Trädgård 2021, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
*nickar instämmande* De och squash kommer att befolka jorden när vi är väck.

Och jordärtskockor. O_o

7994EDFF-2AF5-4536-97A1-3C33ED2BD4F8.jpeg
 
Frosten tog en del av våra melonplantor, så vi fick plocka in de meloner vars plantor dött under natten. Så bedömningen blir att Masada inte klarar frosten, medan Sugar Baby fortfarande har jättefina blad. Masadan var visserligen riktigt god, även om den behövt nån vecka till. Men frågan är om det är värt att odla såna nästa år? Eller har ni tips på mer frosttåliga meloner som liknar Masada , cantaloupmelon.
 
Frosten tog en del av våra melonplantor, så vi fick plocka in de meloner vars plantor dött under natten. Så bedömningen blir att Masada inte klarar frosten, medan Sugar Baby fortfarande har jättefina blad. Masadan var visserligen riktigt god, även om den behövt nån vecka till. Men frågan är om det är värt att odla såna nästa år? Eller har ni tips på mer frosttåliga meloner som liknar Masada , cantaloupmelon.

Odlar ni på friland eller växthus? Meloner överlag är ju hopplöst på friland.
 
Odlar ni på friland eller växthus? Meloner överlag är ju hopplöst på friland.

Vi har växthus där masadan fått klättra medan sugar baby fått krypa. Så frågan är om det kan vara en faktor i att de klarat sig men inte masadan. Annars bor de likadant: i en pallkrage med gurkplantor. Vilket de klarat utan problem under säsongen. Så frosten är den enda boven jag kan komma på.
 
Ännu en ogräsfråga 😄 De här växer också gärna lite överallt, bara jag håller nere brännässlorna. Men vad är det?
Små gula blommor, syns lite smått på bilden.
 

Bifogade filer

  • 20210901_145325.jpg
    20210901_145325.jpg
    440,2 KB · Visningar: 33
Vi har växthus där masadan fått klättra medan sugar baby fått krypa. Så frågan är om det kan vara en faktor i att de klarat sig men inte masadan. Annars bor de likadant: i en pallkrage med gurkplantor. Vilket de klarat utan problem under säsongen. Så frosten är den enda boven jag kan komma på.

Ja, det är säkerligen frosten. Jag hade växthuset öppet och har haft frost under natten så jag räknar med att behöva ta in allt nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
57 58 59
Svar
1 167
· Visningar
39 198
  • Låst
Trädgård & Växter Vi odlar vidare... det är slutspurt hos många handelsträdgårdar nu så det går att fynda. Själv är jag som vanligt inte nöjd med att jag...
15 16 17
Svar
322
· Visningar
12 828
Senast: Shaggy
·
Juridik & Ekonomi Jag bor i mittenhuset i en radhuslänga i vår brf. I dagsläget måste jag gå genom huset med ogräs och tex gräsklipparen. Eller över mina...
Svar
16
· Visningar
1 166
Senast: Verdandi
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 534
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp