Trädgård 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Överlever verkligen tomatfrön rejäl kyla? Jag har haft tomater som blivit kvar ute i landet på hösten och det har aldrig grott någonting från de fröna och tomater gror ju som sagt till ca 150%

Jag har haft tomater som frösått sig själv de senaste två åren. Men så har vi å andra sidan inte haft nån meteorologisk vinter då heller. Blir intressant att se hur det blir i år!
 
Jag har köpt pallkragar som jag planerar att plantera jordgubbsplantor och fröså smultron. När är det lagom? Bor i zon 2/3.

Vill också plantera hallon, när är det lagom och hur vill de bli planterade?
 
Det finns alltid plats för fler tulpaner. De senaste tre åren har jag planterat omkring 500 tulpaner och andra vårlökar i min miniträdgård. Du har väl en stor trädgård?
Jo, men inte så många rabatter då de måste hägnas in på grund av trädgårdsterroristerna. :angel:
IMG_20210227_140958_245.jpg
 
Jag bestämde mig för att Mme Plantier och Boule de Neige faktiskt är döda, så jag beställde tre nya rosor. Det bär mig lite emot att säga det, men jag köpte moderna buskrosor (Claire Austin). Jag tycker egentligen inte att moderna buskrosor är så roliga, men jag tänkte att jag åtminstone kunde testa och se om de kan tänka sig trivas bättre hos mig, samt att jag tilltalades av den långa blomningen.

Jag bestämde mig även för att gräva upp tre Karen Blixen som också fick svartfläcksjuka förra året och istället plantera en vipphortensia "Little Lime" där. Tjugo plantor vintergrön liguster fick också följa med i varukorgen.
 
Jag bestämde mig för att Mme Plantier och Boule de Neige faktiskt är döda, så jag beställde tre nya rosor. Det bär mig lite emot att säga det, men jag köpte moderna buskrosor (Claire Austin). Jag tycker egentligen inte att moderna buskrosor är så roliga, men jag tänkte att jag åtminstone kunde testa och se om de kan tänka sig trivas bättre hos mig, samt att jag tilltalades av den långa blomningen.

Jag bestämde mig även för att gräva upp tre Karen Blixen som också fick svartfläcksjuka förra året och istället plantera en vipphortensia "Little Lime" där. Tjugo plantor vintergrön liguster fick också följa med i varukorgen.
Jag älskar Little Lime! :love:
 
Jag tycker egentligen inte att moderna buskrosor är så roliga, men jag tänkte att jag åtminstone kunde testa och se om de kan tänka sig trivas bättre hos mig, samt att jag tilltalades av den långa blomningen.

Jag tycker det låter vettigt att testa. Har fått lägga ner de höga ambitionerna med trädgård och istället hitta en väg som leder till mer glädje än jobb. Var den gränsen ligger är enormt svår och skiftar tyvärr från år till annat...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp