Trädgård 2018, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har sett många frestande persikoträdsbilder med väldigt fina skördar nu på sistone, även om odlandet har fått sig en törn så står det helt klart högt på planteringslistan med ett sådant här i söder!

Det är fortfarande växthuset som skänker glädje detta i övrigt borttorkade odlingsår hos mig. Gurkorna verkar ha gjort sitt men nu med mängder av olika tomater som ständigt kvällsgodis. Samt paprikor, jättegulliga små auberginer på gång och snart snart mina första hemodlade meloner. Och lite physalis slinker också ner då och då.

Om jag bara lyckas motivera mig att tro och hoppas på bättre trädgårdstider igen, så ska jag plantera om alla sparrisplantor som jag sådde i ett optimistiskt anfall under ett (1) regn i juni månad. Det skulle kunna bli till ett riktigt fint land med rikliga mängder egen grön sparris om ett par tre år.
 
Mina äppelträd:
37087147_2080566345301164_4028212546602270720_n.jpg


38420510_913637668821912_7037338536227373056_n.jpg


Ja, de har fått vatten... därför är de totala monster :nailbiting: Krikonet ser mer eller mindre likadant ut O_o
 
Jag har ju berättat om mina frysar i andra trådar... och jag lever ju i praktiken som singel... :o Ett helskåp, två halvskåp, en box på lite över 300 l om jag kommer ihåg rätt och den legendariska Babyblå från 50-talet på kanske 100 l :D
Då behöver jag inte skämmas med 2 helskåp hemma och en frysbox i tankarna. Vi är ju ändå 4 i familjen även om 2 är under 4år.:p
 
De smakar som plommon fast något surare. Vi gör likör på dem :p men det går att använda dem som plommon, jag ska försöka göra marmelad i år. Jag tycker de är goda att äta som de är också. Hojta om du vill ha ett träd, jag har miljarder skott :D
Jag vet inte när vi ska uppåt nästa gång, men sambon visade sig vara en jäkel på ympning så ska komma ihåg ditt erbjudande :).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Bukekullar 23/24
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp