Trädgård 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är helt underbart väder, verkligen trädgårdsväder 😍 och vi ska åka och prova bilar typ hela dagen 😔 slår vad om att det dåligt väder i morgon när jag har tid att pyssla i trädgården 🙄
 
Här kom det flera cm snö inatt 😅 men det är sol å fint nu, tror iof mesta tiden idag vill gå till pulka å andra snö aktiviteter, kan liksom inte säga nej till mini när det är så fina förhållanden ☀️ har jag tur hinner jag sopa undan lite snö å spika ihopa en låda iem, men vi får se 🌨️☺️
 
Eh... kan vara så att jag är nära 100% grobarhet på petuniorna jag satte innan jag åkte till särbon. 60st!!! Vad f-n tänkte jag?! :arghh:

Chilin överlevde sen omplantering och tar väl sig till slut. De (om)sådda tomaterna har också grott bra men jag kommer att köpa någon planta som sagt för att få tomater lite tidigare. En chili är en surprise, jag var lite förvirrad när jag planterade om dem men jag tror det är en ancho. TROR :D

Funderar på att så gurka på måndag, det ska vara dyngväder här då.
 
Vi börjar sakta väcka upp trädgården efter vintern. Tog även beslut att riva upp och kasta en rhododendronbuske som vi kämpat med i några år då den knappt ens var vintergrön. Grannbusken däremot frodas och växer för fullt, så vi förstår ingenting. Nu har jag dock ett hål i rabatten där den kastade busken stod, så jag ska googla runt lite om vad jag kan kasta ner där. Blir ingen mer rhododendron. Noterade även att liljor och pioner sakta smyger sig upp på vissa ställen men lyser med sin frånvaro på andra ställen. Blev även uppmärksammad på att den gräslök som jag trodde dog förra året växer så jag får stryka det från listan som ska planteras :rofl:
 
Det kan ha varit att jag sörjde den för tidigt, jag var och inspektera idag igen och jag kan ana något där nere i jorden. 😍 Så jag hoppas att det är min rabarber som är lite långsammare än den som fanns när vi flyttade hit. :) Min är mycket godare än den. :)

Håller tummarna att den bara är långsam. Jag har mina rabarber i en pallkrage, och det har inte kommit "knoppar" överallt än så även min är lite sen.

*kl*
Och för att fortsätta på temat sen, så är mina påskliljor lite speciella. Det är likadant varje år, de på framsidan har blommat över och de på baksidan är på väg att blomma nu. Det blev en trevlig överraskning när vi flyttade in, så jag kan anta att den tidigare husägaren tycker att påskliljor är så fina att hon vill förlänga säsongen.
 
Förra sommaren planterade jag ett par tio frilandshibiskus är det någon som vet när blad och knoppar börjar utvecklas på dem. De är helt kala men verkar leva. (Grönt under barken när man skrapar lätt på stammarna)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp