trådskaparens namn inte står på samma ställe alltid eftersom det beror på hur lång förhandsvisningen.

Kanske kommer jag vänja mig men just nu irriterar det mig och jag kan inte se någon fördel med att ha det så?
 
Nej, för mig är det helt egalt vem det är som skrivit det första inlägget i tråden.
Det är väldigt vanligt att jag läser igenom hela trådar utan att titta på vem som skrivit vilken kommentar. Det är innehållet som är väsentligt för mig.

Där ser man. Jag är mer intresserad av att läsa trådar skriva av användare som jag känner eller följer än av användare vars diskussionsteknik jag inte gillar eller rent av stör mig på :p
 
Det är möjligt att man kan ta fel på dessa, men jag tror att det kanske ganska snabbt går att lära sig, vem som är vem.
Ex.vis finns det datum/tidsangivelse nära de två användarnamnen. Det äldsta nära trådskaparen.
Jag har ofta problem att hitta tårdskaparen. Det är mer än en gång jag letat länge innan jag hittat den informationen.
 
Fast.. det är väl bara att läsa vem som skrivit inlägget längst upp på trådens första sida? Eller har jag missuppfattat någonting nu? :D
Undantaget utbrutna trådar, där det egentligen inte finns en TS utan bara fortsatt diskussion.
Som andra redan nämnt så är det vissa personer jag håller mig ifrån eller det motsatta som jag gärna läser även om ämnet inte är jätteintressant.
 
Som andra redan nämnt så är det vissa personer jag håller mig ifrån eller det motsatta som jag gärna läser även om ämnet inte är jätteintressant.

Det kan jag förstå, fast allt som behövs är ju att man klickar på tråden, tänker jag? Är det någon man inte vill beblanda sig med klickar man ut igen.
När det gäller folk man gärna läser oavsett ämne kan man väl följa användare?

Och på själva sidan står det svart på vitt vem som är TS, fast det kanske är i uppdateringen i framen folk blir förvirrade först och främst?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 094
Senast: Norma
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 768
Senast: ako
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 245
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 438
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp