Trädgård 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Av någon anledning - min personliga mognad? :idea: - kände jag också att penischilin detta år måste få en kompis i Eroticachilin. Jag får inrätta ett barnförbjudet hörn i växthuset.

(Om jag läser för snabbt en gång till kan jag ju odla (p)runkhallon också.)
 
Senast ändrad:
Läste lite för snabbt igen - "ett punkhallon"! :eek: "Det MÅSTE jag ha, vad det än är!" :love::D

Jag har bara små-anarkistiska hallon, som inte fogar sig helt efter mina anvisade växtplatser. Men prunkhallonen var en ny bekantskap, ser spännande ut vid en snabb googlekoll! Är de goda?
Punkhallon skulle vara mycket roligare att kalla den🤩.

Om inte annat så har den ju snyggast blommor i hallonsläktet.
 
Det är såhär det börjar alltså?

*Råkade beställa tretton fröpåsar....*
Det är bara lugnet före stormen, snart kommer du knappt att kunna parkera utanför en butik utan att gerillaplantor och dito påsar är beredda att smyga sig på dig, antingen genom att hoppa ner i vagnen när du inte ser eller genom dimridåer så de helt plötsligt är i bilen betalda av dig utan att du ens vet hur det gått till. :nailbiting:
 
Det är bara lugnet före stormen, snart kommer du knappt att kunna parkera utanför en butik utan att gerillaplantor och dito påsar är beredda att smyga sig på dig, antingen genom att hoppa ner i vagnen när du inte ser eller genom dimridåer så de helt plötsligt är i bilen betalda av dig utan att du ens vet hur det gått till. :nailbiting:

:eek::nailbiting:

Men det händer ju redan med fisk och akvarieplantor. Jag har inte PLATS! :arghh::arghh:

Fast frön gror rätt bra i ormterraiet har jag märkt. :angel:
 
Hahaha, jag kan se uttrycket hos min landlord nästa gång han kommer för att kolla upp någonting i lägenheten och jag möter honom i dörren med en machete.
Jag har dessutom sötpotatis och gullranka växande i akvarierna. :o
"Um. Yeah. Love what you've done with the place.."

Skämt åsido, är det någon som odlar och skördar amarant? Det blev några sådana frön också.
 
Hahaha, jag kan se uttrycket hos min landlord nästa gång han kommer för att kolla upp någonting i lägenheten och jag möter honom i dörren med en machete.
Jag har dessutom sötpotatis och gullranka växande i akvarierna. :o
"Um. Yeah. Love what you've done with the place.."

Skämt åsido, är det någon som odlar och skördar amarant? Det blev några sådana frön också.
Jag ska odla amarant i år men inte för att skörda men jag tror den går att skörda om man vill. Jag tänkte ha den som dekor och kanske som fågelmat.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Fått ner en omgång till med olika fröer i jorden. De andra tog sig knappt. Lyckades hålla mig sansad denna gång med, men det kanske bara är lugnet för stormen....:cautious: :p
 
Jag ska odla amarant i år men inte för att skörda men jag tror den går att skörda om man vill. Jag tänkte ha den som dekor och kanske som fågelmat.

Jag kastade ned en påse "amaranthus tricolor" i kundvagnen bara för att (99p liksom, varför inte? ;) )och läste på om den först efteråt. Det vore ju jättespännande att skörda!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Alltså jag börjar gilla det här huset mer och mer... Jag önskar att det blir till salu och vi en dag kan köpa det. Som det är nu, är det...
Svar
0
· Visningar
347
Senast: Seabaz
·
Trädgård & Växter Min mamma hade vår trädgård som sitt hobbyprojekt, så vi har inte behövt bry oss om den. Men när hon gick bort för snart 2 år sedan blev...
2
Svar
20
· Visningar
4 491
Senast: macan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp