Trädgård 2021, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur vet man vilka tulpanlökar som är ettåriga och vilka som sannolikt kommer återkomma år efter år?
Alla återkommer de bara återgår till sitt normaltillstånd som är gult eller rött för det mesta vad det gäller "klassiska tulpaner" botaniska tulpaner är ju inte hybridiserade och därmed så behåller de sitt utseende år från år. Huruvida de återkommer likt första året kan också bero på hur hårt de drivit löken. Det är helt enkelt väldigt svårt att säga på vanliga tulpaner hur många år de behåller form och färg efter plantering om inte producenten ger en garanti.
 
Painted Mountain räknas som "mjölmajs" och är inte lika söt som den gula majs vi vanligen äter. (eller, "vi" är väl fel ord i mitt fall eftersom jag inte äter majs)
Jag har också ett gäng såna på tillväxt, jag odlar dem till hönsen....

Nej, då är det ju sockermajs som gäller. Även denna går dock att koka, steka, grilla etc.
 
Dagens skörd fallfrukt
16311887135291271495953621959772.jpg


Jag behöver verkligen nån slags juicemaskin.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
41 42 43
Svar
851
· Visningar
29 286
Senast: Blyger
·
  • Låst
Trädgård & Växter Vi odlar vidare... det är slutspurt hos många handelsträdgårdar nu så det går att fynda. Själv är jag som vanligt inte nöjd med att jag...
15 16 17
Svar
322
· Visningar
12 576
Senast: Shaggy
·
Juridik & Ekonomi Jag bor i mittenhuset i en radhuslänga i vår brf. I dagsläget måste jag gå genom huset med ogräs och tex gräsklipparen. Eller över mina...
Svar
16
· Visningar
1 116
Senast: Verdandi
·
Övr. Katt Jag hoppas kunna köpa hus inom några år och första prio blir att näta in en del av trädgården. Ju större desto bättre, men minst några...
Svar
14
· Visningar
757
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp