Träna ditt öga att se hälta på hästen...

Superkul! Satte 48 av 50 på frambenshälta. Nu ska jag kika lite på bakben innan nattinatti. Suveränt verktyg för hästägare att träna sig att se hälta ju!
 
Superkul! Satte 48 av 50 på frambenshälta. Nu ska jag kika lite på bakben innan nattinatti. Suveränt verktyg för hästägare att träna sig att se hälta ju!

Jag blev lite haltsjuk och såg hälta i allt, ibland. Tyckte givetvis att det var svårare när det låg på 10% assymetri. Men jag var duktigare än jag trodde men jag har upptäckt att jag ser mycket halta hästar i verkliga livet och kanske är det inte så att jag är så dålig och haltsjuk utan att jag ofta ser men kanske inte kan vara exakt i min bedömning?

Jag ska träna vidare för detta är verkligen ett bra verktyg. Vilken kul grej du hittade @ameo
 
Superkul! Klarar frambenen klockrent fram till bonusnivån, den kommer jag bara inte igenom :meh:
Ska testa bakbenen nu :up:
 
Modulen har ju funnits sen flera år och jag tycker inte den är så jättebra eller revolutionär utifrån syftet .

Man lär sig inte direkt att detektera hälta på häst utifrån animeringarna även om modulen såklart är lite intressant ändå .
 
Modulen har ju funnits sen flera år och jag tycker inte den är så jättebra eller revolutionär utifrån syftet .

Man lär sig inte direkt att detektera hälta på häst utifrån animeringarna även om modulen såklart är lite intressant ändå .

Jag blir lite fnissig av ditt inlägg och tänker att någon kanske skulle satt in ett lite roligt geografispel här och fråga hur duktiga vi var på geografi. Så kommer någon in, efter att några både tycker det är kul och att man lärt sig lite mer än förut och säger att det funnits liknande i flera år och det ju inte är så bra eller revolutionärt utifrån syftet.

Hi hi, nä........knappast......men det kan vara kul och man kan ändå lära sig lite mer än förut. Att ha roligt behöver inte fylla något högre syfte, egentligen.
Om man dessutom kan lära sig lite, lite mer än förut så är den bra mycket bättre än inget alls.

Men, det är klart, att om man redan kan se alla hältor och var de sitter så ger den ju inte speciellt mycket alls.
 
Jag blir lite fnissig av ditt inlägg och tänker att någon kanske skulle satt in ett lite roligt geografispel här och fråga hur duktiga vi var på geografi. Så kommer någon in, efter att några både tycker det är kul och att man lärt sig lite mer än förut och säger att det funnits liknande i flera år och det ju inte är så bra eller revolutionärt utifrån syftet.

Hi hi, nä........knappast......men det kan vara kul och man kan ändå lära sig lite mer än förut. Att ha roligt behöver inte fylla något högre syfte, egentligen.
Om man dessutom kan lära sig lite, lite mer än förut så är den bra mycket bättre än inget alls.

Men, det är klart, att om man redan kan se alla hältor och var de sitter så ger den ju inte speciellt mycket alls.
Eller om det gick dåligt, så kanske en inte heller är så fascinerad av spelet.
 
Jag känner mig helt korkad.

Testade med "uppvärmningen" och fick detta resultat:


Sound - 4 out of 4 correct.
10 % - correct.
20 % - wrong.
30 % - wrong.
40 % - correct.
50 % - wrong.
60 % - correct.
70 % - correct.

Kan nån förklara vad dom försöker säga?
 
Jag känner mig helt korkad.

Testade med "uppvärmningen" och fick detta resultat:


Sound - 4 out of 4 correct.
10 % - correct.
20 % - wrong.
30 % - wrong.
40 % - correct.
50 % - wrong.
60 % - correct.
70 % - correct.

Kan nån förklara vad dom försöker säga?

Du hade rätt på de som var friska, den som var 10% halt, 40% halt, 60% halt och 70% halt. Du hade fel på de som var 50 resp 30 och 20% halta :)
 
Jag blir lite fnissig av ditt inlägg och tänker att någon kanske skulle satt in ett lite roligt geografispel här och fråga hur duktiga vi var på geografi. Så kommer någon in, efter att några både tycker det är kul och att man lärt sig lite mer än förut och säger att det funnits liknande i flera år och det ju inte är så bra eller revolutionärt utifrån syftet.

Hi hi, nä........knappast......men det kan vara kul och man kan ändå lära sig lite mer än förut. Att ha roligt behöver inte fylla något högre syfte, egentligen.
Om man dessutom kan lära sig lite, lite mer än förut så är den bra mycket bättre än inget alls.

Men, det är klart, att om man redan kan se alla hältor och var de sitter så ger den ju inte speciellt mycket alls.

Jag känner nog mer att man inte kan lära sig se hälta så jättemycket utifrån animerad häst och modulen. Jag tycker inte modulen är ekvivalent med att kunna se hältor på en levande häst .
 
Jag bör inte prova. Jag tittar alltid på hundars gång när jag kör bil. Jag ser så många hundar med små hältor. Jag blev besatt av det under tiden min hund utreddes för short ulna, och de första åren efter operationen.
Jag är lika dan med hästarna. Min blick kalibrerar in direkt.
Jag kan inte förklara det, det är en känsla.
Men min veterinär sa att jag min hunds hälta var extremt liten när jag sökte för hältan och hon förstod knappt att jag uppmärksammat den. Men det visade sig att det var short ulna på gång, så det blev operation. Det var ju bra att vi fångade upp det på så tidigt stadium.
Jag försöker numera att sluta att titta på hundars hästars gång. Förutom mina egna djurs. Jag blev besatt.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag vill bli bättre på att se hältor och undrar om ni har allmänna tips på vad ni kollar efter, länkar till tips, och allra helst...
Svar
10
· Visningar
1 023
Senast: WildHorse
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 454
Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
1 892
Senast: mily
·
Hästvård För att korta ner historien. Märkte att hästen började sur och grinig vid ridning sommar-21. Åkte in till klinik där man konstaterade...
Svar
8
· Visningar
1 786
Senast: Unhappy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp