Bukefalos 25 år!

Trädgård 2021, del 3

Hur vet man vilka tulpanlökar som är ettåriga och vilka som sannolikt kommer återkomma år efter år?
Alla återkommer de bara återgår till sitt normaltillstånd som är gult eller rött för det mesta vad det gäller "klassiska tulpaner" botaniska tulpaner är ju inte hybridiserade och därmed så behåller de sitt utseende år från år. Huruvida de återkommer likt första året kan också bero på hur hårt de drivit löken. Det är helt enkelt väldigt svårt att säga på vanliga tulpaner hur många år de behåller form och färg efter plantering om inte producenten ger en garanti.

Painted Mountain räknas som "mjölmajs" och är inte lika söt som den gula majs vi vanligen äter. (eller, "vi" är väl fel ord i mitt fall eftersom jag inte äter majs)
Jag har också ett gäng såna på tillväxt, jag odlar dem till hönsen....

Nej, då är det ju sockermajs som gäller. Även denna går dock att koka, steka, grilla etc.

Dagens skörd fallfrukt
16311887135291271495953621959772.jpg

Jag behöver verkligen nån slags juicemaskin.

Liknande trådar

Kropp&Själ Det har ju inte gått någon förbi att det har varit ett väldigt speciellt år. Kanske har våra värderingar förändrats, kanske har vi nya...
Svar
10
· Visningar
1 341
  • Omröstning
Kultur FINALDAGS! :banana: :banana: :banana: Mello 2021 ska avgöras på lördag och vi får veta vem vi får presentera i ESC! Har gjort en...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
5 999
Trädgård&Växter När får en börja vårstäda i trädgården? Det kliar i fingrarna, men jag vet att det är dumt att starta för tidigt. Det jag menar är tex...
Svar
4
· Visningar
252
Skola&Jobb Har ju skrivit lite i andra trådar om att jag blivit reserv på en del utbildningar. Nu har jag klättrat upp så att jag är reserv 1, 9...
2
Svar
20
· Visningar
1 246

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

• Ny färg på olästa notiser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CXXXVIII
  • vad har ni för halvmedvetna vanor?
  • Covid-19 del 11

Hund, Katt, Andra Djur