Trädgård del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror att dessa brytbönor ’Purple Queen’ snart är färdiga att plockas och är spänd på om de är lika goda som de ser ut :d

Den har t.o.m fint lila blommor :)

34929
 
Oj! Mina mognar på några veckor, om ens det.
Däremot tar det lång tid från blomma till frukt.
Ja, det är det jag menar. Jag har haft gröna tomater i olika stadier av litenhet. Men när de väl passerat typ golfbollsstorlek - varför kan de itne skynda sig att bli större och få färg? :meh:
 
@Ekvation Vet inte vad mina lila bönor heter men de blev gröna när jag kokade dom :meh:
Mycket besviken på detta

Alla lila bönor blir gröna vid kokning.

Men den stora fördelen med dem är att de är lätta att hitta när man plockar. :up:
Bara att plocka. De har samma smak både som späda och som mer utvuxna.

När bönorna väl börjat så är det kört. Bara att plocka, plocka plocka......

Lite synd faktiskt att de blir gröna :(

Ja, de är definitivt lätta att hitta och dessutom riktigt fina att ha i balkonglådan med sina lila blommor, behöver inga andra blomster då :p

Ska ta ett tag och plocka in ikväll... och i övermorgon... och... ;)
Har även vanliga vaxbönor som överrumplat mig, att man glömmer från år till år :laugh:

Nu väntar jag bara på en spräcklig vaxböna ’Meraviglia’ som inte ens börjat blomma ännu
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
41 42 43
Svar
850
· Visningar
29 277
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 191
Trädgård & Växter Det känns lite knäppt med en till odlingstråd för i år... men säsongen är ju verkligen inte över, ens här i Dalarna! Jag är megasen som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 807
  • Låst
Trädgård & Växter Vi odlar vidare... det är slutspurt hos många handelsträdgårdar nu så det går att fynda. Själv är jag som vanligt inte nöjd med att jag...
15 16 17
Svar
322
· Visningar
12 575
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp