Trädgård 2021, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi fick ett slagregn och halva plommonträdet gav vika.

CollageMaker_20210731_161501831_copy_3072x3072.jpeg

Hur gör vi nu för att rädda trädet? Sågar av fliken eller försöker binda ihop det eller vad?
 
Sitter och kollar höstlökar. Hittat så mycket fint!

Funderar på att gräva bort lite bergenior vid uppfarten och sätta lökar och annat fint där.
Det står en ros och en jättefin bolltistel där nu. Men det ser lite misskött ut.. Jag får se hur jag gör. Humlorna gillar ju bergenian på våren.
 
Får upp löjligt mycket reklam för att det börjar bli dags att beställa lökar. Så snart råkar jag nog göra samma sak :o
Jag gjorde nyss en beställning av ett gäng fina allium.
De ska sättas runt mina nya äppelträd för att hålla sorkarna borta.

Planterade runt förra årets nyplanteringar och de klarade sig. Till skillnad mot det två år gamla transparent blanche som inte hade allium runt sig och sorkarna massakrerade totalt under vintern.

Årets två nya har kycklingnät i gropen och ska kompletteras med allium. Ska fylla på runt de de andra också. Verkar som ett gäng lökar dött.

Till lyst ska jag fixa lite mer liljor också. :love:
 
Kolla våra nya trädgårdsarbetare!:love: De ääälskar sniglar. Nu är de inne några dagar innan de bott in sig och lärt känna oss, så vi samlar lite till dem på snigelrundorna. Visa bifogad fil 74622

Så himla sympatiska varelser. Mysigt med djur hemma!
Mysigt! :love: Är rädd att vi behöver skaffa ankor nästa år. Är bara en tidsfråga innan sniglarna hittar hit också. Har velat ha ankor ett tag men det känns ju ändå trist att 'behöva' dem.
 
Mysigt! :love: Är rädd att vi behöver skaffa ankor nästa år. Är bara en tidsfråga innan sniglarna hittar hit också. Har velat ha ankor ett tag men det känns ju ändå trist att 'behöva' dem.
Såå mysigt! De börjar relatera till oss nu. Ropar när det är matdags och så. 🦆

otroligt tråkigt att det kommer mördarsniglar där de tidigare inte funnits, men bra sätt att hålla dem i schack.

Det är också en bra spark i baken på den där dammen (bevattning, djurliv) jag drömt om men inte fått till. De blir sååå lyckliga av sin plaskbalja att jag gärna skulle ha något mer redigt till dem.
 
Såå mysigt! De börjar relatera till oss nu. Ropar när det är matdags och så. 🦆

otroligt tråkigt att det kommer mördarsniglar där de tidigare inte funnits, men bra sätt att hålla dem i schack.

Det är också en bra spark i baken på den där dammen (bevattning, djurliv) jag drömt om men inte fått till. De blir sååå lyckliga av sin plaskbalja att jag gärna skulle ha något mer redigt till dem.
Åh! Om du gör en damm så får du gärna göra ett ordentligt inlägg om det. Har precis fått hem ett gammalt badkar som ska grävas ner för att bli en groddamm i trädgården.
 
Sitter och tittar på växthus. Så många olika varianter, storlekar, så många val!
Jag vill ha men vet inte vad jag ska satsa på. Är inte aktuellt än på nåt år förmodligen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
65 66 67
Svar
1 335
· Visningar
43 937
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 066
  • Låst
Trädgård & Växter Vi odlar vidare... det är slutspurt hos många handelsträdgårdar nu så det går att fynda. Själv är jag som vanligt inte nöjd med att jag...
15 16 17
Svar
322
· Visningar
12 863
Senast: Shaggy
·
Juridik & Ekonomi Jag bor i mittenhuset i en radhuslänga i vår brf. I dagsläget måste jag gå genom huset med ogräs och tex gräsklipparen. Eller över mina...
Svar
16
· Visningar
1 167
Senast: Verdandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp