Trädgård 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom på en sak, jag har ju testat med att ta de här små silikatkulorna som finns i blöjor och blandat i jorden för att det ska magasinera vatten bättre, kan man inte använda silikatsanden som säljs till kattlådor och blanda i odlingsbäddarna? Om det trots allt skulle bli en lika jävlig sommar som förra året minskar man kanske sitt vattnande av odlingarna? :idea:
 
20190118_141721.jpg
Chili, lakritsrot och smultron, i den bredvid är det bara smultron i 😋.

Trodde inte att det skulle komma upp 12 chiliplantor av 15 frön när fröna hade passerat utgångsdatum och grobarhet 65%.
 
Såhär ser förresten mitt odlingsutrymme ut :D
Än så länge är det gott om plats, ge det två månader så kommer jag ha stora problem, fick ta in ett extra litet bord förra året, hade fullt i fönstren och sålde massor av plantor.. :rofl: mina stativ är förresten för låga, växterna brukar hinna för högt i höjd innan dom ska ut.. i år har jag dock ett växthus att ställa ut dom i! :D:banana:
IMG_20190118_161841.jpg
 
Har köpt massa fröer billigt på odla.se :D Får se hur detta går. I år satsar vi på roliga sorter! Romanesco, olika färger på blomkål och broccoli, röd spetskål, olika sorters grönkål och bönor, olikfärgade morötter osv... Detta blir kul. :laugh: Beställde lite blommor med till en hel plätt med bara sommarblommor. Yay!
 
Har klickat hem mer fröer:angel:
20190119_003505.jpg
Chilipeppar 'vampire' och 'black fangs,
Mangomelon 'Queen Anne's pocket melon'
Centaloupemelon 'Jenny Lind'
Kapkrusbär
Bärmåla 'strawberry sticks'
Nakenfröpumpa
Såpnejlika
Kungsljus
Läkeringblomma

Skogssmultron (700 frön:o)
Narrbuske
Dessa 2 sista ska inte ner i jorden fören i oktober.
 
Har klickat hem mer fröer:angel:
Visa bifogad fil 24188
Chilipeppar 'vampire' och 'black fangs,
Mangomelon 'Queen Anne's pocket melon'
Centaloupemelon 'Jenny Lind'
Kapkrusbär
Bärmåla 'strawberry sticks'
Nakenfröpumpa
Såpnejlika
Kungsljus
Läkeringblomma

Skogssmultron (700 frön:o)
Narrbuske
Dessa 2 sista ska inte ner i jorden fören i oktober.
Åh, får du såpnejlikan att gro och sen överleva i utplantering så måste du tala om hemligheten för mig!
Jag har provat i två år och det går bara inte :o
Jag får bara några få frön att gro och sen förtvinar dom vid utplanteringen... :(
 
Åh, får du såpnejlikan att gro och sen överleva i utplantering så måste du tala om hemligheten för mig!
Jag har provat i två år och det går bara inte :o
Jag får bara några få frön att gro och sen förtvinar dom vid utplanteringen... :(
Ska försöka komihåg det.
Tänkte sätta 1/3 inne i februari/ mars, 1/3 ute i maj och 1/3 av fröna ute i oktober.
Nyfiken på vilket som passar bäst😊
 
Jag vill ha rabarber! Problemet: lägenhet..
Hur kan man övervintra rabarber i kruka? Inomhus? I ett ouppvärmt förråd?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Alltså jag börjar gilla det här huset mer och mer... Jag önskar att det blir till salu och vi en dag kan köpa det. Som det är nu, är det...
Svar
0
· Visningar
351
Senast: Seabaz
·
Trädgård & Växter Min mamma hade vår trädgård som sitt hobbyprojekt, så vi har inte behövt bry oss om den. Men när hon gick bort för snart 2 år sedan blev...
2
Svar
20
· Visningar
4 538
Senast: macan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Låta katt somna in
  • Bra och smakligt blötfoder?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp