Trähantverkstråden

Det här är ett fällbart bord jag gjorde i vintras. Jag skulle behöva ett nytt kul projekt nu.
Visa bifogad fil 65510
Supersnyggt! Är lite avis på dig och andra som orkar jobba sådär noga och ordentligt - det arbetssättet är så långt ifrån mitt arbetssätt man kan komma dessvärre :p Jag tycker liksom jag är noga och med tålamod bara jag bryter kanterna på träbiten jag jobbar med hehe
 
Har invigt min täljhäst med att göra ett yxskaft :) Tyvärr sprack det lite i änden när jag slog på huvudet så fick tälja bort en hel del - så tycker inte det blev så snyggt :p Men det känns bra i handen så får väl vara nöjd ändå. Täljhästen fungerade perfekt iaf - vilken fiffig grej alltså!
photo_2021-03-03_21-33-55.jpg
 
Supersnyggt! Är lite avis på dig och andra som orkar jobba sådär noga och ordentligt - det arbetssättet är så långt ifrån mitt arbetssätt man kan komma dessvärre :p Jag tycker liksom jag är noga och med tålamod bara jag bryter kanterna på träbiten jag jobbar med hehe
Tack! Jag tycker att jag blir noggrannare ju mer jag håller på. För varje projekt jag gör blir jag lite petigare och lite mer noga med detaljerna.
 
Hoppar in i tråden och hoppas att mitt pysslande kan räknas. Jag skär ut saker i trä i en lasermaskin, efter 99% egna ritningar (ibland skiss på papper som sen scannas in, ibland med ritplatta direkt i datorn) så en del hantverk är det ju ändå.
Idag blev det en hare med plats för kinderägg
BD109C8B-648C-4C1F-81CC-4357456956F6.jpeg
 
Jag har gjort min första sked! Gjorde en för nån vecka sedan plötsligt var det ett hål i trät efter att bandkniven tog lite väl djupt 🤷‍♀️ Men nu lyckades jag göra en hel. Dock suuupersneee och ful haha, men förhoppningsvis ger övning färdighet... så småningom. Symmetri var visst inte min starka sida. Oväntat (nej) :D
photo_2021-03-20_21-06-01.jpg
 
Jag har lasrat igen. Som vanligt helt egna ritningar :). Här är en dekoration till påskriset, som både kan användas var för sig eller sättas ihop till 3d-effekt (lägger den bilden i nästa inlägg). Björkplywood, ca 3 mm tjockt

easteregg3a.jpg
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 633
Senast: Mineur
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 671
Senast: lundsbo
·
Träning Det här med frivillighet i träning är ett intressant ämne om än knivigt! :D Till viss del tror jag ändå det inte går att komma ifrån...
Svar
3
· Visningar
799
Senast: skiesabove
·
Trädgård & Växter Fast jag tänker att det en apotekstekniker får lära sig på sin utbildning inte hör till allmänbildning. Jag tycker det hör till...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 452
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Den första tråden
  • Masked Singer 2024
  • Min ekonomi

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp