Träffat äldre man

Ja jag är rädd för att avsluta de då jag fortfarande har känslor, och vill att han ska ta de beslutet åt mig. Jag pressar inte honom att ändra sig att skaffa barn. Vill han inte ha barn så kan vi inte bli tillsammans och det vet han om. Jag försöker att inte tänka på detta utan gå vidare med mitt liv. Ska träffa en kille på fredag. Jag tycker att jag kan ta de beslutet när han hör av sig att vi ska avsluta det hela. Men samtidigt undrar jag vad han vill tänka på. Ska han helt plösligt säga han vill ha barn ? Jag vill inte tvinga honom till något.


Varför inte ta tjuren vid hornen och avsluta istället? Det tror jag blir bättre för alla parter istället för att låta det finns ut i sanden utan avslut som du gör nu.

Jag tycker det är riktigt fult att låta han avgöra hur det ska avslutas. Man är ju två i ett förhållande. Det enda han har gjort är ju att vara tydlig med att han inte vill ha barn, det måste man ju respektera.
 
Ja jag är rädd för att avsluta de då jag fortfarande har känslor, och vill att han ska ta de beslutet åt mig. Jag pressar inte honom att ändra sig att skaffa barn. Vill han inte ha barn så kan vi inte bli tillsammans och det vet han om. Jag försöker att inte tänka på detta utan gå vidare med mitt liv. Ska träffa en kille på fredag. Jag tycker att jag kan ta de beslutet när han hör av sig att vi ska avsluta det hela. Men samtidigt undrar jag vad han vill tänka på. Ska han helt plösligt säga han vill ha barn ? Jag vill inte tvinga honom till något.

Då får du lära dig att vara modig. Det blir lättare när man väl har börjat och kommit över tröskeln. Du är en vuxen människa, du kan ju inte lägga ansvaret för din lycka i någon annans händer? Du blir ju helt maktlös då.
 
Ja jag är rädd för att avsluta de då jag fortfarande har känslor, och vill att han ska ta de beslutet åt mig. Jag pressar inte honom att ändra sig att skaffa barn. Vill han inte ha barn så kan vi inte bli tillsammans och det vet han om. Jag försöker att inte tänka på detta utan gå vidare med mitt liv. Ska träffa en kille på fredag. Jag tycker att jag kan ta de beslutet när han hör av sig att vi ska avsluta det hela. Men samtidigt undrar jag vad han vill tänka på. Ska han helt plösligt säga han vill ha barn ? Jag vill inte tvinga honom till något.
Han kanske inte tänker alls utan håller DIG på halster, vill att DU ska sakna honom/bli så orolig att du kontaktar honom igen och säger att du vill vara tillsammans i vilket fall som helst. Jag tror, uppriktigt sagt, inte att han går omkring och grubblar över ett kommande nytt föräldraskap. Jag tror han försöker komma runt det hela och få ha dig ändå. Det kan låta hårt, men jag tänker mig att det kan vara så.
 
Vi träffades igår och pratade i timmar. Han var väldigt tydlig med att han inte vill börja om med barn och han inte vill ge mig förhoppningar. Så vi avslutade allt. Han ville vi skulle fortsätta ses som vänner och ha sex men sa absolut nej till detta. När jag kom hem skrev jag ett sms att jag inte vill ha någon kontakt alls längre och tog bort honom på Facebook och sa vi hörs inte mer. Mitt hjärta känns krossat men samtidigt är detta enda sättet vi kan ej fortsätta.
 
Vi träffades igår och pratade i timmar. Han var väldigt tydlig med att han inte vill börja om med barn och han inte vill ge mig förhoppningar. Så vi avslutade allt. Han ville vi skulle fortsätta ses som vänner och ha sex men sa absolut nej till detta. När jag kom hem skrev jag ett sms att jag inte vill ha någon kontakt alls längre och tog bort honom på Facebook och sa vi hörs inte mer. Mitt hjärta känns krossat men samtidigt är detta enda sättet vi kan ej fortsätta.
Så klokt av dig! Och trösta dig med att det var just DIG han tyckte om, längtade efter och ville vara tillsammans med. Inte en fantasi om en utopi, en framtidsbild. Utan bara du! Det är fint!
 
Så klokt av dig! Och trösta dig med att det var just DIG han tyckte om, längtade efter och ville vara tillsammans med. Inte en fantasi om en utopi, en framtidsbild. Utan bara du! Det är fint!

Dock har jag gråtit hela dagen och längtar efter honom. Har inte kännt såhär för någon på 10 år. Så är så oerhört rädd att jag inte kommer bli kär på detta sätt igen.
 
Dock har jag gråtit hela dagen och längtar efter honom. Har inte kännt såhär för någon på 10 år. Så är så oerhört rädd att jag inte kommer bli kär på detta sätt igen.

Troligen för att du fick säga hejdå till din idealbild av honom. Du sörjer drömmar och fantasier om hur det skulle bli. Inte honom som han är.

Och det är okej, man får det! Men det är viktigt inse skillnaden mellan sörja person och sörja drömmar.
 

Liknande trådar

Relationer Jag träffade en granne på ICA idag. Vi ska träffas några stycken med barn och grilla whamburgare på söndag och jag sa till grannen att...
2
Svar
32
· Visningar
3 597
Senast: Pratsch
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 611
Senast: tanten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 809
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 575
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp