Träffat äldre man

Smurfoff

Trådstartare
Jag var ute och festade med en kompis och fick ögonkontakt med en man på krogen. Vi började prata och flörta och jag följde med honom. Han var snygg och Jag ville bara ligga. På morgonen började vi prata och kunde inte sluta. Jag stannade en natt till, han bad om mitt nummer och vi har träffats mycket och pratat i telefon flera timmar varje kväll. Han har även hängt med mig till Ullared och vi har de riktigt mysigt och bra ihop. Han är 45 och har 2 barn på 12 och 15 deltid. Jag är 29 utan barn. Jag sa redan från början att jag vill ha barn. Har märkt han inte velat prata känslor utan blev obekväm när jag fråga var vi stod. Men 123 helt plösligt ringer han mig en kväll och berättar hur mycket han tycker om mig, tänker på mig, att jag är en helt fantastisk tjej. Men han vill inte ha fler barn och han vet att jag vill de. Han vill inte vara med om småbarns åldern igen. Så han tyckte jag skulle ta beslut om vi ska fortsätta eller ej.
Jag blev så ledsen.. jag är ju kär! Vet 5 veckor inte är lång tid men de sa bara klick och jag ser en framtid med honom.
Sen sa han också att han kanske ändrar sig men just nu vill han inte ha barn.
Vi ska ses imorgon och prata om de. Jag är kluven. Ska jag gå och hoppas att han en dag vill göra mig gravid? Har någon varit i samma sits?
 
Jag har inte varit i samma sits, men råkade se tråden. Min tanke är att det måste vara frustrerande att inleda en relation och vänta på att den andre ska ändra sig när de gäller en så viktig sak som att skaffa barn. Ett alternativ är att du har som reservplan att du kan fixa det på egen hand ifall mannen inte vill. Du kan t ex åka till Danmark och genomgå assisterad befruktning. Du får då ta ansvaret själv, men om du har god kontakt med familj och vänner kan du ändå få stöd och hjälp.
 
Jag var ute och festade med en kompis och fick ögonkontakt med en man på krogen. Vi började prata och flörta och jag följde med honom. Han var snygg och Jag ville bara ligga. På morgonen började vi prata och kunde inte sluta. Jag stannade en natt till, han bad om mitt nummer och vi har träffats mycket och pratat i telefon flera timmar varje kväll. Han har även hängt med mig till Ullared och vi har de riktigt mysigt och bra ihop. Han är 45 och har 2 barn på 12 och 15 deltid. Jag är 29 utan barn. Jag sa redan från början att jag vill ha barn. Har märkt han inte velat prata känslor utan blev obekväm när jag fråga var vi stod. Men 123 helt plösligt ringer han mig en kväll och berättar hur mycket han tycker om mig, tänker på mig, att jag är en helt fantastisk tjej. Men han vill inte ha fler barn och han vet att jag vill de. Han vill inte vara med om småbarns åldern igen. Så han tyckte jag skulle ta beslut om vi ska fortsätta eller ej.
Jag blev så ledsen.. jag är ju kär! Vet 5 veckor inte är lång tid men de sa bara klick och jag ser en framtid med honom.
Sen sa han också att han kanske ändrar sig men just nu vill han inte ha barn.
Vi ska ses imorgon och prata om de. Jag är kluven. Ska jag gå och hoppas att han en dag vill göra mig gravid? Har någon varit i samma sits?

Du är 29 år och vet att du vill ha barn, han vill inte ha fler barn. Där tycker jag att du har ditt svar. Nästla inte in dig i något som förmodligen kommer att skapa problem i framtiden. Hur skulle det kännas för dig att stå där efter 4-5 år och inse att det blev inga barn med den här mannen? Skulle det vara värt att ”börja om” eller skaffa barn som ensamstående? Jag skulle inte ha fortsatt i din situation.
 
Jag var ute och festade med en kompis och fick ögonkontakt med en man på krogen. Vi började prata och flörta och jag följde med honom. Han var snygg och Jag ville bara ligga. På morgonen började vi prata och kunde inte sluta. Jag stannade en natt till, han bad om mitt nummer och vi har träffats mycket och pratat i telefon flera timmar varje kväll. Han har även hängt med mig till Ullared och vi har de riktigt mysigt och bra ihop. Han är 45 och har 2 barn på 12 och 15 deltid. Jag är 29 utan barn. Jag sa redan från början att jag vill ha barn. Har märkt han inte velat prata känslor utan blev obekväm när jag fråga var vi stod. Men 123 helt plösligt ringer han mig en kväll och berättar hur mycket han tycker om mig, tänker på mig, att jag är en helt fantastisk tjej. Men han vill inte ha fler barn och han vet att jag vill de. Han vill inte vara med om småbarns åldern igen. Så han tyckte jag skulle ta beslut om vi ska fortsätta eller ej.
Jag blev så ledsen.. jag är ju kär! Vet 5 veckor inte är lång tid men de sa bara klick och jag ser en framtid med honom.
Sen sa han också att han kanske ändrar sig men just nu vill han inte ha barn.
Vi ska ses imorgon och prata om de. Jag är kluven. Ska jag gå och hoppas att han en dag vill göra mig gravid? Har någon varit i samma sits?
Jag tänker att du behöver fundera på hur gärna du vill ha barn. Är det så att du absolut vill det och inte kan tänka dig ett liv utan barn? Om så är fallet så skulle jag inte vilja ha en relation med någon där man går runt och hoppas att personen ändrar sig.
 
Jag ligger här med en tio dagar gammal bebis bredvid mig i sägen, innan jag träffade min man tog jag beslutet att avsluta en relation då den mannen inte ville ha barn.
Det gjorde ont att lämna, men när jag tittar ner på den lille klllen här bredvid mig i sängen nu så var det helt rätt beslut.
Skulle aldrig kompromissa bort barn..
 
Jag var ute och festade med en kompis och fick ögonkontakt med en man på krogen. Vi började prata och flörta och jag följde med honom. Han var snygg och Jag ville bara ligga. På morgonen började vi prata och kunde inte sluta. Jag stannade en natt till, han bad om mitt nummer och vi har träffats mycket och pratat i telefon flera timmar varje kväll. Han har även hängt med mig till Ullared och vi har de riktigt mysigt och bra ihop. Han är 45 och har 2 barn på 12 och 15 deltid. Jag är 29 utan barn. Jag sa redan från början att jag vill ha barn. Har märkt han inte velat prata känslor utan blev obekväm när jag fråga var vi stod. Men 123 helt plösligt ringer han mig en kväll och berättar hur mycket han tycker om mig, tänker på mig, att jag är en helt fantastisk tjej. Men han vill inte ha fler barn och han vet att jag vill de. Han vill inte vara med om småbarns åldern igen. Så han tyckte jag skulle ta beslut om vi ska fortsätta eller ej.
Jag blev så ledsen.. jag är ju kär! Vet 5 veckor inte är lång tid men de sa bara klick och jag ser en framtid med honom.
Sen sa han också att han kanske ändrar sig men just nu vill han inte ha barn.
Vi ska ses imorgon och prata om de. Jag är kluven. Ska jag gå och hoppas att han en dag vill göra mig gravid? Har någon varit i samma sits?

5 veckors-förälskelse säger inget om hur kompatibla ni verkligen är och hur relationen blir på sikt. Du kan ha det lika fantastiskt med någon annan. Avsluta, är mitt råd.
 
Åldern är inte problemet. Men att ni inte är kompatibla vad gäller barn är ett problem.
Det finns män som skaffar både 2, 3 och 4 kullar barn.

Jag är den äldre i vårt förhållande och som kvinna blir det litet knepigare vad gäller just barn. Så vi skyndade oss och fick faktiskt till det. En man som inte gillar småbarn är inte så kul att ha som pappa till barnen. Skippa det där.
 
Skulle absolut inte fortsätta. Har själv dumpat en kille som inte ville ha barn, nu har jag två barn med en annan man och är såklart väldigt glad över att jag dumpade den där förste.
 
Jag har varit på andra sidan dvs att jag inte velat ha barn. Bonusbarn ja men inga egna. Har gått ifrån några påbörjade förhållanden just pga av att de någon gång vill ha barn och eftersom jag inte kan ge det har jag valt att avsluta relationen tidigt.

Svår sits du sitter i. Vågar du vänta på att han ska ändra sig?
 
Har varit i din sits fast jag var typ 25 och han 35. Han hade två barn sedan tidigare och ville absolut inte ha fler. Förälskelsen slog ner som en blixt från klar himmel hos oss båda men många och långa samtal fick mig att inse att barnfrågan var för viktig hos mig (och honom) så valde att bryta. Träffade kort därefter min nuvarande sambo som jag har barn med så är glad att jag bröt.

Tror man får fundera ut vad som är viktigaste i livet efter hur förusättningarna ser ut just nu. Hade personligen inte hoppats på att någon ska gå och ändra sig, risken är ju att han inte gör det.
 
Jag har inte varit i samma sits, men råkade se tråden. Min tanke är att det måste vara frustrerande att inleda en relation och vänta på att den andre ska ändra sig när de gäller en så viktig sak som att skaffa barn. Ett alternativ är att du har som reservplan att du kan fixa det på egen hand ifall mannen inte vill. Du kan t ex åka till Danmark och genomgå assisterad befruktning. Du får då ta ansvaret själv, men om du har god kontakt med familj och vänner kan du ändå få stöd och hjälp.
...fast mannen slipper ju inte småbarnsåren bara för att han inte är den biologiska fadern, om ts och mannen fortsätter träffas och blir ihop.
 
Kärleken blir man aldrig för gammal för men man blir för gammal för att få barn. Om du vet att du vill ha barn så ta tillvara på dina fertila år med en man som också vill ha barn lika mycket som du, kasta inte bort dem med någon som redan sagt nej.
 
Sen sa han också att han kanske ändrar sig men just nu vill han inte ha barn.
Vi ska ses imorgon och prata om de. Jag är kluven. Ska jag gå och hoppas att han en dag vill göra mig gravid? Har någon varit i samma sits?
Det är nog inget du ska gå och hoppas på.
Hur snart och hur gärna vill du ha barn ? Är det inte lite tidigt att börja diskutera barn efter 5 veckor ? Men ja ska du fortsätta relationen med mannen ska du nog inte räkna med att han vill göra dig gravid. Så där har du förutsättningarna om du vill forsätta.
 

Liknande trådar

Relationer Jag träffade en granne på ICA idag. Vi ska träffas några stycken med barn och grilla whamburgare på söndag och jag sa till grannen att...
2
Svar
32
· Visningar
3 534
Senast: Pratsch
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 555
Senast: tanten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 329
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 242
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp