Trädgård 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu vet jag inte hur mycket det är men det finns en efterfrågan på gammalt taktegel för renoveringar så du kan sälja det, alternativt så krossar du allt och använder som marktäckning. Finns att köpa krossat tegel för just det och det blir riktigt fint.
28242

Här är väl det mesta av det som är äldst (tror det blev över från förra takbytet) men det finns en del som är trasigt som ligger på en annan plats. Plus lika mycket (?) till från senaste takbytet, så de är nyare men ändå gamla. :p Tror inte jag vill sälja, då kommer det bergis ett användningsområde precis när man sålt. :D Det skulle också kunna bli till nytt tak på uthuset som har mossigt plåttak idag.
Eller marktäckning kring landet, det var ju smart! :)
 
Jag lyckades bryta av en av de två gurkplantorna som levde :arghh:.
Slängde ner några nya frön i minidrivhuset på en gång.

När ska man plantera om rabarber förresten? Våra behöver flyttas till en soligare plats.
 
Jag lyckades bryta av en av de två gurkplantorna som levde :arghh:.
Slängde ner några nya frön i minidrivhuset på en gång.

När ska man plantera om rabarber förresten? Våra behöver flyttas till en soligare plats.

Vill du skörda i år? Om, flytta dem senare annars kan du flytta dem nu men de behöver tid att bo in sig.
 
Jag funderar på vad jag ska ha under äppelträdet. Tidigare har jag haft nävor. Den här våren, när nävorna skövlats bort av grävskopan så uppdagades en större mängd skillor och de har inte synts tidigare. Jag skulle vilja ha något som vissnar ner tillräckligt, eller som är så pass lågt att skillor och andra vårlökar kommer till sin rätt, men som sedan är fina hela sommaren. Ska gilla sol och torrt läge. Tips. Möjligen kan jag tänka mig en låg näva. Ska passa med mörkrosa rosor.
 
*hugger knapp* (bara jag som saknar bukes knapplånskultur?)

Lång time no see, mina vänner! Tydligen så är jag endast aktiv på buke när det är odlingdags numera.. :idea::down:

Vi har iaf köpt hus i vintras :nailbiting: så nu har jag 1500kvm tomt att ta mig an.. i dagsläget finns här thuja, tallbuskar och blåbärsris. I zon 1.. :confused: Har såklart storartade planer på lång sikt men i år håller jag mig till att experimentera på väldigt låg nivå. Ska försöka täckodla lite grödor och sen blir det tomater och jordgubbar. Och så köpte jag penischili idag! :laugh:
 
*hugger knapp* (bara jag som saknar bukes knapplånskultur?)

Lång time no see, mina vänner! Tydligen så är jag endast aktiv på buke när det är odlingdags numera.. :idea::down:

Vi har iaf köpt hus i vintras :nailbiting: så nu har jag 1500kvm tomt att ta mig an.. i dagsläget finns här thuja, tallbuskar och blåbärsris. I zon 1.. :confused: Har såklart storartade planer på lång sikt men i år håller jag mig till att experimentera på väldigt låg nivå. Ska försöka täckodla lite grödor och sen blir det tomater och jordgubbar. Och så köpte jag penischili idag! Vem

Penis-chili?
 
Tala inte om det för någon, men jag har köpt RoundUp idag :o

Oh no!

Jag kan erkänna att jag stundom varit frestad. Men: jag läste en undersökning där man kunde påvisa att 2-3 dagar efter att man använt det i en trädgård kunde man se spår i urinen hos samtliga i hushållet. Vuxna, barn, djur. Det kommer in med skor mm och hamnar i våra kroppar. Ogräsättika kanske? Jag använder inget i trädgården jag inte kan tänka mig att äta typ.
 
Oh no!

Jag kan erkänna att jag stundom varit frestad. Men: jag läste en undersökning där man kunde påvisa att 2-3 dagar efter att man använt det i en trädgård kunde man se spår i urinen hos samtliga i hushållet. Vuxna, barn, djur. Det kommer in med skor mm och hamnar i våra kroppar. Ogräsättika kanske? Jag använder inget i trädgården jag inte kan tänka mig att äta typ.
Det finns spår av skiten i all Tropicanajuice med. :crazy:
 
Nej :(, vad ska du göra med det?
Använda på dom där jävla hjärtbergenior som fortsätter växa trots att jag rivit undan dom. När snön försvann och jag började räfsa ihop det jag rensade i höstas men inte kastade växte det nya blad på rötter som låg ovanpå marken och som inte ens var i jorden 😒
 
Använda på dom där jävla hjärtbergenior som fortsätter växa trots att jag rivit undan dom. När snön försvann och jag började räfsa ihop det jag rensade i höstas men inte kastade växte det nya blad på rötter som låg ovanpå marken och som inte ens var i jorden 😒

Men tänk hur giftigt det är med tanke på effekten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Alltså jag börjar gilla det här huset mer och mer... Jag önskar att det blir till salu och vi en dag kan köpa det. Som det är nu, är det...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Seabaz
·
Trädgård & Växter Min mamma hade vår trädgård som sitt hobbyprojekt, så vi har inte behövt bry oss om den. Men när hon gick bort för snart 2 år sedan blev...
2
Svar
20
· Visningar
4 529
Senast: macan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp