Trädgårds bibel?

Tilly_85

Trådstartare
Kanske lite knasig titel 😝 men finns det någon riktig trädgårds bibel? En sån riktigt bra bas bok med gott om fakta, en sån som ni återkommer till gång på gång, gärna som följer årstiderna ☺️🙏
 
Kanske lite knasig titel 😝 men finns det någon riktig trädgårds bibel? En sån riktigt bra bas bok med gott om fakta, en sån som ni återkommer till gång på gång, gärna som följer årstiderna ☺🙏

Jag har den inte själv men det borde vara Bonniers Stora bok om trädgård. Jag har lånat den från biblioteket men det är länge sedan. Vad jag kommer ihåg är den bra. Det finns också Vår Trädgårdsbok.

Jag rekommenderar en svensk/skandinavisk bok eftersom den tar hänsyn till de förutsättningar vi har här (visst var du i Norge?).
 
Yup i Norge men trädgården är i Sverige 😆 båda dom verka bra, precis nått sånt jag tänkte på ☺️☺️ kanske blir att jag lånar på biblioteket i första hand. Sen om jag får en favorit, då kan det kanske vara värt att köpa 🤓 🌱
 
Kanske lite knasig titel 😝 men finns det någon riktig trädgårds bibel? En sån riktigt bra bas bok med gott om fakta, en sån som ni återkommer till gång på gång, gärna som följer årstiderna ☺🙏

Lena Israelssons böcker! De är så jäkla bra.
Handbok för Köksträdgården och Grönsaksodling före nybörjare. Sen älskar jag trädgårdsböcker, så Allt är kul typ. Min senaste är Skogsträdgårdar, och en om trädgårdens små hus.
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 407
Senast: cewe
·
Trädgård & Växter Som rubriken säger, hur tar jag lättast/bäst hand om vårt gråvatten? Tänker vi borde försöka ta vara på mer av det vattnet vi använder...
Svar
13
· Visningar
1 753
Senast: Nahar
·
Mat Jag vill bjuda en person som är speciell för mig på middag. Jag har en ytterfilé av lamm i frysen, och eftersom det lille lammet är har...
Svar
6
· Visningar
953
Senast: Karfitsa
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 934
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp