Trädgårds- och odlingstråden 2022, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bapelsin

Trådstartare
22E9A607-ED1B-4B9A-8A0F-EAD05418EBB1.jpeg

Är så nöjd med den här rabatten!
Ska nog förlänga den så den sträcker sig efter hela långsidan nästa år 😍
 
Måste få visa den enda rosenbusken som klarade sig undan sambons spade när vi flyttade in i huset :love: Vet inte vad det är för sort, men älskar den!
Lyckades övertala sambon när han stod och grävde som värst att vi skulle testa att gräva ner rotklumparna från de andra rosorna i utkanten av gården där de inte är i vägen för någon, istället för att kasta dem.. det tog några år, men i år har även de börjat blomma med lika fina, vita blommor :love:
PSX_20220627_202047.jpg
 
Måste få visa den enda rosenbusken som klarade sig undan sambons spade när vi flyttade in i huset :love: Vet inte vad det är för sort, men älskar den!
Lyckades övertala sambon när han stod och grävde som värst att vi skulle testa att gräva ner rotklumparna från de andra rosorna i utkanten av gården där de inte är i vägen för någon, istället för att kasta dem.. det tog några år, men i år har även de börjat blomma med lika fina, vita blommor :love:
Visa bifogad fil 93912

Ser ut som Finlands vita tycker jag :up:
 
Måste få visa den enda rosenbusken som klarade sig undan sambons spade när vi flyttade in i huset :love: Vet inte vad det är för sort, men älskar den!
Lyckades övertala sambon när han stod och grävde som värst att vi skulle testa att gräva ner rotklumparna från de andra rosorna i utkanten av gården där de inte är i vägen för någon, istället för att kasta dem.. det tog några år, men i år har även de börjat blomma med lika fina, vita blommor :love:
Visa bifogad fil 93912
Det ser ut som ljuvliga "Finlands vita ros".
Det ska till ett kärnvapenkrig för att utrota den ;)
 
1656401139410.png

Det är så roligt att gå in i växthuset nu, det händer saker varje dag! :laugh: Här är skörden från dagen innan midsommar. Har även plockat stora mängder sockerärtor och årets första gurka (fick dock inte smaka själv, ägaren till den lilla handen i bild knaprade glatt i sig hela och började leta efter fler :love:). Första zucchinin är nog snart klar och det börjar komma gröna tomater på mina plantor! :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
41 42 43
Svar
851
· Visningar
29 381
Senast: Blyger
·
Trädgård & Växter Det känns lite knäppt med en till odlingstråd för i år... men säsongen är ju verkligen inte över, ens här i Dalarna! Jag är megasen som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 811
  • Låst
Trädgård & Växter Tjuvstartar nästa års odlingstråd redan nu. Hoppas ingen misstycker. Idag sådde jag körsbärstomaten 'Vilma'. Det är galet tidigt, jag...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
72 381
  • Låst
Trädgård & Växter Vi odlar vidare... det är slutspurt hos många handelsträdgårdar nu så det går att fynda. Själv är jag som vanligt inte nöjd med att jag...
15 16 17
Svar
322
· Visningar
12 582
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp