Träffat äldre man

Men förväntar du dig att han, efter 5-6 veckors dejtande, ska säga om han (trots att han har sagt att han är klar med det) vill ha barn med dig eller inte? Exakt vad förväntar du av ett svar av honom?
Och hur kan ts veta, efter så kort tid, att HON vill ha barn med honom?? Han letar fortfarande på Tinder och de pratar inte med varandra på nåt djupare plan utan han förväntas ge ett livsavgörande svar. Det låter helt bisarrt om jag får säga min mening. Håll ihop ett längre tag först och börja SEN fundera över om där finns ett fungerande föräldraskap i framtiden eller ej.

Det är helt orimligt att besluta en sån sak efter några veckor!

Han vill dessutom inte ha fler barn.

Avgjort skulle jag säga.
 
Vilka fula metoder menar du? Jag förstår inte.
Att pressa honom på ett svar man (helt ärligt) omöjligt kan ge efter 5 veckors dejtande. Allt är liksom hans ansvar nu - kan han efter 5 veckors dejtande lova att han vill ha barn med ts (trots att han från början sagt att han är klar med det), ja då kan ts fortsätta dejta - annars får det vara.

Jag tycker, som jag skrivit tidigare, att det enda rätta är att avsluta kontakten. Med de förutsättningar som nu finns/de krav och förväntningar som ställs, känns ingenting fair - allra minst för mannen.
 
Jag tycker ju mannen HAR gett ett svar, ett tydligt svar. Jag förstår inte vad väntande och låta honom avgöra är. Och som sagt värdet i ett jo men jag ändrade mig jag vill är exakt noll och intet.

TS - om han nu säger han ändrar sig. Lovar guld och gröna skogar angående barn. Ni fortsätter. Om x år så vill du men inte han ha barn. Var står du då? Arg och besviken eller "jo jag visste det ju men tog risken"?
 
När det kommer till barn tycker jag man ska vara ute så tidigt som möjligt.

Jag har alltid varit direkt med om att jag inte vill ha barn, bättre att veta från början så man kan anpassa sig. Är barn viktigt för en och man vet det, är det ju något man bör ta med i beräkningen tidigt, innan man har totalt kärat ner sig och det blir ännu jobbigare att ta sig ur det hela. Hade jag tänkt iaf.

Jag ser hur han vill bespara sig själv och TS våndan när hon om några år är överredo och han inte vill alls.

Men visst, är barn inte sååå viktigt kan man ju stanna och se var det tar sig, med risk för att bli ledsen senare.

Ni har "känt" varandra i 5 veckor....... Hade du sagt 5 år, eller i vart fall 2 år, hade det varit en annan sak. Men 5 veckor....? Och det ska beslutas om framtid och barn...? Hade någon gått så fort fram med mig hade jag sprungit åt andra hållet så fort benen bar. Ta det lite lugnt, är mitt råd. Häng med honom nåt år i alla fall innan den planeringen blir aktuell.
 
Men jag förstår inte varför han vill ha tid att tänka... jag skrev ett sms till honom att vad är det att tänka på? Är väll bara att komma fram till något. (Typ sluta ses)

då får jag detta till svar ,

Du skrev du skulle ge mig tid att fundera, gör de då tack!
Sen har jag inte hört av honom sen i lördags.

han gör mig förvirrad...
 
Men jag förstår inte varför han vill ha tid att tänka... jag skrev ett sms till honom att vad är det att tänka på? Är väll bara att komma fram till något. (Typ sluta ses)

då får jag detta till svar ,

Du skrev du skulle ge mig tid att fundera, gör de då tack!
Sen har jag inte hört av honom sen i lördags.

han gör mig förvirrad...
Är väl bara att komma fram till något?! Det gällde väl frågan om barn om jag förstod rätt?
 
Tre scenarion:
1. Han säger att han inte vill ha barn, vilket han redan sagt
2. Han säger att han vill ha barn med dig, vilket ingen vet efter 5 veckors dejtande
3. Han säger att det kanske kan bli aktuellt i framtiden, vilket då är ett sätt att blidka dig = högst osäkert
 
Men jag förstår inte varför han vill ha tid att tänka... jag skrev ett sms till honom att vad är det att tänka på? Är väll bara att komma fram till något. (Typ sluta ses)

då får jag detta till svar ,

Du skrev du skulle ge mig tid att fundera, gör de då tack!
Sen har jag inte hört av honom sen i lördags.

han gör mig förvirrad...
Han kanske behöver fundera på om han vill ha en relation med någon som pressar honom på det här sättet trots att han redan varit tydlig?
 
Men jag förstår inte varför han vill ha tid att tänka... jag skrev ett sms till honom att vad är det att tänka på? Är väll bara att komma fram till något. (Typ sluta ses)

då får jag detta till svar ,

Du skrev du skulle ge mig tid att fundera, gör de då tack!
Sen har jag inte hört av honom sen i lördags.

han gör mig förvirrad...

Jag tycker att du beter dig orimligt krävande faktiskt. Det här beslutet måste komma från dig. Du VET att du vill ha barn. Han kan omöjligt veta, 5 veckor in, om han kommer att känna annorlunda (dvs vilja ha barn) längre fram. Det är ditt ansvar att agera utifrån din vilja, inte hans.
 
Men jag förstår inte varför han vill ha tid att tänka... jag skrev ett sms till honom att vad är det att tänka på? Är väll bara att komma fram till något. (Typ sluta ses)

då får jag detta till svar ,

Du skrev du skulle ge mig tid att fundera, gör de då tack!
Sen har jag inte hört av honom sen i lördags.

han gör mig förvirrad...

Du har undvikit frågan innan. Men HUR stor trovärdighet skulle ett "jag har tänkt, nu har jag ändrat mig och vill ha barn" ha?

Ni har känt varandra fem veckor. Han har varit helt tydlig. Han har slutat på ett fult sätt när du på eg också ett fult sätt pressat honom. Han HAR svarat. Det som är kvar är att DU tror honom och slutar klamra fast dig vid halmstrån men kräver att han ska sträcka fram halmstrået.

Vill di ha barn och inte en relation där han inte vill ha barn så radera hans nummer och ta dig i kragen.

Kan du ta risken stå där om x år och så separera för du vill ha barn och inte han så gör det. Men sluta pressa honom att skapa ett halmstrå åt dig då utan ta själv valet att ta risken.

För risk är det. Vad någon än säger efter 5 v.
 
Men jag förstår inte varför han vill ha tid att tänka... jag skrev ett sms till honom att vad är det att tänka på? Är väll bara att komma fram till något. (Typ sluta ses)

då får jag detta till svar ,

Du skrev du skulle ge mig tid att fundera, gör de då tack!
Sen har jag inte hört av honom sen i lördags.

han gör mig förvirrad...
Om det bara är att komma fram till det, varför har då inte du gjort det? Varför har du högre krav på honom än dig själv att ansvara för situationen?
 
Jag frågar alltid yngre män som visar intresse om de inte vill ha barn i framtiden och vill de det, så får de höra att då är jag inte rätt kvinna att vara med, för här blir inga fler barn gjorda och jag är inte så sugen på att slösa bort flera år i ett förhållande som jag -just pga barnfrågan- vet är dödsdömt redan innan det börjat.

Det är alltså en generell fråga och inte en fråga om de vill ha barn med just mig, för det vet ju ingen sådär i början och de flesta människor vet ju ifall de vill ha barn eller inte. Sen vem de får de där barnen med får framtiden utvisa. Det enda som är säkert är att det inte blir med mig :D

@Mallju enklast är väl att du är rak med mannen i fråga och säger som det är, "jag vill ha barn och därför är jag inte rätt för dig" och sen klipper du rakt av, går vidare och hittar någon som vill samma sak som du i barnfrågan. Sen om det leder till barn är ju en annan fråga, men då är i af grundförutsättningen att ni båda vill ha barn om förhållandet utvecklas som det ska och håller x år.
 
Men jag förstår inte varför han vill ha tid att tänka... jag skrev ett sms till honom att vad är det att tänka på? Är väll bara att komma fram till något. (Typ sluta ses)

då får jag detta till svar ,

Du skrev du skulle ge mig tid att fundera, gör de då tack!
Sen har jag inte hört av honom sen i lördags.

han gör mig förvirrad...
Varför har HAN allt ansvar??

...och du har fortfarande inte svarat på frågan jag ställt dig 2 ggr; Vad exakt förväntar du dig att han ska svara??
 
Men jag förstår inte varför han vill ha tid att tänka... jag skrev ett sms till honom att vad är det att tänka på? Är väll bara att komma fram till något. (Typ sluta ses)

då får jag detta till svar ,

Du skrev du skulle ge mig tid att fundera, gör de då tack!
Sen har jag inte hört av honom sen i lördags.

han gör mig förvirrad...
Han funderar väl över hur han ska kunna ha kvar dig (som han är attraherad av och vill vara tillsammans med) utan att behöva gå med på att bli pappa till fler barn. För det vill han ju inte. Han har redan barn och vill inte ha fler. Så varför försöker du få honom att gå emot sina egna känslor och sin egen övertygelse? Vill du verkligen att dina ev barn ska ha en motvillig och rentav ovillig pappa, som inte alls ville ha dem?

Jag begriper faktiskt inte vad du håller på med - förlåt om jag låter hård men det är tämligen respektlöst att försöka övertala någon till en så stor sak - som personen tydlig och klart talat om att denne INTE vill vara med om.
 
Men jag förstår inte varför han vill ha tid att tänka... jag skrev ett sms till honom att vad är det att tänka på? Är väll bara att komma fram till något. (Typ sluta ses)

då får jag detta till svar ,

Du skrev du skulle ge mig tid att fundera, gör de då tack!
Sen har jag inte hört av honom sen i lördags.

han gör mig förvirrad...
Det här inlägget får mig lite att fundera på om du önskar att han ska ta det jobbiga beslutet med att bryta upp, så att du slipper? Helt ärligt håller jag med de flesta andra. Det är du som vill att ert liv ska se ut på ett visst sätt, han är nöjd med det ni har och då blir det väldigt fel att lägga det ansvaret på honom. Han kan inte göra slut för din skull, det blir jätteskevt. Det är DITT beslut att ta, om du vill fortsätta och riskera att bli utan barn eller avsluta och få den möjligheten på annat håll.
 
Ja jag är rädd för att avsluta de då jag fortfarande har känslor, och vill att han ska ta de beslutet åt mig. Jag pressar inte honom att ändra sig att skaffa barn. Vill han inte ha barn så kan vi inte bli tillsammans och det vet han om. Jag försöker att inte tänka på detta utan gå vidare med mitt liv. Ska träffa en kille på fredag. Jag tycker att jag kan ta de beslutet när han hör av sig att vi ska avsluta det hela. Men samtidigt undrar jag vad han vill tänka på. Ska han helt plösligt säga han vill ha barn ? Jag vill inte tvinga honom till något.
 
Ja jag är rädd för att avsluta de då jag fortfarande har känslor, och vill att han ska ta de beslutet åt mig. Jag pressar inte honom att ändra sig att skaffa barn. Vill han inte ha barn så kan vi inte bli tillsammans och det vet han om. Jag försöker att inte tänka på detta utan gå vidare med mitt liv. Ska träffa en kille på fredag. Jag tycker att jag kan ta de beslutet när han hör av sig att vi ska avsluta det hela. Men samtidigt undrar jag vad han vill tänka på. Ska han helt plösligt säga han vill ha barn ? Jag vill inte tvinga honom till något.
Om han nu skulle säga att han vill ha barn, hade du då kunnat lita på det? Jag tycker att han är rak och ärlig som inte lovar sådant han inte kan hålla (alldeles för vanligt att folk gör det i början istället för att vara ärliga) och att du ska lita på det han säger. Du vill ha något han inte vill ha. Ni är inte kompatibla i en stor fråga och det finns liksom ingenting att bygga på då. Hade någon sagt till mig så som du har sagt till honom hade jag tyckt att det var så respektlöst. Mycket möjligt att jag hade sagt som han, att han behöver tid att tänka, och låtit det rinna ut i sanden om personen i fråga inte ville respektera mitt svar. Det är uppenbart att någon som säger så inte kan respektera min ståndpunkt och då är det enklaste sättet att slippa tjatande just att låta det hela rinna ut i sanden.

Släpp tankarna på att han ska ändra sig och gå vidare.
 
Ja jag är rädd för att avsluta de då jag fortfarande har känslor, och vill att han ska ta de beslutet åt mig. Jag pressar inte honom att ändra sig att skaffa barn. Vill han inte ha barn så kan vi inte bli tillsammans och det vet han om. Jag försöker att inte tänka på detta utan gå vidare med mitt liv. Ska träffa en kille på fredag. Jag tycker att jag kan ta de beslutet när han hör av sig att vi ska avsluta det hela. Men samtidigt undrar jag vad han vill tänka på. Ska han helt plösligt säga han vill ha barn ? Jag vill inte tvinga honom till något.
Skaffa lite ryggrad istället för att hoppas på att han ska göra skitgörat åt dig.
 
Ja jag är rädd för att avsluta de då jag fortfarande har känslor, och vill att han ska ta de beslutet åt mig. Jag pressar inte honom att ändra sig att skaffa barn. Vill han inte ha barn så kan vi inte bli tillsammans och det vet han om. Jag försöker att inte tänka på detta utan gå vidare med mitt liv. Ska träffa en kille på fredag. Jag tycker att jag kan ta de beslutet när han hör av sig att vi ska avsluta det hela. Men samtidigt undrar jag vad han vill tänka på. Ska han helt plösligt säga han vill ha barn ? Jag vill inte tvinga honom till något.
Det finns MASSSSSSOR med riktiga förhållanden som avslutats fastän det har funnits mycket känslor kvar. Funkar inte ett förhållande så funkar det inte. ...och ni har bars träffats lite under några veckor.

Du vill inte tvinga honom till något, säger du, men det är exakt det du håller på med. Tvingar honom att välja - barn eller slut på kontakten. Du har ju dessutom tjatat på ett svar under hans "tid att tänka".

Jag tvivlar på att han tänker och funderar speciellt mycket faktiskt. Jag antar att han inte heller vill vara den som avslutar, utan han hoppas på att allt rinner ut i sanden genom hans "betänketid". Givetvis kan jag ha fel...

Hur har du tänkt göra resten av ditt liv? Låta andra ta de tuffa besluten för dig? Nä, räta upp dig och ta ansvar över ditt liv - annars kan det gå åt hel***.
 

Liknande trådar

Relationer Jag träffade en granne på ICA idag. Vi ska träffas några stycken med barn och grilla whamburgare på söndag och jag sa till grannen att...
2
Svar
32
· Visningar
3 594
Senast: Pratsch
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 610
Senast: tanten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 798
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 562
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp