Trädgård 2021 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan man så morot och rödbeta nu eller är det försent och lönlöst?

Sådde en del i pallkrage men bara kanske 1/10 har grott. Var gamla fröer så kanske därför. Men funderar på om det är värt att peta ner lite fler (nya) frön
 
Kan man så morot och rödbeta nu eller är det försent och lönlöst?

Sådde en del i pallkrage men bara kanske 1/10 har grott. Var gamla fröer så kanske därför. Men funderar på om det är värt att peta ner lite fler (nya) frön
De lär inte hinna nå full storlek? Men gör det något? små delikatessmorötter och dito rödbetor - bägge med en klick smör är ju jättegott :d

(Blasten är ju också god när den är späd)
 
Kan man så morot och rödbeta nu eller är det försent och lönlöst?

Sådde en del i pallkrage men bara kanske 1/10 har grott. Var gamla fröer så kanske därför. Men funderar på om det är värt att peta ner lite fler (nya) frön

De lär inte hinna nå full storlek? Men gör det något? små delikatessmorötter och dito rödbetor - bägge med en klick smör är ju jättegott :d

(Blasten är ju också god när den är späd)

Beror på var i landet du befinner dig! Här i Östergötland går det att så nu och få full storlek till hösten utan problem. :)
 
Sjukt stolt, skörda första sockerärtan tillsammans med mini idag. Vi gick högtidligt och tvätta den tillsammans och den tuggades snabbt upp men spottades lika snabbt ut igen 🙈Dvs mini och ärta ingen större succé men blir säkert bättre om vi kokar dom först, för det vet jag slinker ner, så vi prövar väl oss snart igen☺️
 
Kan hända att jag grävde upp en jordgubbsplanta eller typ 200 igår :angel:
IMG_20210608_220238_294.jpg

Idag grävs ytlagret bort, landet ska fräsas och sen blir det markduk och återplantering :up:
 
Kommer in lite här och undrar, är det för sent att sätta typ sättlök och sånt om 1,5 vecka? Vi ska ta bort syrener och div buskar nästa vecka nämligen, och där kan jag börja plantera efteråt. Tänker typ pressening i botten så att syrenen inte kommer upp. Tips på hur man tar död på en syren uppskattas också :P
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 146
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
41 42 43
Svar
851
· Visningar
29 354
Senast: Blyger
·
Svar
44
· Visningar
1 433
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp