Trädgård del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äppelgurkan har börjat titta upp :bow:
Har även sått mangomelon, tre sorters chili och tomater (frön från tomater jag fått från svärföräldrar resp. kollega)

166D07D4-D499-456E-B181-CA2753E367BF.jpeg


Det är första gången jag provar att odla från frö, så jag känner mig som en hönsmamma nu :nailbiting:

Sådanahära fiberkrukor, är de bra att odla i?

Känns som man får testa sin fingertoppskänsla nu för att vattna just precis lagom så de inte ruttnar alt. torkar ut...
 
Jag och en kompis tänkte besöka Outside Living mässan i Malmö i början av mars, vi har diskuterat lite när/var man ska köpa sättlök/potatis och sa att vi skulle avvakta till vi varit på mässan, det känns ju som ett ställe där man kan tänka sig att någon säljer sånt eller vad tror ni?
 
Jag har planterat vitlöksgräslök idag! Har haft den förut och faktiskt saknat den en del. :)
Har också blivit inspirerad av en youtubekanal att göra ett nytt försök med papaya som förhoppningsvis ska kunna bo ute i sommar, och med mina bananplantor som blivit rätt eftersatta den här vintern. Nu ska här odlas tropiskt! :D
 
Äppelgurkan har börjat titta upp :bow:
Har även sått mangomelon, tre sorters chili och tomater (frön från tomater jag fått från svärföräldrar resp. kollega)

Visa bifogad fil 45438

Det är första gången jag provar att odla från frö, så jag känner mig som en hönsmamma nu :nailbiting:

Sådanahära fiberkrukor, är de bra att odla i?

Känns som man får testa sin fingertoppskänsla nu för att vattna just precis lagom så de inte ruttnar alt. torkar ut...

Visst är det roligt?! :D Nu får du se upp för bakhåll när du är ute och handlar bara!

Jag har aldrig provat fiberkrukor men någon här i tråden har säkert gjort det!
 
Åt pizza med gorgonzola och rosensallat/radicchio igår. Och nu ska det odlas rosensallat! (Helst skulle det byggas en pizzaugn också.) :D
Åh var det så gott? Var sugen på att odla det men den är ju lite bitter. Ätit någon gång för länge sedan typ och tror inte riktigt det är min grej. Gillar ju konceptet himla mycket annars!
 
Äppelgurkan har börjat titta upp :bow:
Har även sått mangomelon, tre sorters chili och tomater (frön från tomater jag fått från svärföräldrar resp. kollega)

Visa bifogad fil 45438

Det är första gången jag provar att odla från frö, så jag känner mig som en hönsmamma nu :nailbiting:

Sådanahära fiberkrukor, är de bra att odla i?

Känns som man får testa sin fingertoppskänsla nu för att vattna just precis lagom så de inte ruttnar alt. torkar ut...
Jag skulle vara mer oroad för att de torkar ut än att de ruttnar. Jag har odlat en del i papperskrukor och där är det som sagt snarast uttorkning som är problemet eftersom luften kommer åt överallt tillskillnad från plastkrukor som håller fukten lite bättre iom att plasten stoppar avdunstning från sidorna.
 
Åh var det så gott? Var sugen på att odla det men den är ju lite bitter. Ätit någon gång för länge sedan typ och tror inte riktigt det är min grej. Gillar ju konceptet himla mycket annars!

Jag kan inte säga att jag har en uppsjö av recept med radicchio, men den är ju väldigt vacker! Och de recept jag har sett innehåller kombinationer med pasta och goda ostar, tror att det är i uppvärmt skick och i liknande kombinationer (eller pizza med goda ostar), kanske med tillägg av champinjoner eller annan svamp, som den gör sig som bäst.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
41 42 43
Svar
851
· Visningar
29 381
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 194
Trädgård & Växter Det känns lite knäppt med en till odlingstråd för i år... men säsongen är ju verkligen inte över, ens här i Dalarna! Jag är megasen som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 811
  • Låst
Trädgård & Växter Vi odlar vidare... det är slutspurt hos många handelsträdgårdar nu så det går att fynda. Själv är jag som vanligt inte nöjd med att jag...
15 16 17
Svar
322
· Visningar
12 582
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varulvslekarnas anmälningstråd
  • Vi som letar hus
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp