Trädgårds- och odlingstråden 2023 Del 1

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är smittad :nailbiting:
De bara anföll!

20230202_211321.jpg
 
Jag vill odla lite tomater i sommar men har inget växthus. Vad kan man tänka sig fungerar på friland eller i kruka mot söder alt. västervägg i zon 6?

Jag blir ju lite sugen när jag ser alla fröinköp 😁

En annan fråga är hur jag ska rymma alla snittblommor jag vill köpa frön till. Dom tar ju liksom rätt bra med plats upptäckte jag förra sommaren🥲
 
Jag vill odla lite tomater i sommar men har inget växthus. Vad kan man tänka sig fungerar på friland eller i kruka mot söder alt. västervägg i zon 6?

Jag blir ju lite sugen när jag ser alla fröinköp 😁

En annan fråga är hur jag ska rymma alla snittblommor jag vill köpa frön till. Dom tar ju liksom rätt bra med plats upptäckte jag förra sommaren🥲
För ett par år sedan odlade vi Gardener's Delight i pallkragar (soligt, men aningens blåsigt läge i zon 5/6). Fick helt ok skörd, men hade helt klart kunnat fuska mindre med vattning och gödsel, då hade de nog gett mer :angel: Men de växte bra och verkade absolut trivas. Tänkte så några såna i år också pga platsbrist växthuset
 
Fast alltså... Det är ju bara början av februari än... :sneaky:
helt sant ! :D Fast i ärlighetens namn vet jag inte riktigt vad mer jag skulle vilja köpa. Jag bläddrade runt länge på fröfirman jag köpte EN påse från för jag tyckte att det var slöseri med fraktkostnad att bara ta hem en påse frön i kuvertet. Men jag kom inte på något jag villhövde...
Kan möjligen vara en delorsak att jag har mindre tid och ork efter att jag började jobba för drygt ett år sedan (efter flera år som arbetssökande och/eller studerande)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
63 64 65
Svar
1 283
· Visningar
42 536
Senast: Youmeoh
·
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
5 776
Senast: Snurrfian
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 931
Senast: zassoo
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 126
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp